Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@19:58:18 GMT

چهارمین جلسه محاکمه شوهر مهناز افشار

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۳۸۲

چهارمین جلسه محاکمه شوهر مهناز افشار

به گزارش جهان نيوز، دادگاه رسیدگی به پرونده یاسین رامین که جمعیت هلال احمر شاکی آن است، در شعبه ۱۰۵۸ مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت برگزار خواهد شد. دادگاه قبلی رسیدگی به این پرونده ۱۱ تیر امسال برگزار شد. بر اساس این گزارش، اواخر مرداد سال ۹۵ بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسین رامین پسر اصلاح طلب محمدعلی رامین و شهر بازیگر پرحاشیه سینما یعنی مهناز افشار خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی وقت رئیس‌جمهوری دهم شهریور سال ۹۵ در همین ارتباط گفته بود: موردی نیز اخیراً مطرح شد که پسر یکی از مسئولان دولت قبل [یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین]، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از دارو‌ها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و دارو‌های با کیفیتی پایین وارد می‌کرد و سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش را که چند ۱۰ میلیارد تومان ارزش داشته به‌عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است.

به گفته وی این موارد و مواردی از این نوع فساد‌های اقتصادی است که در کشور فقط آثار منفی اقتصادی نداشته بلکه در حال نابودی اخلاق در مملکت بود و ذیل چتر تحریم‌ها، انزوا و عدم تعامل با دنیا در ارکان مختلف نظام رسوخ کرده و به فسادی نهادینه‌شده در کشور دامن می‌زد و مردم انتظار داشتند این وضع تغییر کند.

وکیل یاسین رامین نیز همان موقع به اظهارات نجفی واکنش نشان داد و با تکذیب کردن موضوع واردات شیرخشک‌های فاسد گفت که موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است که مبلغ آن کمتر از یک میلیون دلار است و بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و فقط بخش کوچکی باقیمانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.

۱۲ اسفند ۹۵ و پس از ۷ ماه بازداشت که علت آن عجز در تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی عنوان شده بود، یاسین رامین از زندان آزاد شد. پرونده رامین پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.

منبع:ایرنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی درویش پور در برنامه «سلام خبرنگار» گفت: جمعیت هلال احمر به منظور کاهش حوادث و سوانح در طول سال بویژه در ایام نوروز، طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر را ایجاد کرد و این طرح از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.

­این مقام مسئول افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر امسال با حضور ۱۳۰ هزار و ۱۲۱ نفر از نیرو‌های عملیاتی، امدادگران، نجاتگران و داوطلبان در بیش از ۴ هزار و ۲۵۸ نقطه از کشور به هموطنان خدمات ارائه می‌دهند.

­سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: در این ۱۴ روز اخیر، امدادگران و نجاتگران به ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جاده‌ای امدادرسانی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­درویش پور افزود: همچنین در این مدت زمان، نجاتگران و امدادگران به بیش از ۹ هزار و ۶۹۴ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی و علاوه بر اسکان­ ۶۶۴ نفر، آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی را تخلیه کردند.­وی گفت: علاوه بر این جمعیت هلال احمر با بهره گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده‌های کشور حضور فعال داشته و در قالب طرح‌های مختلف خدمات بشردوستانه به مردم ارائه می‌دهند.­سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر افزود: در مجموع ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار نفر از هموطنان از ابتدای طرح نوروزی در قالب طرح‌های ایستگاه‌های ایمنی و سلامتی، فضا‌های دوستدار کودک، پویش بهرفت، اکیپ‌های سحاب، خیمه‌های نماز و غرفه‌های فرهنگی خدمات دریافت کردند.­این مقام مسئول گفت: اکیپ‌های سحاب در نقاطی که تجمع مسافران نوروزی زیاد است، به صورت دو نفره با دوچرخه و یا پیاده در جمع مردم حضور پیدا می‌کنند و آموزش‌های مهارتی و خدمات امدادی ارائه می‌دهند.­درویش پور افزود: فضا‌های دوستدار کودک در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها ایجاد شده و به گونه‌ای طراحی شده تا علاوه بر ایجاد محیطی برای بازی کودکان، خانواده‌ها توقفی داشته و استراحت کنند.­وی گفت: همچنین بیش از ۹۲۸ هزار و ۲۸۴ نفر از هموطنان از خدمات پویش هلال رحمت، طرح نیابت و پایش سلامت بهره‌مند شدند.­سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر افزود: در طرح پویش هلال رحمت، بسته‌هایی معیشتی و غذایی میان خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش هیچ یک از سازمان‌های حمایتی نیستند، توزیع می‌شود.­این مقام مسئول گفت: در طرح نیابت، داوطلبان خیر و نیکوکار هلال احمر­به نیابت از فرزندان نداشته خانواده شهدا و سالمندان در کنار آنها حضور پیدا کرده و خدمات بهداشتی، دارویی و درمانی به آنها ارائه می‌دهند.­درویش پور افزود: در طرح پایش سلامت در ایستگاه‌های هلال احمر در سراسر کشور به واسطه پزشکان داوطلب، غربالگری و خدمات سلامتی به هموطنان ارائه می‌شود.­وی با بیان اینکه خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی و درمان نیست، گفت: این جمعیت در ۱۴ روز اخیر به بیش از ۱۱۱ هزار نفر در حوزه خدمات دارویی و درمانی و توانبخشی خدمات رسانی انجام داده است.سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر افزود: امنیت کودکان، آرامش سالخوردگان و دلپذیری اوقات خانواده‌ها در طول سفر و اقامت، سرفصل رفتاری جمعیت هلال احمر در این ایام است.

دیگر خبرها

  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • اقدامات داوطلبان هلال احمر ماندگار است
  • سقوط ۴ نفر از کوه «ژالانه» پاوه
  • اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در دامغان
  • بارش برف در محور تکاب - شاهین دژ / امدادرسانی به ۱۷۰ نفر+فیلم
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • بارش برف در محور تکاب - شاهین دژ / امدادرسانی به ۱۷۰ نفر
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • لحظه نجات جان هموطن فارسی توسط نجاتگران هلال احمر + فیلم