Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:46:34 GMT

 کتاب «با اجازه بزرگترها، بله!» به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۴۱۹

 کتاب «با اجازه بزرگترها، بله!» به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر،  کتاب «با اجازه بزرگ‌ترها، بله!» خاطراتی از خواستگاری به سبک شهداست که به کوشش مسعود دهقانی‌پیشه جمع آوری و توسط نشر نارگل در ۱۸۰ صفحه به چاپ رسیده است.  

سبک زندگی و خواستگاری به سبک شهدا تم محوری کتاب است که خواننده را با لبخند همراه می‌کند و او را از حس کلیشه‌ای بودن خاطرات خانواده‌های شهدا دور می‌کند و خواننده و مخاطب را به یقین می‌رساند که زندگی شهدا ابعاد مختلفی دارد و دفاع مقدس واقعاً دانشگاهی بوده که تمام ابعاد مختلف زندگی را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «با اجازه بزرگ‌ترها، بله!» را می‌توان در زمره کتاب‌هایی دانست که به راحتی می‌تواند با مخاطبان عام ارتباط برقرار کند و همه سلیقه‌ها را راضی نگه دارد. ادبیات دفاع مقدس در سال‌های گذشته در حوزه خاطرات نگاری همسران شهدا موفقیت‌های متعددی را کسب کرده است که می‌توان این کتاب را نیز در ادامه همین راه قلمداد کرد.

تمرکز بر خاطرات همسران شهدا به نظر می‌رسد همراه با جذابیت‌هایی است که باید تمرکز بیشتری بر آن داشت تا تولیدات فاخری از آن استخراج کرد. این کتاب و نمونه‌های مشابه آن که در سال‌های گذشته منتشر شده است نشان می‌دهد حقیقتاَ دفاع مقدس ابعاد ناشناخته‌ و کشف نشده‌ای دارد که سال‌های سال لازم است برای کشف آن همت بگماریم.

در بخشی از کتاب «با اجازه بزرگ‌ترها، بله!» آمده است: «بعدها خودش برایم تعریف می‌کرد، می‌گفت: وقتی رفتم جبهه به ورامینی گفتم: حقیقتش من می‌دونم که موندنی نیستم ولی به دختر همسایه‌مون علاقه‌مندم، حالا نمی‌دونم چی‌کار کنم، چون اون پدر نداره، تک فرزندم هست، منم که مطمئنم شهید می‌شم. با حالت شوخی به عباس ورامینی گفته بود: من که حقیقتا شهید می‌شم و موندنی نیستم، حالا این بنده خدا خودش که یتیم بزرگ شده، بخواد بچه یتیم هم بزرگ کنه خیلی غم انگیزه. هر جوری فکر می‌کنم نمی‌تونم پا پیش بذارم.»

کتاب «با اجازه بزرگترها، بله!» از سوی نشر بیدگل به چاپ دوم رسیده است.

کد خبر 4349212

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس کتاب ادبیات ترجمه کتاب و کتابخوانی گردشگری بازار نشر معرفی کتاب دفاع مقدس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افغانستان نقد کتاب تجدید چاپ کتاب ادبیات کودک و نوجوان نشر چشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی والیبال ایران در حال پیگیری است و بازیکنان دعوت شده در تلاش برای نشان دادن خود به کادر فنی هستند. اما در روز هایی که موریسیو موتا پائز به دلیل حضور در تیم باشگاهی‌اش هنوز به ایران نیامده بود، پیمان اکبری نفر اول کادر فنی تیم ملی به شمار می‌آمد و بر عملکرد ملی پوشان نظارت داشت.

پیمان اکبری که تقریبا با اکثر این بازیکنان در مسابقات باشگاهی همکاری داشته، به خوبی از پس تمرینات بر آمد و اجازه نداده جای خالی و غیبت موریسیو موتا پائز احساس شود.

پیمان اکبری که پس از چندین سال دوباره به کادر فنی تیم ملی بازگشته است حالا امیدوار است این بار با پائز برزیلی فرانسوی دومین صعود به المپیک را تجربه کند. اکبری چندین سال دستیار کولاکوویچ در تیم ملی بوده است و تجربه خوبی در این زمینه دارد.

دیگر خبرها

  • تن‌هاخ: قابل قبول نیست با این حال خوشحالم
  • مربی جدید تراکتور با اجازه قلعه نویی انتخاب شد!
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز