Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@22:03:33 GMT

انتقاد احساسي مانع پيشرفت مي شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۴۴۴

انتقاد احساسي مانع پيشرفت مي شود

خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - فرماندار جيرفت گفت: انتقادها و خرده گيري هاي احساسي و غير کارشناسي، سرعت اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي را کند و درحقيقت مانعي براي پيشرفت منطقه مي شوند.

احمد اميني روش روز سه شنبه در ديدار با رئيس و خبرنگاران ايرنا جيرفت به برخي از مسائل پيش روي اقتصاد اين شهرستان اشاره کرد و گفت: بايد قبول کنيم مردم شهرستان هاي جنوبي استان کرمان با وجود مشکلات ناشي از کم آبي نمي توانند همچون گذشته هر محصولي را که خواستند کشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: جيرفت ظرفيت خوبي در حوزه هاي صنعت و معدن دارد و ما بايد نگاه ها را به اين سمت و سو معطوف کنيم.
فرماندار جيرفت با اشاره به مخاطرات زيست محيطي برخي فعاليت هاي اقتصادي اظهار داشت: وقتي قرار است که مجوز اکتشاف و بهره برداري براي يک معدن صادر شود تمام دستگاه هاي مربوط خصوصا اداره حفاظت محيط زيست، موضوع را بررسي کرده و سپس مجوز لازم را صادر مي کنند و بدون مجوز لازم حتي يک کلنگ به زمين نمي خورد.
اميني روش با تاکيد بر اينکه هيچکس نمي تواند به بهانه توسعه، به محيط زيست لطمه بزند عنوان کرد: معدن به تنهايي نمي تواند جايي را آلوده کند چرا که در آنجا فقط مواد معدني استخراج و بارگيري شده و عملا چيزي به آن محل اضافه نمي شود اما فرآوري آن مواد مسلما آلودگي هايي را به همراه دارد که بايد جوانب زيست محيطي آن رعايت شود.
وي  با بيان اينکه اجازه فرآوري مواد معدني را در مناطق حفاظت شده و استراتژيک نمي دهيم بيان کرد: در محل معدن بحرآسمان جيرفت قرار نيست عمليات فرآوري انجام شود و اين فرآيند در کارخانه هاي شهرک صنعتي انجام مي گيرد.
فرماندار جيرفت با اشاره به زيان هاي خام فروشي، اضافه کرد: از خام فروشي مواد معدني جلوگيري مي کنيم چرا که اين مواد بايد در جيرفت و جنوب استان فرآوري شده تا اشتغال و ارزش افزوده بيشتري ايجاد شود و در اين راستا تعداد پنج کارخانه فرآوري مس در حال احداث است.
نماينده عالي دولت در جيرفت تاکيد کرد: نبايد با عيب جويي و خرده گيري هاي غير کارشناسي جلوي تقويت بنيه اقتصادي مردم را بگيريم.
نيک روش با بيان اينکه فرش قرمز جيرفت همچنان براي سرمايه گذاران پهن است اظهار داشت: سرمايه گذاران زيادي خواهان سرمايه گذاري در اين ديار هستند چرا که شهرستان جيرفت مردمان زحمتکش و متمدني دارد و اين ادعا را آثار تاريخي بدست آمده از کنارصندل اثبات کرده است.
فرماندار انتقاد را موتور پيشرفت يک جامعه برشمرد و يادآور شد: نقد کردن غير اصولي و غير کارشناسي، احساسي بوده و مانعي بزرگ بر سر راه پيشرفت خواهد بود.
وي ادامه داد: با طرح هايي که در دست اجرا داريم، شهرستان جيرفت به زودي سرآمد تمام شهرستان هاي استان خواهد شد.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مرکزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشکيل شده و در فاصله 230 کيلومتري جنوب کرمان واقع است.
7450/7429/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • مراحل پرورش و فرآوری میلیون‌ها قورباغه توسط کشاورزان تایلندی (فیلم)