Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@21:56:29 GMT

حقایقی عجیبی که در یک لیوان آب وجود دارد!

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۴۶۰

حقایقی عجیبی که در یک لیوان آب وجود دارد!

خبرگزاری میزان- انواع داروها از طریق ادرار سر از آب رودخانه ها و دریاچه هایی درمی آورند که در نهایت منابع اصلی آب آشامیدنی ما را تشکیل می دهند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،فکر می کنید آبی که از لیوان می خورید فقط «آب» است. این مطلب را بخوانید تا متوجه حقایق عجیب و حتی ترسناکی درباره لیوان آب پیش رویتان شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشریه علمی پاپیولار ساینس در مطلب جالبی می نویسد: برخلاف آنچه در ظاهر امر پیداست یک لیوان آب تنها آب در خود ندارد و معمولا انبوهی از مخاطرات را برای سلامتی انسان به همراه دارد.

کلر

تأسیسات تصفیه آب در سراسر جهان از ید به عنوان عامل ضدعفونی سازی این مایع ارزشمند و حیاتی استفاده می کنند که البته اگر در سطح مختصر و مجاز استفاده شود خطرناک نخواهد بود. اما برخی ترکیبات ضدعفونی سازی آب، مواد جانبی هم تولید می کند که تحقیقات نشان می دهد با سقط جنین در ارتباط است.

آفت کش

تحقیقات نشان می دهد انواع آفت کشها قابلیت راه یافتن به رودخانه ها و منابع آب زیرزمینی را دارند. بر پایه همین تحقیقات، ماده شیمیایی «آترازین» که یک علف کش قوی محسوب می شود بر تعادل هورمونی حیوانات آزمایشگاهی تأثیر می گذارد. البته تصور نمی شود که این ماده در آب مصرفی اثر سرطانی داشته باشد.

همزمان با فرسایش سنگها و صخره ها، فلوراید به طور طبیعی وارد خاک، هوا و منابع آب می شود. در صنایع خمیردندانسازی از فلوراید استفاده می شود که از دندانها در برابر پوسیدگی محافظت می کند. البته در برخی تأُسیسات از این ماده به آب آشامیدنی هم با همین هدف افزوده می شود.

آرسنیک

این ماده به طور طبیعی در صخره ها و خاک وجود دارد و دانشمندان میان آن و ابتلا به سرطان ارتباطاتی یافته اند. در تأسیسات تصفیه سازی آب، این ماده را از آب جدا می کنند اما در مکانهایی که از آب لوله کشی تصفیه شده در تأسیسات استفاده نمی شود امکان راه یافتن آن به بدن وجود دارد.

سرب

خطوط قدیمی و پوسیده انتقال آب سرب را در آبی که از خود عبور می دهند رسوب می دهند. این همان فرآیند تلخی است که در میشیگان خبرساز شد. در کودکانی که از این طریق سرب وارد بدنشان می شود ناتوانی های یادگیری تا آخر دیده می شود.

سولفید هیدروژن

این ماده به طور طبیعی وجود دارد اما خطرناک نیست. با این حال بوی ناخوشایندی مانند تخم مرغ گندیده دارد و خطوط انتقال آب را پوسیده می کند.

جلبک

هرزآبهای کشاورزی یا آبهای گرم بستر مناسبی برای انفجار کلنی جلبکها به حساب می آیند. اما وقتی صحبت از آب آشامیدنی می شود نمی توان این منظره ناخوشایند را تصور کرد. در این صورت آبی با طعم ماهی می نوشیم و جالب اینکه این آب با همین وضعیت از تصفیه خانه ها راهی منازل می شوند.

انواع نمک

نمکها بخش طبیعی از آب هستند با این حال بالا بودن میزان آن می تواند نشانه ای از نشت فاضلاب باشد اما حجم بالای انواع نمکها در آبی آشامیدنی به اسهال منجر می شود.

داروها

انواع داروها از طریق ادرار سر از آب رودخانه ها و دریاچه هایی درمی آورند که در نهایت منابع اصلی آب آشامیدنی ما را تشکیل می دهند. با این حال خبر خوشحال کننده این است که آلودگی های دارویی تنها آبهای سطحی را آن هم در سطح پایین آلوده می کنند.

مس

وجود تنها ۱.۳ میلی گرم مس در هر لیتر آب موجب می شود تا طعم آن را متفاوت از چیزی که باید باشد تصور کنیم. اما این فلز که از لوله های قدیمی و پوسیده جدا شده و وارد جریان آب می شود برای سلامت انسانها خطری ندارد اما بهتر است برای آب آکواریوم استفاده نشود.منبع: مهرانتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اعلام این مطلب میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیرنوندی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد که برای تکمیل مخازن ذخیره این شهر ۲۰ هزار متر مکعب دیگر در دستور کار قرار دارد که امید است با تامین اعتبار مناسب این پروژه نیز در آینده نزدیک شروع شود.

وی با توجه به حساسیت شهرک مهرگان و خشکسالی های پیاپی اظهار امیدواری کرد که مردم با مدیریت مصرف کمک کنند که آب پایدار در شبکه های توزیع آب دایر و رضایت نسبی بین همه مشترکان فراهم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896334

دیگر خبرها

  • واکنشی به «کشور نامیدن اسرائیل» توسط احمدی‌نژاد: نیمه پر لیوان را ببینیم | نمی‌توان قضاوت کرد!
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • اتفاق عجیبی که بوکسور‌های ایرانی را ناک‌اوت کرد
  • اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند؛ از روکش صندلی تا کف پوش!