Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@20:51:25 GMT

حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در اربیل

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۵۸۲

حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در اربیل

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی صبح روز دوشنبه پایگاه‌های داعش را در ارتفاعات غرب اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق مورد هدف قرار دادند و عملیات زمینی نیروهای پیشمرگ علیه بقایا و باندهای زیرزمینی داعش را در این ارتفاعات پوشش هوایی دادند.
شورای امنیت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی پایگاه‌های داعش را پیش از آغاز عملیات نظامی زمینی در محورهای مختلف توسط نیروهای پیشمرگ مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدف از این عملیات ترغیب نیروهای داعش است که به منظور اجرای حملات مسلحانه از زمین‌های ناهموار استفاده می‌کنند. این شورا بر ادامه عملیات مشترک دو طرف علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

وزارت دفاع عراق از آغاز مرحله دوم عملیات موسوم به "انتقام خون شهدا" برای تعقیب بقایای داعش خبر داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات از دو محور؛ محور نخست در استان دیالی و محور دوم در استان صلاح‌الدین آغاز شد و این دو محور در منطقه مطیبیجه به هم می‌رسند.

یک منبع امنیتی به روزنامه سعودی "الحیاة" گفت: نیروهای امنیتی عراق به دنبال اطلاعات دقیق زنی را دستگیر کردند که در یکی از منازل مسکونی در مرکز شهرستان خانقین در استان دیالی با خود بمبی را به همراه داشت.

در استان الانبار هم سرهنگ یحیی رسول، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق گفت: نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات "الجزیره" ۸۰ بمب را منفجر و هشت مرکز، دو مخفی‌گاه و چهار تونل وابسته به تروریست‌ها را منهدم کردند. وی تاکید کرد: این عملیات درخصوص تفتیش و تعقیب بقایای داعش ادامه دارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد

رییس جریان حکمت ملی عراق در نشستی گفت: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رییس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

دیگر خبرها

  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم