Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:51:38 GMT

معاهده هسته‎ای آمریکا- ژاپن تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۷۴۷

معاهده هسته‎ای آمریکا- ژاپن تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ژاپن و آمریکا معاهده هسته‌ای خود را به شرط تعهد توکیو برای تلاش در راستای کاهش ذخیره پلوتونیوم، تمدید کردند.

گفتنی است این معاهده در سال ۱۹۸۸ میلادی حاصل شد تا ژاپن بتواند در راستای برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز، به استخراج پلوتونیوم و غنی‌سازی اورانیوم بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معاهده امروز سه‌شنبه بی‌آنکه بازنگری در آن صورت بگیرد تمدید شد و چنانچه هریک از طرفین خواهان کناره‌گیری از آن باشد، باید این مسئله را ۶ ماه زودتر اعلام کند.

این درحالی است که «تارو کانو» وزیر خارجه ژاپن از لزوم کاهش ذخایر پلوتونیوم این کشور در راستای حفظ معاهده سخن گفت.

ژاپن ۴۷ میلیون تن پلوتونیوم دارد که برای ساخت ۶ هزار بمب اتمی کفایت می‌کند. این درحالی است که علیرغم دغدغه‌های امنیتی، فرایند کاهش این ذخایر به دلیل آنکه راه‌اندازی مجدد رآکتورهایی که از سوخت پلوتونیوم استفاده می‌کنند با کندی همراه است، متوقف شده است.

اغلب رآکتورهای ژاپن بعد از حادثه اتمی فوکوشیما (۲۰۱۱) تعطیل شدند.   

کد خبر 4349385 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انرژی هسته ای ایالات متحده آمریکا پلوتونیوم ژاپن ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ روسیه رژیم صهیونیستی سوریه ایران عراق فلسطین ناتو عربستان سعودی ولادیمیر پوتین افغانستان اتحادیه اروپا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه

به گزارش همشهری آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند.

کد خبر 846091 برچسب‌ها توافق هسته‌ای ایران ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه