Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی افزود: سند امنیت غذایی الگوی هر شهرستان در پیشبرد اهداف سلامت محور است و فرمانداران مکلف هستند با حساسیت این مهم را دنبال کنند.
وی اظهار داشت: سند امنیت غذایی استان باید حداکثر تا شهریورماه امسال آماده و تحویل شود و نیاز است که تا 10 روز آینده 6 کمیته تخصصی با تشکیل نشستی توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک آخرین وضعیت را مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه، اجتماعی کردن سلامت از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و گفت: تمام نهادها و آحاد جامعه باید در سلامت مشارکت هدفمند و اثربخش داشته باشند.
حقیقی در ادامه افزود: این استان در 10 شاخص امنیتی، انتظامی و اجتماعی در کشور برجسته است و در 15 شاخص با کشور برابری می کند و حوزه های اولویت دار برای بهبود مناسبات ساماندهی حوادث ترافیکی درون و برون شهری و تجمعات است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در خصوص حوادث ترافیکی درون شهری رتبه 10 و در حوادث رانندگی برون شهری رتبه 9 کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مطالعات گسترده ای در ریشه یابی حوادث ترافیکی استان مرکزی انجام شد که ساماندهی حوادث ساوه با اولویت دیده شده است.
حقیقی افزود: چهار جاده در شهرستان ساوه وجود دارد که آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در آن ها بالا است که 90 کیلومتر آزاد راه ساوه به همدان از جمله آن ها است و علت اصلی سوانح این راه نبود استراحتگاه برای رانندگان بیان شده است.
حقیقی افزود: ایجاد چهار استراحتگاه در این جاده پیش بینی شده که عملیات اجرایی 2 استراحتگاه آغاز و تعدادی دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز نصب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست گفت: 6 کمیته شامل توانمندسازی جوامع محلی، تولید غذای سالم، دسترسی فیزیکی به غذای سالم، بهبود سواد تغذیه ، راهبردهای حمایتی تغذیه و سلامت برای اجتماعی کردن سلامت و امنیت غذایی در استان تشکیل شده است.
حسن طاهر احمدی با ترسیم نیم رخ سلامت استان و شاخص های موجود، افزود: میانگین امید به زندگی در کشور 77 سال و هفت ماه است که این شاخص در استان مرکزی 73 سال ارزیابی شده است.
وی اظهار داشت: در شاخص رشد جمعیت نیز استان مرکزی با یک و 35 صدم درصد از متوسط کشوری پایین تر است.
طاهر احمدی تصریح کرد: عامل مرگ و میر 85 درصد ایرانیان بیماری قلبی و عروقی، حوادث ترافیکی، بیماری های تنفسی، سرطان ها و دیابت است که در زمینه بیماری قلبی و عروقی استان مرکزی کمتر از متوسط کشوری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حوادث جاده ای با فراوانی 17 درصد دومین عامل مرگ و میر کشور است و پس از آن بیماری های تنفسی با 6 درصد و سرطان ها با 13 درصد قرار دارند.
طاهر احمدی یادآور شد: شاخص مصرف مواد مخدر در استان مرکزی از متوسط کشور بالاتر استو در حالی که متوسط مصرف مواد دخانی در کشور 10 درصد است و این شاخص در استان مرکزی 14 درصد می باشد.
طاهر احمدی اظهار داشت: تولید کمتر از یک درصد محصولات به شیوه ارگانیک در کشور رضایت بخش نیست و باید برنامه ریزی مدون برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و منابع غذایی ارگانیک افزایش یابد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یک و هشت دهم درصد جمعیت کشور را داراست.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان مرکزی تغذیه دوربین رئیس دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد