Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@09:55:17 GMT

سکه‌ها بدون مالیات و محدودیت تحویل داده شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۹۶۴

صراط:

امروز همزمان با ۲۶ تیرماه و طبق وعده بانک مرکزی سکه‌های پیش‌فروش سررسید سه ماهه در شعب بانک ملی به خریداران تحویل شد.

به گزارش ایسنا  روند تحویل سکه‌ها از این حکایت دارد که افرادی که سکه خریداری کرده بودند می‌توانند با مراجعه به شعب هر تعداد که ثبت نام کرده بودند را دریافت کنند بدون آنکه از آنها مالیاتی کسر شده و یا این‌که در تعداد محدودیتی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در حدود یک ماه گذشته برخی مسئولان موضوع سکه‌های پیش‌فروش را مطرح کرده و نسبت به کسانی که تعداد بالایی سکه خریده بودند انتقاداتی را عنوان و خواستار محدود شدن سکه‌های تحویلی شده بودند، به طوری که نمایندگان مجلس طرحی را در نظر داشتند به تصویب برسانند که براساس آن سکه‌های پیش‌فروش فقط در حد ۱۰ سکه تحویل شود، چرا که معتقد بودند نباید یک نفر بتواند حدود ۳۰ هزار سکه خریداری کرده و با توجه به اختلاف قیمت بازار سود بالایی ببرد.

همچنین بحث‌هایی در رابطه با اخذ مالیات از خریداران سکه مطرح شده بود، به طوری که قرار بود از این افراد بابت هر سکه مالیات دریافت شود. با این حال در این جریان بانک مرکزی تاکید کرده بود سکه‌های پیش فروش شده طبق تعهد اولیه یعنی براساس تعداد خریداری شده و به طور فیزیکی تحویل می‌دهد.

در این شرایط با توجه به این‌که تاکنون سکه‌های یک ماهه و سه ماهه سررسید شده‌اند و صاحبان آنها توانسته‌اند طبق قرارداد اولیه سکه‌های خود را تحویل بگیرند این انتظار وجود دارد که در ادامه نیز تمامی خریداران سکه‌های خود را به طور کامل و براساس شرایط ابتدایی دریافت کنند.

طرح پیش فروش سکه در فاصله بهمن‌ تا فروردین‌ماه اجرایی شد و در آن هفت میلیون و ۶۰۰ هزار سکه در هفت سررسید به فروش رفت. گرچه قیمت قطعی سکه‌های پیش فروش شده در سررسیدها حداکثر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، اما اکنون سکه تا مرز دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده و سود مناسبی را برای دارندگان آن ایجاد کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سکه قیمت سکه نرخ سکه بانک مرکزی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از جزای نقدی یک واحد صنفی خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رأی صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، متصدی یک واحد صنفی که اقدام به توزیع و فروش لوله‌های PVC (پولیکا) بدون علامت استاندارد کرده بود، به پرداخت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و کالای مذکور به نفع سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی توقیف شد.
وی یادآور شد: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • آغاز فروش فوق‌العاده سایپا با تحویل ۳ ماهه از فردا + جزییات
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.