Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:00:35 GMT

نارضایتی مردم از صدور سند املاک چاره اندیشی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۱۹۶۶

نارضایتی مردم از صدور سند املاک چاره اندیشی شود

شیراز - ایرنا - معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم آسیب شناسی فرایندهای صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: برخی از این فرایندها زمینه ساز نارضایتی عمومی است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، حسین صعید زرندی سه شنبه در همایش مشترک منطقه ای مدیران کل ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شیراز افزود: چرا باید برای دادن یک برگ کاغذ به مردم این همه نارضایتی ایجاد شود، صدور سند صدور یک برگ کاغذ است، کار سخت عمرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کاغذی که قبلا با 235 تومان صادر می شده است، هم اینک با 50 هزار تومان صادر می شود ولی مردم از آن ناراضی هستند، در حالیکه فناوری امده است تا در کار مردم تسهیل گری کند ، ما خدمات را با فناوری گران کرده ایم.
صعید زرندی ادامه داد: معطلی مردم در برخی موارد از جمله صدور اسناد مالکیت با فناوری بیشتر شده است، این ها نقایص کار است که باید از خود بپرسیم و در عملکرد خود آن را جستجو کنیم.
وی خطاب به دست اندرکاران صدور سند مالکیت اظهار داشت: باید کار مردم را تسهیل کنیم ، وقت سطوح کلان کشور را در این مواردی جزئی که می توان آن را به صورت محلی و منطقه ای حل کرد تلف نکنیم ، خود را در محضر شهدا ببینیم و خود را مدیون شهدا ببینیم ومانند دوران دفاع مقدس بسیجی وار کار کنیم.
** خود متشکر نباشیم
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گفت: در عرصه خدمتگزاری به مردم 'خود متشکر' نباشیم؛ وقتی از خود متشکر می شویم اقدام های انجام نشده و نقایص کار را نمی بینیم و در این صورت انگیزه ای برای رفع نقایص در ما به وجود نمی آید.
وی افزود: می بایست در سالهای قبل در بسیاری از امور به خودکفایی برسیم اما چرا نرسیده ایم ؟ چرا خدمت اندکی کردیم؟ چرا به خود نگاه انتقادی نداریم؟ برای کارهایی که انجام نشده تاسف بخوریم و برای جبران مافات سالهای گذشته در سال جاری برنامه ریزی کنیم.
صعید زرندی اضافه کرد: همه اراضی کشور باید تا پنج سال دیگر سند دار باشد، قانونگذار اجازه نداده است ملکی بدون سند بماند ، در سالهای آتی به املاک بدون سند خدمات داده نمی شود ، پنج سال وقت است تا همه اراضی کشور سند دار بشود ، همه کارها را برای پنج سال دیگر انباشته نکنیم .
این مقام مسئول با بیان اینکه بنیاد مسکن در صدور اسناد مالکیت روستایی و در شهرهای زیر 25 هزار نفر اختیار تام برای صدور اسناد دارد گفت: با تعامل به وجود آمده با کمترین بروکراسی با مشارکت بنیاد مسکن، اسناد صادر می شود، این نتیجه تعامل است ، باید از این شرایط برای صور اسناد استفاده بیشتری کرد.
صعید زرندی با بیان اینکه مجموع بهای پرداخت شده برای بلیت پرواز هواپیمای شرکت کنندگان در این گردهمایی دست کم هزینه یک واحد مسکونی روستایی است، گفت : اگر کارمان را انجام می دادیم و نیاز به این گردهمایی نبود حداقل کار دو خانواده در کرمانشاه راه می افتاد، در این عرصه باید جبران کنیم.
وی ادامه داد: قانون به صراحت تکلیف را روشن کرده است ، جای ابهامی در قانون نیست.
در این گردهمایی یک روزه مدیران کل بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک از استان های فارس، یزد، قم، تهران، سمنان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد برای آسان کردن فرایند صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی تبادل نظر و تصمیم گیری می کنند.
6113 / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت اسناد صدور سند بنياد مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان