Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: در ایام سه ماهه سال جاری ۸ میلیون و ۷۰۹ هزار زائر و مسافر به مشهد آمده‌اند.

مهدی فروزان، در همایشی که در هتل درویشی برگزار شد، اظهار کرد: امروز اقتصاد جهان بر پایه گردشگری است و گردشگری بزرگترین صنعت روز نام‌گذاری شده است به‌طوری که در آن، ۲۵۰ میلیون نفر در سطح جهان مشغول کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه سهم ایران در این صنعت، بسیار ناچیز است؛ البته ماده ۱۲ برنامه پنجم توسعه برای شهر مشهد به شکل ویژه ترسیم شده است و تا سه سال آینده باید به سهم ۴۰ میلیون زائر در مشهد برسیم که از این جمعیت ۸ میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم. نکته اینجاست که در سال ۱۳۹۲ میزان ورود مسافر به مشهد ۲۳ و نیم میلیون زائر بوده، اما با همکاری و اقدامات بسیار خوب سازمان‌ها در پایان سال ۱۳۹۶ این تعداد به ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار زائر رسیده است.

فروزان با بیان اینکه «از این میزان زائر در سال ۱۳۹۲ تنها ۹۰۰ هزار نفر آن، گردشگر خارجی بوده است»، ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ تعداد گردشگران خارجی که به مشهد آمدند ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در سفر به مشهد ادامه داد: آقای روحانی در سوالی را مطرح کرد و آن این بود که که چرا با وجود ۳۱ و نیم میلیون زائر در مشهد همچنان میزان بیکاری بالاست.

وی یادآور شد: خوشبختانه با روی کارآمدن آقای تقی زاده خامسی و شورای پنجم، در سال جاری به‌ویژه در روزهای عید اقدامات خوبی برای بهبود شرایط زائران صورت گرفت که از جمله آن راه‌اندازی سامانه‌هایی بود که از سرگردانی زائر در مشهد کاست و اپلیکیشن‌های همچون دوستانی شو، مشهدی‌شو و انجمن پارسه راه‌اندازی شد.

فروزان عنوان کرد: در همین ایام سه ماهه سال جاری به صورت خاص ۸ میلیون و ۷۰۹ هزار زائر به مشهد آمده‌اند. درواقع میزان ورودی به مشهد حدود ۲۲ میلیون نفر است، اما درصد خالص زائر ۸ میلیون است. بنابراین با توجه به ظرفیت‌های مناسب مشهد در جذب گردشگر، خواهشمندیم سهم مشهد از بودجه زیارت افزایش یابد تا خدمات بیشتری را به زائران ارائه دهیم.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان‌رضوی افزود: این سامانه‌ها گردشگران را در سطح شهر مشهد پراکنده کرد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را به گردشگران شناساند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسافران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، داوود منظور در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد، گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر ۲۰ درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد.

وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزد‌ها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم.

دیگر خبرها

  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد