Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن قادری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از گذشت حدود یک ساعت از وقوع زلزله هنوز گزارشی مبنی بر خسارت وارده ناشی از این زلزله دریافت نشده است.
وی افزود: تیم های از جمعیت هلال احمر، بخشداری و سایر دستگاه ها در منطقه حضور یافته اند که میزان احتمالی خسارت وارده از ناحیه زلزله را برآورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمین لرزه ای به قدرت 4.9 در امواج درونی زمین ریشتر ساعت 8 و 28 دقیقه روز سه شنبه سنخواست استان خراسان شمالی را لرزاند.
به گزارش ایرنا، مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مکان وقوع این زمین لرزه را در 17 کیلومتری سنخواست، 19 کیلومتری شوقان و 40 کیلومتری قاضی در 100 کیلومتری جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اعلام کرد.
این زمین لرزه در 9 کیلومتری عمق زمین رخ داده است.
مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین عرض جغرافیایی این زلزله را 37.202 درجه شمالی و طول جغرافیایی آن را نیز 57 درجه شرقی اعلام کرده است.
در زلزله 23 اردیبهشت ماه پارسال، بیش از 14 هزار و 500 واحد مسکونی در 77 روستا و 3 نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز 2 هزار و 500 واحد احداثی شناسایی شد.
استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.
این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.
مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود 170 کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند. گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای 55 تا50 کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.
براساس آمارهای موجود درسده اخیر 13 زمین لرزه با قدرت بیش از 5.5 ریشتر در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن با قدرت 6.2 درجه درمقیاس امواج درونی زمین ریشتر بهمن سال 1375 بود که خسارات جانی و مالی فراوانی به دنبال داشت.
3007/6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جمعیت هلال احمر خراسان شمالی دانشگاه تهران زلزله زمین جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله ساعت وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد عنوان کرده است.

موقعیت وقوع این زمین لرزه به عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹ شمالی و طول جغرافیایی آن را ۵۷.۴۹ شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهرهای روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار عنوان شده است.

تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله مخابره نشده است.

شهر روداب، مرکز بخش ۱۴ هزار نفری به همین نام در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت
  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات