Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی توییتری به شدت از نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتقاد کرد و گفت که ترامپ در برابر همتای روسی اش واداده است.
پایگاه اینترنتی هيل نوشت: کری در پیام توییتری طولانی به شدت از اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری مشترک دوشنبه با پوتین در هلسینکی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این کنفرانس خبری از تحقیقات ضداطلاعاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا انتقاد کرد و موضوع مداخله مسکو در این انتخابات را به طور کل زیر سوال برد.
کری در این بیانیه نوشت: 'رئیس جمهور در برابر سخنان فریبکارانه پوتین در خصوص حملات به دموکراسی آمریکا واداده است. این دیوانگی است.
اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری با پوتین انتقادات شدید هر دو حزب جمهوی خواه و دموکرات آمریکا را در پی داشت و اعضای این دو حزب از عدم تمایل رئیس جمهور آمریکا برای مطرح کردن این موضوع که آیا روسیه برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تلاش کرده است یا نه – با وجود اجماع سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در این خصوص- به شدت انتقاد کردند.
ترامپ در پایتخت فنلاند تایید کرد که مقامات عالی رتبه اطلاعاتی آمریکا از جمله دان کوتس رئیس اطلاعات ملی آمریکا با وی درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا صحبت کرده اند. با وجود این، وی در کنفرانس خبری گفت: پوتین قویا اتهامات را در این خصوص رد کرده است و وی دلیلی برای مداخله روسیه در این انتخابات نمی‌بیند.
هرچند ترامپ بار‌ها از تحقیقات درباره احتمال تبانی میان کمپین تبلیغاتی وی با روس‌ها انتقاد کرده است، اما اظهارات دوشنبه وی در این خصوص کاملا غیرعادی بود؛ این اظهارات تنها سه روز پس از کیفرخواست علیه ده‌ها مقام روسی به اتهامات هک کردن سرور‌های دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مطرح شده است.
کری گفت: این رفتار ترامپ نشان دهنده بروز مشکلات بزرگ‌تر است.
کری در پیام توییتری خود نوشت: " مشکل این نیست که ترامپ نشستی داشته است؛ مشکل این است که ترامپ سیاستی در پیش گرفته است که برای آمریکا بد است، برای متحدان ما بد است و تنها به نفع ولادیمیر پوتین است. ' وی رفتار ترامپ را در کنفرانس خبری دوشنبه شرم آور توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کري شرم پوتين ترامپ آمريکا روسيه فنلاند کوتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد