Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:18:32 GMT

دهلی نو به رغم فشارها، متحد ایران باقی می ماند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۲۱۲۰

دهلی نو به رغم فشارها، متحد ایران باقی می ماند

دهلی نو-ایرنا- رسانه های هند با بازتاب سفر روز گذشته سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران به هند نوشتند دهلی نو به رغم فشارها همچنان متحد تهران باقی می ماند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'تایمز او ایندیا' در گزارشی به نقل از عراقچی با اشاره به زمینه های همکاری ایران و هند اضافه کرد هند و ایران می توانند با یکدیگر در خصوص انرژی و بندر چابهار همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما می دانیم فشارهای بیرونی وجود دارد ولی ایران بر تصمیم دولت هند حساب باز کرده است.
عراقچی تاکید کرد: در گذشته نیز هند میان روابط خود با آمریکا و ایران توازن ایجاد کرده بود. این بار نیز ایجاد این توازن به علت حمایت اتحادیه اروپا از برجام آسانتر است.
وی افزود:همه می توانیم راههایی برای دور زدن تحریم ها پیدا کنیم.
به نوشته این روزنامه ،معاون وزیر امور خارجه ایران در خصوص تضمین هند درباره استمرار روابط نزدیک کنونی گفت:همکاری میان دو کشور به رغم وجود مشکلات ادامه می یابد.
وی درخصوص بندر چابهار ایران اضافه کرد فعالیت های این بندر هم اکنون آغاز شده و در آینده ای نزدیک عملیات در این بندر به یک شرکت هندی واگذار می شود.
وزارت امور خارجه هند در پایان مذاکرات با مقامات ایرانی در بیانیه ای اعلام کرد هر دو طرف به صورت مثبت پیشرفت بدست آمده در اجرای تصمیمات گرفته شده در طول سفر ماه فوریه (بهمن 1396) حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به هند به خصوص در زمینه گسترش ارتباطات، همکاری ها در تجارت و مسائل اقتصادی و ترغیب ارتباطات مردمی را بررسی کردند.
روزنامه انگلیسی زبان 'هندو' نیز در مقاله ای اعلام کرد ایران و هند روابط تجاری خود را حفظ خواهند کرد.
در ادامه این مطلب بااشاره به بی توجهی ایران و هند به درخواست آمریکا برای قطع کامل خرید نفت ایران اضافه شده است دو کشور تصمیم به حفظ و پیشرفت روابط دوجانبه را دارند.
دیدار مقامات ایرانی و هندی یک روز پیش از سفر مقامات ارشد آمریکایی به دهلی نو انجام شد.
هیات آمریکایی به ریاست 'مارشال بیلینگز لی' معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم، شامل دیپلمات های ارشد، از جمله اندرو پیک معاون وزیر امور خاور نزدیک، مقامات انرژی و همچنین مقامات مبارزه با تروریسم است.
هدف از سفر این هیات آمریکایی به عنوان بخشی از تلاش های آمریکا برای متقاعد کردن کشورها به کاهش و قطع واردات نفت از ایران عنوان شده است.
روزنامه 'هندوستان تایمز' با اشاره به دیدار مقامات ایرانی و هندی نوشت:هند و ایران تاثیر احتمالی تحریم های آمریکا بر روابط خود را بررسی کردند.
به نوشته این روزنامه در دیدار روز گذشته مقامات هندی و ایرانی ، هند اعلام کرد که تاکنون در خصوص پیروی هند از تحریم های آمریکا علیه تهران تصمیمی نگرفته است.
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران به طرف هندی اعلام کرد که ایران یک همکار قابل اعتماد هند در زمینه انرژی و نفت بوده و این روند ادامه خواهد داشت.
این روزنامه به نقل از یک مقام هندی اضافه کرد در مذاکرات با هیات آمریکایی، هند تلاش می کند که سرمایه گذاری این کشور در چابهار را از تحریم ها معاف کند.
در ادامه این مطلب آمده است در دیدار هیات آمریکایی و هندی ،دهلی نو تلاش می کند از نظر واشنگتن درخصوص مکانیسم روپیه - ریال آگاه شود.
مکانیسم روپیه- ریال میان هند و ایران در سال 2012 پس از تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران ایجاد شد. بر اساس این توافق، 45 درصد از پول نفت ایران به صورت روپیه در حساب بانک یوکو قرار می گرفت و ایران با استفاده از آن اقدام به خرید کالاهای هندی می کرد. از جمله این کالاها چای، برنج، دارو و دیگر اقلامی بود که از سوی سازمان ملل تحریم نشده بودند.
عراقچی بامداد روز دوشنبه وارد دهلی نو شد. وی قرار بود با سوشما سواراج وزیر خارجه هند نیز دیدار کند اما به دلیل کسالت مقام هندی این دیدار لغو شد.
آمریکا از هند خواسته است تا روز احیای تحریم های نفتی در 4 نوامبر (13 آبان ماه) واردات نفت خود از ایران را به صفر برساند.
دو هفته پیش نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، به هند سفر کرد تا دولت دهلی به درخواست آمریکا از خرید نفت ایران امتناع کند.
دیدار عراقچی از هند از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هند تنها کشوری است که برغم آنکه بخشی از قرارداد هسته ای برجام نیست و آن را امضا نکرده است با قدرت از آن دفاع می کند.
این دومین سفر یک مقام وزارت خارجه ایران به هند پس از اعلام خروج آمریکا از برجام در تاریخ 18 اردیبهشت است.
قبل از وی محمدجواد ظریف نیز به همین منظور به هند سفر کرده بود.
آساق**267**1424 *1600**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراقچي رسانه هاي هند بازتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها خدایشان را سر بریدند و صادر کردند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 هندی‌ها اقدام به پرورش صدها هزار راس بوفالو و ذبح و صادرات گوشت این حیوان می‌پردازند. نکته قابل تامل آنکه بوفالو از تیره گاوسانان و زیرخانواده گاویان است و تفاوت چندانی با گاوهایی که هندی‌ها می‌پرستند، ندارند! در اواخر قرن نوزدهم، به ویژه در شمال هند، جنبشی برای حمایت از گاوها شکل گرفت که با درخواست از دولت برای ممنوعیت کشتار گاو، تلاش می کرد هندوها را متحد کند و آنها را از مسلمانان متمایز کند. این درهم تنیدگی اهداف سیاسی و مذهبی به طور دوره ای به شورش های ضد مسلمانان منجر شد و در نهایت در تجزیه شبه قاره هند در سال ۱۹۴۷ نقش داشت. تصاویر

دیگر خبرها

  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • هندی‌ها خدایشان را سر بریدند و صادر کردند!
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • طرز تهیه کباب کردن دو بز در یک تنور زیرزمینی توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)
  • امیدهای المپیکی ایران به این سه آزادکار