Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: سرانه اکولوژیک فضای سبز شهری ارومیه با استاندارد کلانشهرها فاصله دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: سرانه اکولوژیک فضای سبز شهری ارومیه با استاندارد کلانشهرها فاصله دارد.

علی شایگان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، سرانه اکولوژیک فضای سبز شهری ارومیه را 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 مترمربع به ازای هر نفر عنوان کرد و افزود: براساس استاندارد ها حداقل سرانه اکولوژیک فضای سبز در کلانشهر ها 15 مترمربع است که سازمان در نظر دارد در صورت رفع مشکل تامین حق آبه فضاهای سبز توسط سازمان آب منطقه ای سرانه اکولوژیک فضای سبز شهری در ارومیه را تا دو سال آینده به رقم استاندارد برساند.

شایگان با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهری در سال گذشته 1 مترمربع افزایش داشته است خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی به دلیل بحران آب و مشکل نقدینگی رویکرد سازمان بیش از توسعه کمی فضای سبز شهری، حرکت به سمت کیفی  سازی، تغییر الگوی کشت به گونه های کم آب گیاهی و نگهداری فضاهای سبز موجود است.

وی در خصوص توزیع عادلانه فضای سبز در همه مناطق شهری ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز اکولوژیک در منطقه 4 به دلیل بافت قدیمی شهر و نبود فضای خالی کافی برای توسعه فضای سبز پایین تر از سرانه شهری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه از هوشمند سازی و مکانیزه شدن سیستم آبیاری فضای سبز شهری ارومیه به منظور جلوگیری از هدر رفت خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر فضای سبز حدفاصل پل آذربایجان تا پل امام علی(ع) به صورت مکانیزه آبیاری می شوند که امیدواریم تا پایان سال 97 تمام فضای سبز شهری ارومیه به صورت مکانیزه آبیاری شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از فضای های سبز اطراف دکل های فشارقوی برق سلامت شهروندان را به شدت تهدید می کند افزود: با توجه به بحران کم آبی و در جهت حفظ سلامت شهروندان، نسبت به تغییر گونه کشت این فضاها به گونه های کم آب اقدام خواهد شد که امیدواریم شهروندان نیز در عدم استفاده از این فضا ها همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

شایگان با تاکید بر اینکه آبیاری و مدیریت بیش از 800 هکتار از فضای سبز شهری ارومیه امری پرهزینه و مشکل است خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهروندان ارومیه با  آبیاری گونه های گیاهی مقابل منازل خود شهرداری را در حفظ و صیانت از فضای سبز شهری یاری کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: فعالیت ۵ دستگاه مینی بوس جدید در مشهد از اردیبهشت آغاز می‌شود.

محسن شریعتی در بازدید از مینی بوس‌های جدید وارد شده به شهر مشهد مقدس افزود: ۵ دستگاه مینی بوس جدید مدل آرتا تولیدی شرکت سبلان خودرو خریداری شده و از ابتدای اردیبهشت در خطوط فعال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهدافزود: این ناوگان دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ بوده و دارای دو درب است.

شریعتی افزود: و در صورت دریافت تاییدیه‌های فنی از مراجع مربوط درباره این مینی بوس‌ها، بکارگیری ۱۰۰ دستگاه از این محصول نیز در حمل و نقل عمومی شهر مشهد پیگری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۷ فروردین‌
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد
  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • حذف انشعابات آب شهری از آب فضای سبز اصلی‌ترین اقدام شهرداری یزد
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای
  • ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت