Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به این که بخش کشاورزی در صدر مصرف کننده های استان قرار دارد گفت : 89 درصد آب استان زنجان در بخش کشاورزی مصرف می شود .

وی با بیان این که مصرف آب شرب هم 7 و بخش صنعت 4درصد است افزود : هم اکنون 465 میلیون مترمکعب مازاد برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی استان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا پور پلمب چاه های غیرمجاز را ازاولویت شرکت آب منطقه ای استان برشمرد و خاطر نشان کرد : امسال براساس هدف گذاری ها 500 حلقه چاه مسدود خواهد شد .

این مقام مسئول گفت : در صورت تأمین اعتبارات می‌توانیم تا دو برابر بیشتر از هدف‌گذاری عمل کنیم.


انتهای پیام /ک

پلمب چاه های غیرمجاز اولویت شرکت آب منطقه ای استان زنجان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: طی جبهه بارندگی اخیر، بیش از ۲۷ میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به متوسط بارش استان فارس اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، سیاوش بدری اظهار کرد: میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی ۱۹۲ میلیمتر است.

وی افزود: تا کنون ۲۴ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه لار با ۶۹ میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانده است.

بدری ادامه داد: تعداد ۹ سد با مجموع گنجایش ۲۹۳۶ میلیون متر مکعب در استان فارس بهره‌برداری می‌شود که تا صبح امروز، آب موجود پشت سدهای در حال بهره برداری ۱۳۸۲ میلیون متر مکعب یعنی ۴۷ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، ۳۷ درصد معادل ۹۱۱ میلیون متر مکعب قابل استفاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای در پایان تصریح کرد: هر چند سامانه‌های بارشی اخیر در سال جدید کمک شایان توجهی به منابع آب استان فارس کرد، اما کماکان برای تأمین آب در کلیه بخش‌ها از جمله شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و کشاورزی نیاز به سر لوحه قرار گرفتن آموزه دینی قناعت توسط مردم خوب و نجیب استان است.

کد خبر 745598

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • ۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است
  • توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۱ درصد افزایش یافت