Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ­پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی­؛­­ ­­مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه برگزار شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات انجام گرفته در حوزه مسکن مهر به ویژه در شهرهای جدید گفت: ­تا کنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از کل واحدها به مرحله فروش اقساطی رسیده اند که ۹۱۳ هزار واحد آن برابر با ۶۶ درصد اقدامات در طول فعالیت دولت ۱۱ و ۱۲ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب اله طاهر خانی ­افزود: در کل عملیات اجرایی ساخت تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور در دولت قبل آغاز شد که تا کنون یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحد تحویل و ۳۰۰ هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری قرار دارند که دچار کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی بسیاری هستند.
وی­ با بیان اینکه عملیات اجرایی مسکن مهر از ابتدا در سه قالب خودمالک، تعاونی و انبوه‌سازی سه ‌جانبه آغاز شد گفت: خودمالکین که تنها مشمول دریافت وام بوده و بدون ورود دولت کار خود را به پایان رساندند اما تعاونی و قراردادهای سه جانبه پروژه های اصلی و مشکل‌دار بودند که بخش عمده‌ای از آن‌ها برای این دولت به جا گذاشته شد.
این مقام مسئول­ از وجود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در مجموعه شهرهای جدید استان تهران به انضمام شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: در دولت قبل به علت نبود اراضی لازم برای اجرای طرح مسکن مهر به سراغ شهرهای جدید رفته و در این مناطق جانمایی کردند، نواحی که خود دارای مشکلات اولیه در تأمین خدمات و دسترسی‌پذیری بوده و اینگونه در وضعیت بدتری نیز قرار گرفتند.
وی ادامه داد: به طور مثال در شهر جدید پرند ساخت حدود ۹۵ هزار واحد در سال‌های ۸۸- ۸۹ آغاز شد که مورد استقبال خوب مردم هم قرار نگرفت، حال نکته مهم اینجاست که این طرح­ با این حجم سنگین از ساخت و ساز از مقیاس یک پروژه مسکونی خارج شده و قطعا در پروژه شکل‌گیری یک شهر کامل قرار می‌گیرد چرا که قرار است نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد .
طاهرخانی گفت: از سویی دیگر در سال ۹۱ عملیات ساخت حدود ۸۲ هزار واحد در شهر جدید پردیس آغاز شد که به دلیل آب و هوای بهتر و منطقه جغرافیایی مورد اقبال بیشتری از سوی مردم قرار گرفت اما مسئله اساسی آن است که ما زمین آماده توسعه شهری در این شهر جدید نداشتیم به همین دلیل نه تنها فرآیند شهرسازی در آن طولانی شد بلکه هزینه های بسیار بالایی را بر دوش سازندگان و دولت گذاشت.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه قطعا اگر این طرح ­در اراضی در جنوب تهران پس از تخریب خانه‌های فرسوده ساخته می‌شد هزینه‌ای کمتر به همراه داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این دوره تنها ۵۷ کیلومتر دیوار حائل برای مرحله­۱۱ احداث شد گفت: از آنجایی که سایت مسکن مهر پردیس هیچ‌گونه دسترسی مناسبی به سایر نواحی نداشت مجبور شدیم تا تونلی برابر با تونل رسالت تهران که خود برای ساخت، عمر سه شهردار را دیده است ساختیم که خوشبختانه هم‌اکنون اتمام و به بهره‌برداری رسیده است.
طاهر خانی­ با تأکید براینکه پروژه سایت مسکن مهر پردیس از لحاظ تأمین مالی بسیار تحت فشار است گفت: ما هم‌اکنون در مرحله ساخت واحدها دارای ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی، مرحله زیرساخت ۵۲ درصد و آماده‌سازی و محوطه‌سازی دارای ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم که به دلیل مشکلات متعدد ادامه کار برای ما سخت شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ­ضمن تأکید بر اهمیت بحث خدمات روبنایی سایت‌های مسکن مهر، این موضوع را به شدت نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و افزود: در حال حاضر مجموعه سایت مسکن مهر شهر جدید پردیس برای تأمین خدمات روبنایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان، آماده سازی و محوطه‌سازی یکهزار و ۹۴ میلیارد تومان و خدمات زیربنایی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که جمعا رقمی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: طاهرخانی پردیس طرح مسکن مهر توسعه شهری خدمات رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دهقان نیری با همراهی احمدیان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، دهقان طزرجانی، بخشدار گاریزات و تعدادی از اعضای شورای مسکن شهرستان از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر بخ بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفت. 


دهقان نیری بر پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت برای شروع ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در این سایت توسط متقاضیان تاکید کرد. 


تسریع در روند اجرای طرح تامین برق سایت نهضت ملی مسکن موضوع دیگری بود که فرماندار تفت به آن اشاره کرد. 


تسطیح مسیر‌های انتقال خط لوله آب در این سایت دیگر موضوعی بود که فرماندار تفت آن را از پیمانکار اجرای پروژه تامین آب سایت نهضت ملی مسکن شهر بخ را خواستار شد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است