Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر گروسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پلیس نظر خود در خصوص مقصران این حادثه را اعلام کرده است، اظهار داشت: این نظریه قطعی نیست ولی مبنایی برای پیگیری های قضایی خواهد بود.
وی افزود: این نظریه پس از وصول به پرونده ضمیمه و به کسانی که به اتهامی متوجه آنهاست ابلاغ می شود و آنها نیز حق اعتراض به این نظریه را در مهلت قانونی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروسی تاکید کرد: مرجع قضایی این نظریه را به منظور رسیدن به رای نهایی به هیات های دیگری برای دریافت نظرات آنان ارجاع می دهد و رای نهایی پس از آن به همراه رای هیات تجدید نظر (احتمالا اگر ارجاع شود) به همراه صدور قرار مجرمیت، قرار نهایی و کیفر خواست به دادگاه ارسال خواهد شد.
رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: هم اکنون پرونده روند طبیعی و سرعت مخصوص خود را دارد، اجساد جانباختگان تعیین تکلیف و به خانواده ها تحویل داده شد و موضوع تصادف نیز به کارشناسی ارجاع شده است.
گروسی در خصوص اجرای طرح ممنوعیت تردد تانکرهای حامل سوخت در جاده های استان کردستان اضافه کرد: نیروی انتظامی در ساعاتی خاصی از شب و روز تردد کامیون در جاده های سنندج را ممنوع اعلام کرده است.
وی گفت: ماموران انتظامی در این ساعات در صورت مشاهده با رانندگان متخلف برخورد می کنند ولی انتظار می رود مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات را به پلیس گزارش کنند.
به گزارش ایرنا، حدود ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه هفته گذشته یکدستگاه تانکر حامل سوخت نفتا با یکدستگاه اتوبوس مسافربری در بلوار کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج برخورد کرد که با توجه به انفجار مواد نفتی و آتش گرفتن اتوبوس، هشت نفر از مسافران به همراه راننده و شاگرد اتوبوس و همچنین راننده تانکر جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
کارشناسان پلس راهور علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز تانکر و عمل نکردن این سیستم اعلام کردند و اتوبوس مسافربری در این حادثه بطور کامل در آتش سوخت.
به گفته داوود قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا، راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوط، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی جان باختن 11 نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.
به این ترتیب راننده تانکر کشنده که در مسیر مریوان - سنندج در حرکت بوده به‌ دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و داغ شدن ترمزها در شیب بلوار دکتر حسینی شهر سنندج و همچنین متصدی شرکت حمل و نقل بین‌المللی به‌ دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان 50 درصد مقصر شناخته شدند.
وی یادآور شد: همچنین راننده اتوبوس به ‌دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافر کرده بود به میزان 25 درصد مقصر اعلام شد.
شهرداری سنندج نیز که با وجود هشدارهای مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت‌گیر و علائم هشدار دهنده در شیب بیش از 10 درصد بلوار دکتر حسینی کوتاهی کرده، محل را ایمن‌ سازی نکرده، برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده بر اساس تبصره سه ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به میزان 25 درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شده است.
پس از این حادثه رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه ایی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به مردم بویژه خانواده های جانباختگان، خواستاربررسی علت حادثه و پیشگیری از وقوع مجدد آن شدند.
به گفته بهمن مراد نیا استاندار کردستان، جاده کنار گذر برای ممانعت از تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری در شهرهای سنندج و مریوان در قالب تفاهم نامه سه جانبه ای بین استانداری کردستان، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای احداث می شود.
3034/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تصادف راهداری و حمل و نقل جاده رئیس مجلس شورای اسلامی شهرداری وسیله نقلیه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از رکنا، «محمد طالبی چاری» روز سه شنبه افزود: حوالی ظهر امروز (سه شنبه) در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدومیت سه دانش آموز آملی شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه، راننده از صحنه متواری شد که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در کمتر از چند ساعت خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با بیان اینکه سه مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان آمل، تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل افزود: سه دانش آموز دختر آسیب دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از گذراندن مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

طالبی با بیان اینکه برای ضارب پرونده‌ای با اتهام‌هایی از جمله ایراد آسیب بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی تشکیل و قرار وثیقه صادر شد، بیان کرد: فرد ضارب به علت ناتوانی از سپردن وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری تحویل داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تصریح کرد: خودرو توقیف شده جهت عبرت آموزی در یکی از میدان‌های اصلی شهر آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم
  • مصدومیت ۳ دانش آموز آملی براثر تصادف