Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه توسعه بهتر زیستن جز توانمندی سازی خانواده ها و افراد آسیب دیده میسر نخواهد شد، گفت: سال گذشته جهت جامع هدف بهزیستی بالغ بر 1 میلیارد و 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری صبح امروز در دیدار با کارکنان اداره بهزیستی خلیل آباد که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: خدمت به جامع هدف بهزیستی یک نوع عبادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت در راستای کاهش فقر در جامعه برنامه های بسیار خوبی را اجرا کرده است افزود: افزایش یارانه و مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی یکی از کارهای خوب دولت بود.

 

پرداخت بیش از 1 میلیارد تومان وام اشتغال زایی

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت در کاهش فقر و توجه به محرومین پیشگام بوده است عنوان کرد: سال گذشته جهت جامع هدف بهزیستی بالغ بر 1 میلیارد و 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

وی عدم مهارت در حوزه اشتغال را یکی از مشکلات جوانان نام برد و گفت: حلقه مفقوده اشتغال، عدم مهارت متقاضیان کار است.

شاکری متذکر شد: متأسفانه امروزه عده ای به جامعه یاس و نا امیدی تزریق می کنند که این حرکت آن‌ها آب به آسیاب دشمن ریختن است.

افراد پشت نوبت مستمری از مرداد ماه خدمات مستمری دریافت می کنند

همچنین در ادامه جلسه رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد گفت: مجموعه اداره بهزیستی شهرستان در 4 حوزه توان‌بخشی، اجتماعی، پیشگیری و اشتغال مسکن و مشارکت های مردمی در خدمت جامعه هدف می باشد.

حسین اسماعیلی با بیان اینکه در سطح شهرستان 1368 معلول در دسته بندی های مختلف جسمی، حرکتی، ذهنی، نابینایان، نا شنوایان و روانی مزمن را تحت پوشش قرار داده ایم گفت: تعداد 221 معلول شدید و خیلی شدید از خدمات مستمری و افزایش هدفمندی یارانه ها که اواخر سال گذشته شروع شد استفاده می کنند.

وی سازمان بهزیستی را طبق قانون برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: شعار امسال هفته بهزیستی "بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن " نام گذاری شده است.

رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد با بیان اینکه 220 معلول پشت نوبت استفاده از خدمات مستمری قرار دارند بیان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان خلیل آباد قول مساعد داده شد که از مرداد ماه سال جاری افراد پشت نوبت از خدمات مستمری استفاده خواهند کرد.

اسماعیلی از پرداخت 270 میلیون تومان کمک های موردی، cbr، مناسب سازی و شهریه دانشجویان به 550 نفر از معلولان خبر داد و گفت: تمامی اعتبارات سازمان بهزیستی در راستای توانمند سازی افراد تحت پوشش است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در واحد توان‌بخشی به 65 نفر از معلولان تسهیلات خود اشتغالی با اعتبار 700 میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد با بیان اینکه 129 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان می باشند افزود: این افراد از خدمات مستمری و غیر مستمر برخوردار هستند و سال گذشته در واحد اجتماعی بالغ بر 230 میلیون تومان وام قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد.

وی از پرداخت 95 میلیون تومان کمک های موردی در غالب سرمایه کار، شهریه دانشجویان، تعمیر مسکن و لوازم ضروری جهت افراد تحت پوشش این مجموعه خبر داد و گفت: در واحد پیشگیری اداره بهزیستی همه اقشار آسیب پذیر با هدف کاهش آسیب های اجتماعی خدمات دریافت می کنند.

 

بهره برداری از 65 واحد مسکن تک معلولی و دو معلولی در خلیل آباد

اسماعیلی از تکمیل و بهره برداری 65 واحد مسکن خانواده های یک معلولی و دو معلولی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته با پرداخت 650 میلیون تومان به خانواده های

وی یکی از مشکلات بهزیستی خلیل آباد را مقاومت مددجویان از برنامه بازتوانی نام برد و گفت: با توجه به اینکه دولت مکلف کرده است که سالانه 10 درصد از افراد تحت پوشش از چرخه حمایت خارج شوند و افراد پشت نوبت جایگزین آن‌ها شوند، ولی اکثر مددجویان با برنامه بازتوانی مددکار مقاومت می کنند.

 

اداره بهزیستی خلیل آباد با کمبود نیرو مواجه است

رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد از بی توجهی برخی ادارات در خلیل آباد در خصوص مناسب سازی ورودی و خروجی ادارات انتقاد کرد و افزود: علیرغم اینکه در کمیته مناسب شهرستان مصوب کرده ایم که ادارات نسبت به مناسب سازی ورودی و خروجی ادارات برای معلولین و افراد سالمند اقدام کنند ولی متأسفانه این مهم اجرایی نشده است.

اسماعیلی از کمبود نیرو در اداره بهزیستی خلیل آباد خبر داد و افزود: در مجموعه به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم و علیرغم اینکه 17 پست برای سازمان تعریف شده، عملاً 6 پست پر است و 11 پست دیگر نیز خالی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود

امتداد - با عملیاتی شدن مدل جدید اعتبارسنجی عواملی مثل محکومیت مالی، جرایم رانندگی و صدک بندی یارانه هم در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درباره گلایه مردم از ساز و کار اعتبار سنجی بانک‌ها مبنی بر اینکه حتی با یک روز تاخیر در پرداخت اقساط، رتبه اعتبار سنجی آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند در حالیکه ممکن است اقشاری مانند کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت کنند، اظهار داشت: مدل جدید اعتبار سنجی بانک‌ها هنوز به اجرا نرسیده و با اجرای مدل جدید نحوه امتیازدهی به افراد تغییر کرد و در مدل جدید رفتار افراد در پرداخت اقساط تنها یک بخش از اعتبارسنجی است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا عمده امتیازدهی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است و هر فردی که پرداخت به موقع نداشته باشد به رتبه پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی عوامل دیگری در رتبه دهی موثر خواهد بود و عواملی که در این مرحله اضافه می‌شود سابقه محکومیت‌های مالی است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای اصلاح رتبه خود در اعتبار سنجی باید چه اقدامی انجام دهند آیا پرداخت یک قسط زودتر به اصلاح رتبه کمک خواهد کرد، اظهار داشت: در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده و امسال هم این مدل جدید علمیاتی خواهد شد، در مدل فعلی هم مردم اگر در سررسید اقساط تسهیلات را بپردازند می‌توانند از کاهش رتبه جلوگیری کنند، اما اینکه برای اصلاح رتبه اقساط یک ماه زودتر پرداخت شود، اثرگذار نیست و نمی‌تواند توصیه درستی باشد.

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا در مدل جدید اعتبار سنجی رفتار افراد در پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود، افزود: در این مرحله فعلا رفتار مردم در پرداخت قبوض و پرداخت به موقع یا با تاخیر قبوض در نظر گرفته نمی‌شود.

منبع: ایلنا

    برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند