Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@19:47:17 GMT

سطح آب های زیر زمینی استان افت کرده است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۲۴۰۱

سطح آب های زیر زمینی استان افت کرده است

به گزارش ایرنا صادق حقیقی پور بعد از ظهر دوشنبه در نشست شورای آب و برق استان خواستار بهبود مدیریت مصرف منابع اب دراستان و مراقبت از منابع آبهای زیرزمینی شد .
وی با اشاره به مشکل آب در رامشیر و فرسوده بودن تاسیسات این شهرستان بیان کرد: شبکه توزیع آب در رامشیر نیاز به اصلاح دارد چرا که میزان هدر رفت آب در این شهرستان بر اثر فرسودگی لوله ها بسیار بالا است البته با افزایش آب تخصیصی به رامشیر می‌توان مقداری از مشکلات آب شرب این منطقه را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با بیان این که شهرستان ایذه مشکل تولید آب دارد اظهار داشت: در حال حاضر تولید آب این شهرستان با میزان نرمال فاصله دارد و تنها راه علاج مشکلات آب شهرستان ایذه انتقال آب از کارون سه است.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز دراین نشست گفت: در حال حاضر شرایط آبی را با چنگ و دندان در کانال کوت امیر حفظ کرده‌ایم چرا که با وجود شرایط اضطراری برای آبرسانی به شهرهای هدف از کانال کوت امیر با مشکل مواجه هستیم.
صابر علیدادی با اشاره به شکستگی موجود در تاسیسات آب رامشیر اظهار داشت: مساله تعمیر شکستگی های موجود در آب رامشیر به زودی انجام و خطوط شکسته پس از انتخاب پیمانکار تعویض می شوند.
وی با اشاره به مشکل آب شرب در شهرستان ایذه گفت: پارسال 2 چاه و امسال یک چاه برای حل مشکل آب شرب ایذه وارد مدار شده است و چاه دیگری حفاری، لوله گذاری و برق رسانی شده که باید از سوی شرکت آب و فاضلاب این شهرستان تجهیز شود.
وی ادامه داد: همچنین 2 چاه دیگر در ایذه آماده تجهیز هستند و به شرکت آب و فاضلاب خوزستان تحویل داده شده اند.
دراین نشست همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به وضعیت رودخانه جراحی گفت: تا سه هفته دیگر آبگیری که در جراحی نصب شده زیر لجن می رود. اگر شرایط آبی در رودخانه جراحی به همین شکل ادامه پیدا کند و آبگیر جراحی زیر لجن برود امکان پمپاژ آب به روستاهای رامشیر نیز وجود نخواهد داشت و آب همه روستاهای رامشیر قطع می شود.
درویشعلی کریمی افزود: عملیات اجرایی یک پروژه آب رسانی برای 16 روستای در شهرستان رامشیر در دست است که در فاز اول آن هفت روستا و در فاز دوم آن 9 روستا آبدار می شوند که برای تسریع اجرای آن خواستار رصد مراحل اجرا از فرماندار رامشیر شده ایم.
سرپرست فرمانداری رامشیر نیز دراین رابطه اظهار داشت: سطح آب رودخانه جراحی به شدت کاهش یافته و اگر آب به این رودخانه رها سازی نشود تامین آب شرب روستاهای رامشیر با مشکل رو به رو می شود .
سید مجید حسینی نژاد به شکستگی های موجود در زیرساخت های تاسیسات آب امیدیه به رامشیر اشاره کرد و گفت: 10 کیلومتر از این تاسیسات دچار شکستگی شده اند و نیاز مبرم به تعمیرات دارند چراکه تامین آب شرب مردم دچار مشکل شده است.

**ای سی اب در رامهرمز 12 هزار میکروموس
فرماندار رامهرمز با اشاره به مشکلات آب شرب این شهرستان گفت: در حال حاضر ای سی آب 12 هزار میکروموس است.
عبدالرضا احسانی نیا بیان کرد: اگر از سد جره آب دریافت کنیم دیگر هیچ مشکلی در رامهرمز نخواهیم داشت و هم اکنون سه حلقه چاه آب داریم که هر سه نیاز به ترمیم دارند.
وی با بیان این که 30 هزار انشعاب در رامهرمز وجود دارد بیان کرد: فرسودگی زیر ساخت های آب در رامهرمز به قدری است که اگر درست شوند مشکل آب شرب نیز حل می شود چراکه حجم زیادی آب روزانه دراین شبکه هدر می رود.
7164/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برق جراحی شرکت آب و فاضلاب آب رامشیر جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه اجرا شد
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه