Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدویت، این آرمان بزرگِ اسلامی شیعی که در دیگر ادیان و مکاتب هم با عناوین و تعابیر مختلف وجود دارد و روح امید را در جان بشریت زنده نگاه می دارد، ازجمله مفاهیمی است که باید در مناسبت هایی همچون دهه کرامت بیش از پیش مورد توجه و پرداخت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، مناسبت های مذهبی و ایامی که به دلیل تقارن زمانی با آنها عناوینی چون «دهه کرامت»، «دهه ولایت» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نام می گیرد در کنار حفظ شعائر اسلامی مذهبی و گرامیداشت آیین ها، باید فرصت ساز آینده ما باشد به عبارت بهتر، مناسبت ها و نگاه به گذشته و آنچه در آن رخ داده، سکویی است برای پرش ما به آینده روشن و مدنظر و مرضی خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام.

در این میان مهدویت، این آرمان بزرگِ اسلامی شیعی که در دیگر ادیان و مکاتب هم با عناوین و تعابیر مختلف وجود دارد و روح امید را در جان بشریت زنده نگاه می دارد، ازجمله مقاصدی است که باید بیشتر در این مناسبت ها در پرداخت به آن و تعمیق و گستردگی اش تلاش شود.

و ... ازجمله بهترین مناسبت ها دهه کرامت است ... حدفاصل میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) که می توان از فضای مطلوب آن برای وصل شدن به دولت کریمه حضرت صاحب الزمان(عج) بهره برد.

 

 

 

 

استفاده از مناسبت های مذهبی از وظایف منتظران است

 

حجت‌الاسلام حسن ملایی، مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت در این باره، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مسئولیت‌هایی که ما به عنوان محبان و دوستداران امام زمان علیه السلام برعهده داریم این است که بتوانیم از تمام فرصت هایی که در اختیار ما قرار می گیرد به نحو احسن استفاده کنیم. بخشی از این فرصت ها مربوط به مراسمات، اعیاد و مناسبت هایی با موضوعات مذهبی است. در همین راستا در سال های اخیر شاهد بزرگداشت ایام دهه کرامت هستیم که این پیشنهاد از آغاز سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، کریمه اهل بیت تا یازدهم ذی القعده روز میلاد مسعود امام رضا علیه السلام شامل می شود.

 

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: اگر بخواهیم از دهه کرامت برای زمینه سازی حکومت مهدوی استفاده کنیم یکی از بهترین موقعیت ها استفاده از سخنان مهدوی و گهربار حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام است. با نهایت تاسف با وجود اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که زیر سایه امام رضا علیه السلام هستیم اما تعداد کمی از ما با کلمات و سخنان راهبردی ایشان در زمینه های مختلف زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی آشنا هستیم.

 

 

 

 

وی اضافه کرد: ما به هر دلیلی بیشتر ارادت صرف به حضرت حجت(عج) داریم تا اینکه بخواهیم سخنان ایشان را که برای ما فرموده اند به کار ببندیم در حالی که آنها همچون حکیمان حاذقی هستند که این سخنان را برای داشتن زندگی ای زیبا و شیرین برای ما فرموده اند اما ما آنها را فراموش می کنیم و تاسف بارتر آنکه از سخنان و کلمات مهدوی امام رضا علیه السلام  تقریبا هیچ اطلاعی نداریم.

 

مدیر گروه اخلاق مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: به نظر می رسد چون این دهه به حضرت رضا علیه السلام گره خورده اگر متولیان فرهنگی بتوانند تعابیر مهدوی ایشان را به خوبی و شایستگی در حوزه مباحث مهدوی و در این ایام منتشر کنند بخشی از زمینه‌سازی فکری و فرهنگی ظهور را به انجام رسانده ایم.

 

وی تاکید کرد: با نگاهی به احادیث مهدوی امام رضا علیه السلام درمی یابیم که مباحث مهدوی با همان کیفیت و وسعتی که هست در سخنان حضرت رضا علیه السلام به چشم می خورد و قابل استفاده است و همه نهادهایی که فعالیت های فرهنگی دارند می توانند یک بخش از فعالیت های خود را در دهه کرامت به ترویج، تبیین و تبلیغ این مباحث اختصاص دهند.

 

بهترین کار در مناسبت ها سخن گفتن از امام حی و حاضر است

 

علاوه بر این، حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت نیز درباره استفاده از فضای آماده و مستعد دهه کرامت برای ترویج مهدویت و نزدیک شدن به ظهور، بیان کرد: بهترین کار در ایام الله و روزهای عید و شادی اهل بیت علیهم السلام بخصوص در ایام ولادت حضرات معصومین(ع) آن است که از امام حیّ و حاضر سخن بگوییم. امامی که در زمان ما و با ما زندگی می کنند و این توفیق نصیب ما شده است که شیعیان زمان ایشان باشیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: به بهانه ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت شمس الشموس امام رئوف حضرت امام رضا السلام، که ایام ولادت کریمان و «دهه کرامت» و همه جا سخن از کرامت و کریمه اهل بیت(ع) است، ما نیز از کریم بودن خاندان عصمت و طهارت(ع) سخن بگوییم و تبیین کنیم این که می گوییم امام عصر علیه السلام کریم هستند، به چه معناست؟

 

کارشناس مهدوی با بیان اینکه امام مهدی علیه السلام نیز مانند اجداد و پدران طاهرین شان «کریم» هستند، ابراز کرد: وقتی حضرت(عج) در عصر ظهور قدرت یابند آن روز است که دست عفو و رحمت ایشان بر سر بشریت کشیده خواهد شد و البته برای دشمنان اینگونه نیست. ممکن است این سوال به ذهن متبادر شود که آیا کرامت حضرت(عج) فقط در عصر ظهور بروز پیدا می کند و مختص آن زمان است؟ آیا اکنون که ما در دوران غیبت هستیم کرامت حضرت(عج) شامل حال ما نمی شود؟

 

 

 

ندیدن به معنای عدم بهره مندی از آفتاب نیست

 

وی خاطرنشان کرد: چون غیبت امام عجل الله تعالی فرجه به معنای ندیدن نیست به معنای نشناختن است. یعنی ما حضرت(عج) را می بینیم اما نمی شناسیم. بنابراین، افراد بسیاری هستند که ممکن است این کرامت شامل حال شان بشود و حضرت(عج) با آنها کریمانه برخورد کنند اما آنها حضرت(عج) را نمی شناسند لذا از ایشان به عنوان «یک فرد کریم» یاد می کنند و نام می برند. اما بحث رحمت و محبت حضرت حجت(عج) امروز شامل حال همه حتی حیوانات نیز می شود.    

 

فرصت سازی های رسانه ای برای اتصال به دولت کریمه

 

بنابر آنچه از سخن کارشناسان برمی آید دهه کرامت فرصتی است بهینه که منتظران را به کرامت مهدوی باورمندتر و امیدوارتر سازد به شرط آنکه مختصات و ملزومات آن را بدانیم و به کار بگیریم.

در این میان رسانه ها به ویژه نوع مجازی شان هم بی تردید می توانند نقشی بی بدیل در این باره ایفا کنند و با پرداخت به مهدویت از ابعاد مختلف و حساس کردن ذهن افراد و جامعه نسبت به این آموزه اصیل و آینده ساز، آنهم در ایامی مثل دهه کرامت که ذهن ها و قلب ها بیشتر آماده گره خوردن با مهدویت است فرصت اتصال این دهه به دولت کریمه را فراهم کنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس جشن های دهه کرامت شورای نگهبان شیراز ترامپ اردبیل روز دختر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دولت کریمه مهدوی مهدویت دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی دهه کرامت غافل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد ظهر شنبه در جلسه هماهنگی اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت و استقبال از خدام حرم حضرت ثامن الحجج و حضرت معصومه (س) ضمن تبریک پیروزی اخیر دلاورمردان سپاه در عملیات وعده صادق و تحیر تحلیل گران پیرامون این واقعه به برخی از نکات مربوط به ستاد گرامیداشت دهه کرامت پرداخت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به برکت حضور ثامن الحجج (ع) و حضرت معصومه (س) در سرزمین ایران و تبدیل شدن قم به قطب علم اندوزی و پایگاه مکتب تشیع عنوان کرد: شایسته و بایسته است که دهه کرامت به بهترین نحو در استان اصفهان و اقصی نقاط این استان برگزار شود.

وی افزود: ضمن دقت و برنامه‌ریزی مدون برای حضور منظم خادمان رضوی در مکان‌های مختلف سطح شهر در دهه کرامت لازم است، در کنار برنامه‌های تکی نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی در جامعه غافل شد.

گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در این جلسه اعم از جانشین مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مدیر حوزه علمیه خواهران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان و… پیشنهادات خود را جهت هر چه بهتر برگزار شدن مراسم‌های دهه کرامت به ویژه حضور خادمان حرم رضوی و حرم حضرت معصومه (س) در شهر اصفهان ارائه کردند.

در این جلسه تشریح شد: بیش از ۱۰۰ برنامه جهت دهه کرامت طراحی شده است و از برنامه‌های شاخص این دهه، اعزام کاروان خدام است، هم چنین کارگروهی برای هماهنگی لازم در استان تشکیل شده و خدام حرم های مطهر در مراکز مختلف حضور می‌یابند.
بر اساس برنامه‌ریزی ستاد دهه کرامت استان، امسال برخی ارگان‌ها بسیار قوی برای دهه کرامت وارد شده‌اند و سیاست این ستاد بر آن است که گروه خادمین به دوردست‌ترین نقاط اعزام شوند.

کد خبر 6083400

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز
  • نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی دهه کرامت غافل شد
  • ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و امام رضا (ع) در دهه کرامت