Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@20:26:51 GMT

هشدارِ مسمومیت‌زا بودن نوعی خمیر بازی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۲۴۵۶

کارشناسان به والدین نسبت به مضرات استفاده کودکان از خمیر بازی "اسلایم" (Slime) هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند خمیر بازی اسلایم به دلیل دارا بودن سطح بالایی از عنصر "بور" برای کودکان مضر است. قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از این عنصر می‌تواند موجب التهاب پوستی، اسهال، استفراغ و حتی افسردگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان برخی از خمیرهای بازی اسلایم چهار برابر بیش از مقدار قانونی حاوی عنصر شیمیایی بور است. در آزمایش‌های انجام شده روی ۱۱ محصول مشخص شد در هشت مورد از آن‌ها قوانین اتحادیه اروپا مربوط به میزان قانونی استفاده از این عنصر شیمیایی نقض شده است.

عنصر شیمایی بور در ماده معدنی "بوره" یافت می‌شود که این عنصر به طور معمول در ساخت خمیرهای بازی اسلایم به کار گرفته می‌شود تا این محصول چسبندگی لازم را پیدا کند.

به گزارش اسکای نیوز، وجود مقدار زیادی از عنصر بور در این وسیله بازی می‌تواند مسمومیت‌زا باشد که از دیگر علائم آن می‌توان به لرزش و سردرد اشاره کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت.


دکتر علی عباسی افزود: در سال ۱۴۰۲ از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و مابقی زن هستند.

بابل دارای بیشترین جان باخته
در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندرود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است.

شهریور بیشترین فوتی
بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: هر چند در سال‌های گذشته و طبق آمار‌های موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فال شمع روزانه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟