Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:51:58 GMT

سيستم هاي فني و مکانيک خاک بومي سازي شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۲۵۶۴

سيستم هاي فني و مکانيک خاک بومي سازي شود

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: با توجه به وارداتي بودن سيستم هاي آزمايشگاه فني و مکانيک خاک با وجود نخبگاني که در کشور داريم بايد اين سيستم ها ايراني، بومي سازي و با علم روز همگام شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري روز سه شنبه در ديدار با مسئولان آزمايشگاه فني و مکانيک خاک استان بوشهر افزود: مهم ترين بخش در حوزه عمراني، عرصه کنترل کيفيت و رعايت استاندارد هاي سازه است و اگر اين بخش درست مديريت شود به طور يقيني حرکت هاي بعدي بر پايه صحيح طراحي مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: بخش عظيمي از مشکلات و لطمه هاي جاني که در زمان زلزله، سيل و تخريب هاي سازه اي ايجاد مي شود به دليل رعايت نکردن استاندارد هاي لازم در ساخت است.
صفايي بوشهري با بيان اينکه کارآزمايشگاه فني و مکانيک خاک به عنوان يک کار حاکميتي فني است گفت:تاکنون به اهميت کار آزمايشگاه فني و مکانيک خاک در فضاي ملي توجه نشده به همين خاطر آسيب هاي زيادي را تجربه کرده ايم.
وي با تاکيد بر نوآوري در سيستم هاي آزمايشگاه فني و مکانيک خاک افزود: با توجه به تحول علم نظارت و بررسي اگر در پي روش ها و استانداردهاي نوين علمي نباشيم به طور قطع دچار عقب ماندگي در اين عرصه خواهيم بود.
صفايي بوشهري اظهار داشت: در برخي از مناطق سيستم هاي نظارتي و آزمايشگاهي مکانيک خاک سنتي و سنگين هستند به همين دليل بايد به سمت سيستم هاي نوين الکترونيکي و سبک کردن ابزار رفت.
6047/6043
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس دانشگاه صنعتی اراک در این نشست با بیان اینکه این همایش با ۶۰۰ دستاورد علمی، تخصصی و صنعتی در سطح کشور و بین الملل از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در این دانشگاه برگزارخواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری همایش از مهر ماه سال گذشته انجام شده و ۶۱۰ مقاله از ۵۰ دانشگاه برتر کشور برای شرکت در این همایش ارسال شد که ۴۶۰ مقاله علمی انتخاب شد.
گودرزی با بیان اینکه برگزاری این همایش معرفی جلوه‌ای از علم و صنعت استان به کشور است، افزود: در همایش پنج کارگاه تخصصی و چهار سخنران با نشست‌های کاملا علمی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاورد‌های به روز در سطح استان و ملی به نمایش خواهیم گذاشت.
او گفت: مشارکت علمی، جهش تولید و توسعه صنایع مردم نهاد شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران است.
استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: با بر گزاری سی و دومین همایش بین‌المللی مکانیک در تراز نام صنعتی استان، رویداد شاخصی را در تاریخ نظام علمی استان رقم بزنیم.
مخلص الائمه افزود: بدنه مربوط با موضوع صنعت، دانشجویان صنعتی و دیگر دانشجویان در جریان این رویداد باشند و در برگزاری همایش از صنایع و انجمن‌هایی از جمله قطعه سازان، نفت و گاز، آب سنگین و ایزوگام دلیجان کمک بگیریم.
او همچنین گفت: برای حضور مردم در محل همایش تمهیدات لازم اندیشیده شود.
در پایان این نشست از شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • بومی سازی قالب پنجره
  • فیزیکدانان، تعداد جهان های موازی را مشخص کردند!