Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@00:25:21 GMT

چرا ناسزا می‌گویم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۲۶۰۳

چرا ناسزا می‌گویم؟

ناسزا گفتن به ما انسان کمک می‌کند تا احساسات خود را راحت‌تر بیان کند و حتی می‌تواند باعث کاهش درد شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ThisIsInsider، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ناسزا گفتن باعث کاهش درد افراد در هنگام انجام کارهایی مانند بلند کردن وزنه می‌شود. همچنین نحوه ناسزا گفتن افراد در سراسر جهان متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسزا گفتن شهرت بدی دارد برای مثال اگر در مصاحبه کاری ناسزا بگوید غیرحرفه‌ای عمل کرده‌اید. اما در واقعیت خیلی از ما به صورت روزانه فحش و ناسزا می‌گوییم. درواقع نتایج بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که هر فرد به طور متوسط در روز از 10 کلمه ناسزا استفاده می‌کند. همچنین ناسزا گفتن از سن شش سالگی یا در برخی مواقع کمتر شروع می‌شود.

براساس تحقیقات ریچارد استفن، روانشناس، ناسزا گفتن نشانه‌ای از ضریب هوشی بالاست و می‌تواند به انسان‌ها کمک کند که راحت‌تر با درد دست و پنجه نرم کنند.

استفن و همکارانش در دانشگاه کلی در مطالعه‌ای از داوطلبان خواستند که دست خود را تا زمانی که می‌توانند در ظرف آب یخ نگه دارند.

وی می‌گوید: «وقتی که داوطلبان یک کلمه ناسزا را تکرار می‌کردند، می‌توانستند دستشان را بیشتر در آب یخ نگه دارند. به صورت میانگین افرادی که ناسزا می‌گفتند 40 ثانیه بیشتر از افرادی که فحش نمی‌دادند دست خود را در آب یخ نگه می‌داشتند».

براساس گفته‌های نیلز اک، روانشناس، ناسزاها با قسمت‌های قدیمی‌تر مغز مرتبط هستند. به گفته وی، بیشتر زبان‌ها در قشر مغز و مناطق خاصی در نیم‌کره چپ قرار دارند.

افرادی که سکته مغزی کرده‌اند یا به بخش‌های کنترل زبان در مغزشان آسیب وارد شده است، بعضی اوقات می‌توانند به صورت روان آهنگ بخوانند یا ناسزا بگویند چراکه ارتباط میان زبان و ناسزا گفتن قطع شده است.

اک می‌گوید: «افراد مبتلا به "نشانگان توره" گاهی اوقات دچار تیک‌های عصبی می‌شوند که شامل ناسزا گفتن می‌شود که این امر نشان می‌دهد که ناسزا گفتن به یک ساختار اساسی مغز به نام عقده‌های قاعده‌ای مرتبط است».

نشانگان توره یک عارضه عصبی است که به وسیله ترکیبی از حرکات و صداهایِ ناخواسته که به آنها تیک می‌گویند، توصیف می‌شود. حرکات کلیشه‌ای پریدن یا رقصیدن، بیش‌فعالی و اختلالات یادگیری علایم شاخص این نشانگان محسوب می‌شوند.

عقده‌های قاعده‌ای که هسته‌های قاعده‌ای نیز خوانده می‌شوند از پنج هسته زیرقشری مغز تشکیل شده‌اند. عقده‌های قاعده‌ای از این نظر دارای اهمیت هستند که نقش مهمی در عمل کنترل حرکتی ایفا می‌کنند.

به گفته اک، ناسزا گفتن می‌تواند نشانه علاقه و روشی برای نشان دادن احساس و اشتیاق فرد باشد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های استخدام ۱۲ آتش‌نشان جدید در یزد برگزار شد

دریافت 66 MB

کد خبر 6086662

دیگر خبرها

  • فرار «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده
  • آزمون‌های استخدام ۱۲ آتش‌نشان جدید در یزد برگزار شد
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • عملیات وعده صادق قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است