Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - با مشارکت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، حدود شش هزار و 600 کیلوگرم کالای غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز در این استان توقیف و امحاء شد.

گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به ایرنا حاکیست؛ با مشارکت معاونت غذا و دارو این دانشگاه و دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، سازمان اموال تملیکی، نمایندگان نیروی انتظامی و دادستانی گیلان، این میزان کالای قاچاق و غیرمجاز به ارزش اقتصادی 232 میلیون تومان کالای غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز توقیف و امحاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همپنین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و استراتژی های سازمان غذا و دارو و دانشگاه، در اولین گام با تشکیل واحد مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور ( غذا، دارو، بهداشتی و تجهیزات پزشکی ) توانسته فعالیت های موثری در زمینه عرضه و قاچاق کالاهای سلامت محور داشته باشد.
*دفتر کار دندانساز تجربی در شهرستان رضوانشهر پلمپ شد
به همت تیم نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، دفتر کار یک دندانساز تجربی که بدون مجوز و عدم رعایت موازین بهداشتی به معاینه و درمان بیماران در شهرستان رضوانشهر اقدام می کرد، پلمپ شد.
*هفتمین دوره آزمون ارتقاء دستیاری تخصصی دندانپزشکی در رشت برگزار شد
هفتمین دوره آزمون ارتقاء دستیاری تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با شرکت 21 نفر از دانشجویان تخصصی دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.
*آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در رشت برگزار شد
اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری ورودی مهر ماه 93 در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد. بر اساس این آزمون که در هشت ایستگاه بر مبنای سر فصل های ضروری و بایدهای کوریکلوم آموزش پرستاری طراحی شده بود، مهارت های علمی، استدلالی، ارتباطی و اخلاقی دانشجویان پرستاری مورد ارزشیابی قرار گرفت.
7286 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي پلمپ گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲

 محمود آل بویه مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در بخش پایانی مراسم افتتاح سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته گفت: نمایشگاه‌هایی، چون سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته به صنایع کمک می‌کند که توانمندی‌هایشان را به یکدیگر معرفی کنند تا کشور در همه عرصه‌ها به خودکفایی برسد؛ مصرف‌کننده ما باید به کالای سلامت‌محوری که از مجاری درست به بازار وارد شده‌اند، دسترسی داشته باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر عرضه کالا‌های تقلبی و قاچاق در بازار‌های کشور کم شده، اما این از مواردی است که کمش هم زیاد است.

به گزارش ایفدانا، مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خبر داد: وزارت غذا و دارو و ۱۷ نهاد ناظر دیگر تلاش می‌کنند که کالا‌های قاچاق را شناسایی کرده و به مصرف‌کنندگان معرفی کنند تا از بازار جمع‌آوری شوند و با تولیدکنندگانشان برخورد شود.

آل بویه خبر داد: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ نمونه فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در سطح بازار را شناسایی و معرفی کرد؛ مجموعاً سازمان غذا و دارو در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۹۰۰ نمونه محصول غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار را شناسایی و اطلاع‌رسانی عمومی کرده است.

او ادامه داد: صاحبان برند باید مراقب برندشان باشند. مصرف‌کنندگان نیز باید سعی کنند که محصولات آرایشی، بهداشتی و سلولزی را از مراکز مجاز تهیه کنند؛ اخیرا برخی از فروشگاه‌های اینترنتی محصولات مذکور را برای ۷۵ تا ۸۵ درصد تخفیف ارائه می‌دهند و مطمئنا یک جای محصولی که با تخفیف بالا عرضه می‌شود، اشکال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • کشف ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور