Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@16:43:22 GMT

حقوق معنوی هنرمندان باید مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۲۶۶۳

حقوق معنوی هنرمندان باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم تجلیل ازهنرمندان پیشکسوت افزود: درمدیریت جدید شورای شهر شرایطی فراهم شده تا بتوانیم در برنامه‌های آموزشی، تعامل بیشتری با اهالی هنر داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت انتقال تجربیات هنرمندان پیشکسوت به جوانان و نوجوانان نسل امروز و فردا شخصا علاقه مندم تا هر کمکی که از دست شورای شهر تهران برمی آید دریغ نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی سیاست جدید ما در شورای شهر و مدیریت شهری جدید این است که اهالی فرهنگ و هنر برای دسترسی به محیط ها و فضاهای مختلف شهر مشکلی نداشته باشند.
رئیس شورای شهر تهران خطاب به هنرمندان پیشکسوت تاکید کرد: بطور یقین به کمک و همراهی شما اهالی هنر می توانیم در جهت آبادی و پیشرفت کشور گامهای تاثیرگذاری و اساسی برداریم.
هاشمی هنرمندان به ویژه پیشکسوتان این عرصه را سرمایه های اجتماعی کشور توصیف کرد و گفت: باید در جهت حمایت از این قشر و کمک به آنها از هر طریق ممکن تلاش کنیم.
در ادامه این مراسم نشان موسسه پیشکسوتان هنرمند توسط شماری از هنرمندان کشور به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، حجت الاسلام مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

** ما با شما بزرگ شده ایم
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز که در لحظات پایانی این مراسم خود را رسانده بود با ابراز خرسندی از حضور در کنارهنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: پیشکسوتان هنرمند شخصیت‌هایی هستند که امثال ما با آن‌ها بزرگ شدیم.
محمدباقر نوبخت در ادامه با یادآوری این نکته که کسی نیست که قصه‌های شب را فراموش کند، ابراز امیدواری کرد: سال‌های طولانی سایه پیشکسوتان هنرمند و دیگر عرصه ها برسرما مستدام و پایدار بماند.
مراسم تجلیل ازهنرمندان پیشکسوت متولد تیرماه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید عباس صالحی وزیر ارشاد، سید حسینی معاون هنری، سید هادی حسینی معاون حقوقی و پارلمانی، احمدی مشاور و ریس حوزه وزراتی ارشاد، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و جمعی از هنرمندان پیشکسوت از جمله داریوش ارجمند، جهانگیر الماسی، علیرضا خمسه ،اصغر همت، رضا فیاضی ، مریم نشیبا، حمید لولایی، ایرج راد، محمود عزیزی، عنایت الله بخشی، آتش تقی پور، احترام برومند، رضا ناجی، محمود پاک نیت، احمد نجفی، لوریس چکناواریان، مهوش صبرکن، محمد فیلی، احمد عرابانی، سیمون آیوازیان، اکبرعالمی، محمد صیاد صبور، داود یاسری، منوچهر آذری، جلال مقامی، محمد حسین عطارچیان، هادی مرزبان و در سالن همایش هامی برگزار شد.
فراهنگ** 1355 **1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 داریوش ارجمند رئیس شورای شهر تهران سازمان برنامه و بودجه شورای شهر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ترویج ساده‌زیستی با توجه به مقتضیات زمان به ویژه در سطح دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی، امروز -چهارشنبه هشتم فروردین- در نشست اعضای شورای معاونان با مدیران تاکستان، آوج، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و شال اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش توجه به اصل نظام است، اگر این حوزه درست شود حوزه‌های دیگر در جامعه روان‌تر کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خیلی تلاش می‌کند و رهاوردهای بسیار خوبی هم دارد که باید در سطح جامعه تبیین شود، اضافه کرد: دقت کنید در ستادها و مراکز اسکان نوروزی هنگام پذیرش میهمانان این ایام حرمت ماه مبارک رمضان و مسائل شرعی و حدود الهی حفظ شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان همچنین شعار سال مقام معظم رهبری را چراغ راه همه مسئولان و مردم توصیف کرد و گفت: تقویت روحیه کار و در هنرستان‌ها علاوه بر آن روحیه تولید هم مدنظر قرار گیرد، اولویت اول ما تقویت روحیه کار باشد، پشت میز نشینی و رخوت و سستی شتاب اقتصادی ایجاد نخواهد کرد.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: پرهیز از مصرف‌گرایی در تمام حوزه‌ها مورد توجه واقع شود، ادارات باید پرچمدار این امر باشند، همچنین ترویج ساده‌زیستی با توجه به مقتضیات زمان به ویژه در سطح دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار قرار گیرد.

وی با ذکر اینکه استفاده از کالای ایرانی در تمام زمینه‌ها از جمله در بحث اهدای جوایز مسابقات استانی و شهرستانی سرلوحه امور باشد، گفت: توجه به تقویت حس وطن‌پرستی و روشنگری اهداف دشمن در بحث تحریم‌ها باید در صدر کارهای شما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر لزوم تعامل با مسئولان شهرستانی، هم‌اندیشی مدیران و رؤسای نواحی و مناطق با همدیگر افزود: آموزش و پرورش استان عملکرد قابل قبولی داشت که حاصل تلاش‌های شما عزیزان در نواحی و مناطق بود و تداوم این تلاش‌ها و توفیقات مورد انتظار است.

کد خبر 739566

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • مفاهیم عالی انسانی در قالب هنر تاثیرگذار است
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • ۹۰ هزار مسافر وارد شهرستان عسلویه شده است
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید
  • رئیس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت