Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این جلسه که استانداران و شهرداران کلانشهرهای کشور نیز حضور داشتند، تصمیمات مهمی در جهت تسریع و توسعه طرح از جمله در ارتباط با تسهیلات بانکی اتخاذ شد.

بر این اساس یکی از مولفه‌های تشویقی در این برنامه، سپرده وجوه اداره شده توسط سازمان برنامه و بودجه به منظور کاهش نرخ سود تسهیلات برای توسعه گران مشارکت‌کننده در این برنامه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در رابطه با مقررات سهم مالکانه، هم در مورد زمین های دولتی که شناسایی شده و هم در مورد زمین هایی که تملیک می شود، تصمیماتی در راستای رفع موانع در تسهیلاتی که بانک مسکن ارائه می دهد، اتخاذ شد.

در این جلسه مقرر شد علاوه بر بانک مسکن دیگر بانک‌ها هم بتوانند در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری مشارکت کنند.

در ادامه جلسه پیگیری اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری امید، گزارشی درباره چگونگی پیشرفت کار از سوی استانداران و شهرداران کلانشهرها ارائه شد. سازمان ثبت و خزانه نیز پیشرفت کار طرح جامع املاک دولتی را گزارش کردند و قرار شد در آینده نزدیک به طور ویژه در ارتباط با بررسی مسائل کلانشهرهای هشت گانه کشور جلسه ای برگزار شود.

در این جلسه با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید حاشیه شهرها هم در کنار بافت‌های فرسوده داخل شهرها مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، گزارشی از اقداماتی که در این باره در کلانشهرهای مشهد و تبریز انجام گرفته، ارائه شد.

همچنین مقرر شد در جلسات بعدی تصمیم گیری‌ها در ارتباط با تسهیلات بانکی و مشوق‌های شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفته و دستگاههای دولتی مسئول و به طور ویژه شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  و شرکت سرمایه گذاری شهری وزارت راه و شهرسازی  گزارش اجرایی این طرح ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی حسن روحانی رئیس جمهور شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است اما بانک مرکزی اصلا آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد  در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گزارش تمرین پرسپولیس؛ اجرای برنامه‌های ویرا بعد از جلسه فنی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان