Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنوع مواد مخدر از 20 نوع به 700 نوع رسیده است/ برای انواع مسائل از زیبایی و لاغری و تمرکز تا انواع موضوعات مواد هست/ با امری مواجه هستیم که علتش آسیب‌های اجتماعی است و آن هم تغییر نسل و سبک زندگی است

ایران آنلاین /   وزیر کشور با بیان اینکه تنوع مواد مخدر از 20 نوع به 700 نوع رسیده است، گفت: برای انواع مسائل از زیبایی و لاغری و تمرکز تا انواع موضوعات مواد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نخستین همایش «مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام» که صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: ما در کشور به سندرمی دچار شدیم که مجموعه‌های تحقیقاتی فراوان داریم همینطور کارهای نظری و کلی گویی و سطحی نگری هم وجود دارد که با وجود تحقیقات زیاد اثرگذار نیست.

وی افزود: مشکل بدتر اینکه بین محققان و مجریان ارتباط برقرار نمی‌شود و اگر ارتباط باشد هم فهم مشترک نیست و هر شخصی مسیر خود را می‌رود.

وزیر کشور ادامه داد: من به عنوان مسئول کنونی و معلم دانشگاه هم علاقمند به کار تحقیقاتی هستم و هم معتقدم باید از مطالعات تحقیقاتی در حل مشکلات استفاده کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: من هم در ستاد مبارزه با مواد مخدر و هم وزارت کشور هر مقاله‌ای که منجر به حل مشکل نباشد قبول نمی‌کنم. یک رساله در حوزه بنده نبوده که یک مشکل راحل نکند.

وی گفت: اگر اینگونه باشد می‌توانیم کپی پیست کنیم و با تدوین، یک مقاله تحویل دهیم ولی اصل این است که تحقیق مشکلات را حل کند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما باید بزرگترین مشکل کشور که آسیب های اجتماعی است را حل کنیم که البته سخت است ولی با تحقیق کاربردی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تنوع مواد مخدر از 20 نوع به 700 نوع رسیده است، گفت: برای انواع مسائل از زیبایی و لاغری و تمرکز تا انواع موضوعات مواد هست.

وی افزود: در حوزه تریاک، میزان کشف مواد به هشتصد تن رسیده و بیست هزار عملیات انجام دادیم و میزان شیوع در دنیا با رقم 25 درصدی مواجه است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما با امری مواجه هستیم که علتش آسیب‌های اجتماعی است و آن هم تغییر نسل و سبک زندگی است. 60 سال قبل ما با 40 سال قبل تغییر چندانی نداشته و حتی صد سال قبل هم تفاوت چندانی نداشته اما در شرایط کنونی با سرعت غیر قابل وصف در تغییرات مواجهیم.

وی تصریح کرد: محور این تغییرات و سازمان یافتگی آن هم بر محور تفکرات لیبرالیستی و کاملا مادی گرایانه است زیرا کسانی که برای این تغییرات برنامه‌ریزی می‌کنند قدرت دارند و ابزار دست آنهاست و به دنبال منافع و مصالح خود هستند.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: وقتی تجارت مواد مخدر 60 میلیارد دلار در دنیاست پس به راحتی قابل چشم پوشی نیست و همه آنهایی که در دنیا به دنبال شفاف سازی هستند باید بگویند که مبدا و مقصد این 60 میلیارد دلار کجاست.

وزیر کشور در ادامه سخنانش اظهار داشت: چند درصد علوم ما در حوزه‌های انسانی و اقتصادی و فرهنگی تولید خودمان است؟ چقدر تحت عنوان علوم اسلامی نظریه های سکولار را تبیین می‌کنیم؟ چه تسلطی بر محتوای رسانه داریم؟ چه کسی مسئول مطالعه و مقابله و خنثی کردن آسیبهای رسانه ای درکشور ما است؟ من برای هر کاری به دنبال اثر آن هستم.

وزیر کشور افزود: این همه دستگاه فرهنگی و رسانه چطور نمی‌توانیم یک سایت را از نظر محتوایی کنترل کنیم که باورهای اخلاقی و اعتقادی ما را نابود نکنند؟ تلاش‌های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ما حجت است که در این حوزه وارد شویم و ما فقط باید امر ایشان را در مواجهه انجام دهیم.

وی ادامه داد: چهل سال از انقلاب گذشنه ولی برخی نظرات و تحلیل ها مثل روز اول انقلاب است، ما باید به خلقت و ویژگی های انسان باور داشته باشیم؛ بر اساس قرآن، انسان یک موجود چند وجهی است که می‌تواند به اسفل السافلین یا اعلی علیین برسد. انسان قدرت بسیار زیادی دارد و ارزش هر انسان بسیار بالاست./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) توضیحات وزیر فرهنگ درباره زمان آغاز پرواز‌های عمره مفرده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع:مهر

دیگر خبرها

  •  آشنایی بیشتر با انواع و مدل های مختلف سقف کاذب
  • افغانستان تولیدکننده عمده «شیشه»
  • قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش داشته است؟ | افغانستان تولیدکننده عمده شیشه
  • افغانستان تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • اجرای طرح نوروزی جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در کردستان
  • کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان 
  • (ویدیو) توضیحات وزیر فرهنگ درباره زمان آغاز پرواز‌های عمره مفرده
  • فروش دارو‌های غیرمجاز و مواد مخدر در خیابان‌های فرانسه + فیلم
  • محموله ۵ هزار کیلویی مواد مخدر در ایران