Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه ایرنا، عاشیق حسن اسکندری در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار، با ستودن اقدام حوزه هنری استان در برگزاری چنین برنامه‌ای برای موسیقی عاشیقی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تحول بزرگی در این رشته از هنر ایجاد شد و نظام جمهوری اسلامی دست ما را گرفت.
وی اضافه کرد: این گونه بود که مردم با هنرمندان موسیقی عاشیقی ارتباط مستقیم برقرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد پیشکسوت موسیقی عاشیقی ادامه داد: اقدام حوزه هنری آذربایجان شرقی در برگزاری گردهمایی‌های ماهانه موسیقی عاشیقی قابل تقدیر بوده و حمایت این مجموعه از موسیقی عاشیقی، بسیار امید بخش است.
اسکندری افزود: در بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار از اشرف حسین پور، پیشکسوت موسیقی عاشیقی، تجلیل شد و این قدردانی نکته قوت این گردهمایی‌ها است، زیرا تکریم از مقام پیشکسوت را به جوانان یادآوری می‌کند.
دارنده نشان درجه یک هنری کشور تشریح کرد: اگر چه حمایت مادی از موسیقی عاشیقی خوب است، اما ماندگار نیست؛ مهم حمایت معنوی است که این رشته از موسیقی ر ا در طول زمان دوام می بخشد و بر ماندگاری موسیقی عاشیقی تاثیرگذار است.
بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار توسط واحد مویسقی حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.
موسیقی عاشیقی، شاخه ای از موسیقی محلی آذربایجانی است و «عاشیق» ها به خوانندگان دوره گردی اطلاق می شود که در مراسم های سنتی مردم شرکت می کنند و اشعارشان بیشتر ملهم از آموزه های دینی و در وصف ائمه اطهار (ع) است.
518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آموزه های دینی ادبیات انقلاب انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری این کنفرانس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد،‌ به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست،‌ دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند،‌ همزمان با نهادهای تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی(فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • پیروزی خانگی روستوف در غیاب محبی
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • آیا می شناسیدش؟
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود