Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:22:22 GMT

31 متهم کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۳۶۸۹

31 متهم کودتای نافرجام ترکیه به حبس ابد محکوم شدند

آنکارا- ایرنا- خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که 31 نفر از متهمان کودتای نافرجام 15 جولای 2016(25 تیرماه 1395) ترکیه به حبس ابد محکوم شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، دادگاه رسیدگی به پرونده 116 متهم حوادث فرماندهی مدارس ژاندارمری در شب کودتای نافرجام 15 جولای، در شعبه بیستم دادگاه کیفری آنکارا برگزار شد و در نهایت 31 نفر از افراد دستگیر شده به اتهام 'نقض قانون اساسی' و 'تلاش برای قتل انسان ها' به حبس ابد محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آناتولی، سرتیپ صادق کوراوغلو فرمانده سابق مدارس ژاندارمری ترکیه نیز در میان محکومان این پرونده قرار دارد.
بنا بر اعلام این رسانه، تعیین تکلیف سایر متهمان این حادثه، در جلسات آتی دادگاه انجام خواهد شد.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به فتو و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام 25 تیرماه سال 1395 اعلام شده و اعاده او که بیش از 17 سال است در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، جزو خواسته های ترکیه از آمریکا بوده که تاکنون با پاسخ منفی مقامات واشنگتن موجه و موجب تیره شدن روابط دو کشور شده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 251 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه همچنان در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
تاکنون بیش از 200 هزار نفر به اتهام عضویت در گروه گولن و مشارکت در کودتای نافرجام ترکیه دستگیر شده و نزدیک به 130 هزار نفر از مراجع دولتی اخراج شده اند.
همچنین بیش از 50 هزار نفر به اتهام عضویت در گروه گولن و مشارکت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای دو سال پیش ترکیه زندانی شده اند.
ترکیه بعد از کودتا با برقراری هشت دوره متوالی وضعیت فوق العاده سه ماهه که تا 28 تیرماه امسال ادامه دارد و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور بخشنامه های در حکم قانون، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه حبس ابد عوامل گولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مَنون اوبری، سیاستمدار فرانسوی، سخنگوی آکسفام فرانسه و نفر اول فهرست حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در انتخابات پارلمان اروپا در گفتگو با شبکه یک تلویزیون فرانسه (TF۱) انفعال دولت فرانسه را در برابر نسل کشی جاری در غزه محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: قتل عام غزه بر همه ما تحمیل شده است. من منحرف کردن نگاه‌ها را از آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، رد می‌کنم. در مبارزات انتخاباتی خود مفتخرم که صدای صلح را به دوش بکشم، از همه کشور‌ها و نیز اتحادیه اروپا می‌خواهم به ویژه با درخواست تحریم علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، انسجام داشته باشند.

آنچه در حال حاضر در فلسطین اتفاق می‌افتد، قتل عام است؛ چرا که تا کنون بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی در نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • چرا حمله صهیونیست‌ها به رفح محکوم به شکست است؟
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد