Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاکر هندالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باعث تاسف است در حالی که در مقابل چشم همگان، شرکت های توسعه نیشکر بدون رعایت مصوبات ستاد خشکسالی با برداشت حداکثری از رودخانه کارون باعث نرسیدن آب به پائین دست و خشکیدگی هزاران هزار نخل و پاجوش و در آستانه مرگ قرار گرفتن حدود سه میلیون اصله نخل در آبادان و خرمشهر شده اند، مدیران استانداری اینگونه بی پروا از شرکت های نیشکری حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته آقایان بدانند مردم و کشاورزان خوزستان دلیل این حمایت های غیرمنطقی را به خوبی می دانند و الفاظی همچون «نیشکر سرمایه ملی است و حفاظت از شغل چندین هزار پرسنل نیشکر» باعث فریب مردم نخواهد شد.

وی گفت: حتی در این چند روز که حماسه ای شکل گرفت و کشاورزان سراسر مسیر رود کارون در بالادست موتورپمپ های خود را برای رسیدن آب به نخلستان های آبادان و خرمشهر خاموش کردند متاسفانه شرکت های نیشکری همراهی نکرده اند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: امروز تصاویری را در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد که مربوط به اوج شوری آب در آبادان و خرمشهر و استدعای نخلداران، کشاورزان و مردم این دو شهر از برداشت کنندگان آب در بالادست برای خاموش کردن موتور پمپ هایشان بود که در آن نشان داده می شود کانال های انتقال آب شرکت های نیشکر با حداکثر ظرفیت در حال انتقال آب هستند.

هندالی در پایان از مواضع شجاعانه ائمه جمعه شهرستان و نمایندگان شجاع آبادان و خرمشهر در برخورد با برداشت های بی رویه شرکت های نیشکری تقدیر و قدردانی کرد و از نمایندگان خواست مرعوب لابی ها نشوند.

کد خبر 4349502

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خوزستان رودخانه کارون نخلستان کشاورزی خوزستان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد بیرجند شیراز مجلس شورای اسلامی دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف یاسوج حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۳۰ درجه را نشان می‌دهد که سه درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۵ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر یک متر بر ثانیه و چهار کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • اوقات شرعی ششم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر