Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:40 هزار و 480 نفر که 17 درصد دانش آموزان استان را تشکیل می دهد در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد ناصری روز سه شنبه در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان های کشور در اردبیل افزود: میانگین دانش آموزان مدارس غیردولتی در سطح کشور 11 درصد است و استان اردبیل در این بخش از میانگین کشوری بالاتر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: میزان گرایش به تحصیل در مدارس غیردولتی در استان اردبیل نشانگر رضایت مردم استان از این مدارس است.
وی گفت: 985 واحد غیردولتی در سطح استان فعالیت دارد که این واحدها شامل 2 هزار و 581 کلاس درس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پراکندگی روستاها در استان اردبیل و سختی ارائه خدمات آموزشی به دانش اموزان این مناطق از وجود 221 مدرسه با زیر پنج نفر دانش آموز در استان خبر داد.
وی افزود: یک هزار و 450 روستای د ارای سکنه در استان اردبیل وجود دارد که در بیشتر این روستاها خدمات آموزشی به دانش آموزان ارائه می شود.
ناصری با اشاره به هزینه بر بودن خدمات آموزشی در مناطق پراکنده روستایی گفت: استان اردبیل به لحاظ پراکندگی مناطق آموزشی جزو رتبه یازدهم کشوری است.
233 هزار دانش آموز در سه هزار و 344 واحد آموزشی با 12 هزار و 236 کلاس درس در استان اردبیل مشغول تحصیل هستند.
گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان های کشور روزهای 26 و 27 تیرماه در استان اردبیل برگزار می شود.
3006/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش مدارس غيردولتي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی

هرمزگان-جام جم انلاین-به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در مراسمی از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  گفت: از این شمار ۹ معلم، نمونه کشوری معرفی شدند.

محمد قویدل افزود: خلاقیت در تدریس، شیوه آموزشی نوین و نظرسنجی از خانواده‌ها و دانش آموزان از مهمترین معیار‌های انتخاب معلم نمونه بود.

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: فرزندان ما با آموزش معلمان، هویت مستقل دینی و ملی خود، فرهنگ، تاریخ و تمدن باشکوه کشورمان را می‌شناسند.

مهدی دوستی افزود: اکنون با ترکیب نقشه‌های آموزشی با صنعتی، به سمت آموزش ترکیبی از بخش‌های نرم و سخت افزاری حرکت کرده ایم و متناسب با نیاز استان رشته‌ها و هنرستان‌های جدید ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید بهره برداری شده است گفت: در مهرماه هنرستان مجهز انرژی اتمی کار خود را شروع می‌کند که وظیفه مهم آن، تربیت نخبگان برای آینده و توسعه این صنعت در استان است و هنرستان تجارت نیز راه اندازی می‌شود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: هرمزگان جزء استان‌های موفق در زمینه مهارت آموزی برای دانش آموزان است.

 

محسن زارعی افزود: مدارس جوار صنعت نوید بخش توسعه و پیشرفت استان است.

وی گفت: با این مدارس نیرو‌های ماهر و کارآزموده تربیت و وارد بازار کار می شوند که چرخ صنعت استان را می چرخانند.

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند