Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پرویز بخشی پور صبح سه شنبه  در نشست خبری اظهار کرد: مسابقات قرآن اوقاف در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشور برگزار می‌شود تا  فعالان قرآنی بتوانند توانمندی‌های خود در رشته‌های حفظ، قرائت، دعاخوانی و رشته‌های معارفی به رقابت را ارزیابی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مرحله استانی رشته‌های معارفی برگزار شده است، بیان کرد: مرحله استانی رشته‌های شفاهی مسابقات قرآن  اوقاف خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی پور ادامه داد: امسال ۳۹۲ از متسابقین به مرحله استانی راه پیدا کرده و ۱۶۶ نفر در رشته های کتبی شامل تفسیر قرآن، حفظ موضوعی، حفظ و معارف احادیث با یکدیگر رقابت کردند.

وی افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌جنوبی طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ تیرماه  در بیرجند برگزار می شود که امیدواریم با همت و همیاری همه دستگاه‌های ذی ربط مسابقاتی در شأن فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی برگزار کنیم.

خشکسالی و کاهش درامد موقوفات خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: افتتاحیه مسابقات روز ۲۷ تیر بعد از نماز مغرب و عشاء و اختتامیه نیز عصر روز جمعه ۲۹ تیرماه با حضور متسابقین و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

بخشی پور با اشاره به اینکه داوری این دوره از مسابقات را ۶ نفر از داوران استانی و ۶ نفر از داور خارج از استان برعهده دارند، بیان کرد: از ۶ داور خارج از استان یک داور، داور بین‌المللی و بقیه از داوران مطرح ملی هستند.

وی  اظهار کرد: در سال گذشته در مرحله کشوری مسابقات قرآن شاهد درخشش فعالان قرآنی خراسان‌جنوبی بودیم به گونه‌ای توانستیم رتبه چهارم اذان و رتبه چهارم حفظ موضوعی را کسب کنیم و تلاش ما بر این است که این درخشش‌ها در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی موقوفات کمی در حوزه قرآن داریم، ادامه داد: به واسطه خشکسالی‌ سال‌های اخیر درآمد زایی بسیاری از موقوفات کاهش پیدا کرده به گونه ای که ۵۰ درصد از ۲۵۶ موقوفه قرآنی خراسان جنوبی غیر قابل استفاده شده است.

ثبت ۳۰ وقف جدید در خراسان جنوبی

بخشی پور گفت: طی هفته‌های اخیر بانویی یک منزل کامل به ارز تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان را در قالب وقف منفعتی به صورت صد در صد وقف قرآن کرده است که چنین اقداماتی موجب می شود بتوانیم فعالیت‌های قرآنی مؤثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طی سال جاری حدود ۳۰ وقف جدید داشته ایم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مردم حتی با میزان درآمد متوسط نیز به سمت وقف بیایند می‌توانیم وقف مشارکتی را به صورت جدی‌تر پیگیری کنیم که در حوزه‌هایی چون ایجاد یک مجتمع قرآنی این اقدام ضروری است.

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی بیان کرد: در روز میلاد حضرت معصومه(س) در ۱۵ بقعه مراسم جشن برگزار کردیم و همچنین برنامه میلاد امام رضا(ع) نیز در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

بخشی پور ادامه داد: برنامه محوری روز گرامیداشت امامزادگان در دهه کرامت نیز در تاریخ ۳۱/۴ در امامزاده روستای مصعبی در شهرستان سرایان برگزار می شود.

وی یادآور شد: در خراسان‌جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی – مذهبی وجود دارد.

کد خبر 4349454

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات قرآن بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد بیرجند شیراز مجلس شورای اسلامی دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف یاسوج حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی نشر برنامه‌های قرآنی و دینی در جامعه است، گفت: در این زمینه مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مجوز این نهاد در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان ملایر افزود: علاوه بر این مؤسسات و خانه‌های قرآنی جلسات خانگی قرآن نیز در این شهرستان فعال است.

رئیس تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری بیش از ۱۳۰ محفل و کرسی تلاوت قرآن در دو سال اخیر در سطح مساجد شهرستان اشاره و تأکید کرد: این برنامه‌های قرآنی همچنین با همکاری آموزش و پرورش به شکل کرسی‌های تلاوت هفتگی در مدارس برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با عنوان طرح شهید محمودی نیر از سوی آموزش و پرورش و دارالقرآن در مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است و با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

رستمی تصریح کرد: قرار است برای روستا‌های بدون خانه قرآن یک رابط آقا و یک رابط خانم برای آموزش‌های تکمیلی معرفی شود که برای برخی روستا‌ها معرفی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی