Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  'علیرضا عزیزالهی' مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران  گفت: قرار است قیمت شیرخام به نرخ یکهزار و 570 تومان با رشد 9 درصدی نسبت به گذشته اجرایی شود ولی تاکنون ابلاغ نشده است .
پرونده افزایش قیمت خرید شیرخام در حالی روی میز دولت قرار گرفته که قیمت این محصول از سوی وزارت جهادکشاورزی و رئیس انجمن صنفی گاوداران برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و زیان صنعت دامداری، با پیشنهاد حداقل یکهزار و 700 تومانی با رشد 18 درصد محاسبه شده بود، اما از آنجایی که پیشنهاد افزایش قیمت بالای 10 درصد باید به تصویب رئیس جمهوری و تاییدیه وزیران عضو ستاد تنظیم بازار برسد، موضوع به دولت ارجاع شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرین مصوبه قیمت شیرخام مربوط به سال 1393 بود که برپایه آن نرخ فرآورده های لبنی 26 درصد افزایش داشت، اما برای کنترل قیمت ها، ستاد تنظیم بازار با افزایش 15 درصدی نرخ فرآورده های لبنی موافقت کرد و کارخانه های لبنی در سه سال گذشته قیمت شیرخام را پایین تر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار خریداری کردند .
طی سال های گذشته علاوه بر افزایش تورم با رشد هزینه های تمام شده تولید از جمله نهاده ها، دستمزد کارگران، هزینه های انرژی و نهاده های دامی روبرو بودیم، اما همچنان نرخ مصوب شیرخام به دلیل سیاست های وزارت صنعت و معدن و تجارت برای کنترل قیمت ها ثابت ماند.
علاوه براین دست اندرکاران صنعت لبنیات در دوره سالهای 97- 1393 به تدریج نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردند.
به گفته مدیران دامداران صنعتی، طی مدت مزبور هرکیلوگرم شیرخام با قیمت هایی پایین تر از نرخ مصوب بین یکهزار و 250تا یکهزار و 365 تومان توسط کارخانه ها خریداری می شد.
عزیزالهی با بیان این که قیمت مورد نظر دولت با نرخ تمام شده هرکیلوگرم شیرخام 130تومان اختلاف دارد، گفت : طی سال گذشته بارها شاهد افزایش هزینه های تولید به ویژه در حوزه نهاده های همچون اقلام خوراک دام، حمل و نقل، انرژی، حقوق و دستمزد کارگران بودیم.
به گفته وی، ثبات قیمت شیرخام طی چهارسال گذشته زیان هنگفتی را برای تولیدکنندگان و صنعت دامپروری در پی داشته به نحوی که در این مدت برخی واحدهای تولیدکننده کوچک و متوسط شیرخام، از چرخه تولید خارج شدند.
این مسئول صنفی افزود: قیمت جدید و حمایت های دولت شرایط را برای رشد و توسعه صنعت دامپروری مهیا کند و قیمت ها با توجه به میزان هزینه های سربار به تولید تعیین شود.
طی مدت یادشده با ثبات نرخ شیرخام، سازمان مرکزی تعاون روستایی ، برای حمایت از تولید و تنظیم بازار، طرح خرید حمایتی شیرخام را برای حمایت از دامداران، تولیدکنندگان خرد در مناطق محروم و همچنین ثبات و پایداری قیمت ها اجرایی کرد که منجر به تبدیل این محصول به شیرخشک و خامه و در نهایت صادرات و ارز آوری آن به کشور شد.
دولت امسال نیز اقدام به خرید حمایتی شیرخام به میزان روزانه یکهزار و 200 تن با نرخ یکهزار و 440 تومان در 17 استان کشور کرد، اما تلاش دارد قیمت خرید حمایتی این محصول را به یکهزار و 500 تومان افزایش دهد تا تولید کنندگان بیش از این متضرر نشوند.
برای تامین نهاده های تولید نیز شرکت پشتیبانی امور دام کشور، هر کیلوگرم سویا را با نرخ یکهزار و 950 تومان و ذرت را یکهزار و 100 تومان در اختیار صنعت دام و طیور قرار می دهد، اما این بخشی از نیاز دامداران را تامین می کند، بنابراین آنان ناچارند بخش قابل توجهی از نیاز خود را از بازار تامین کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت شیرخام ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی گفت: پارسال یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت زراعی در این شهرستان صادر شد.

سید علی ترابی افزود: در این مدت سه هزار و ۷۸ پرونده ثبت و دو هزار و  ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت شده است.

ترابی، بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره های جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی، با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌ منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال جو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویتهای اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق بیت المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • ویدیو کامنت| ایران دهمین کشور تولیدکننده پسماند پلاستیکی
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!