Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@04:24:23 GMT

بازآفرینی «حیات شبانه» در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۰۶۹

بازآفرینی «حیات شبانه» در پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از بازآفرینی «حیات شبانه» در پایتخت خبر داد و گفت: رونق‌گرفتن زیست شب، به افزایش تامین امنیت، اشتغال، گردشگری و دسترسی شبانه روزی شهروندان به امکانات تفریحی کلانشهر تهران کمک می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ولی الله شجاع پوریان در نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق22گانه، سازمان هاو شرکت های تابعه شهرداری تهران، احیای حیات شبانه در پایتخت را مطرح کرد و گفت: احیای حیات شبانه در دوره جدید مدیریت شهری، جزو ماموریت های حوزه اجتماعی و فرهنگی  است که باید اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تجربه حیات شبانه مقطعی در بخش‌های مختلفی از تهران مثل خیابان 30 تیر گفت: این تجربه نشان می‌دهد شهروندان آمادگی حیات شبانه را دارند و اگراین پاتوق‌ها گسترش یابند، قطعاً دستاوردهایی در اقتصاد، فرهنگ و گردشگری خواهند داشت. به این معنی که زیست شبانه به رونق اشتغال منجر می‌شود، بستر گفتگو را در میان شهروندان هموارتر می‌کند، امنیت را افزایش می‌دهد، گردشگری را تقویت می‌کند و در یک کلام زیست شبانه جان دوباره‌ای به شهر می‌دهد.

راه اندازی کافه کتاب در نقاط مختلف پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ایجاد فضاهای فرهنگی پایدار را از جمله رویکردهای مدیریت شهری جدید عنوان کرد و گفت: می توان با راه اندازی راسته های فرهنگی، ایجاد کافه کتاب در تمام محلات شهر تهران، فعال سازی مراکز طرح تبادل کتاب در بخش های مختلف پایتخت، در این راستا گام برداشت که تحقق آن، همراهی معاونت های اجتماعی مناطق 22گانه را می طلبد.

شجاع پوریان در بخش دیگر سخنان خود، با انتقاد از گسترش آسیب های اجتماعی در شهر تهران گفت: متاسفانه تهران سرریز آسیب های اجتماعی کشور است و شهرداری تهران در ایجاد این وضعیت نقشی ندارد اما بیشتر از سایر دستگاه ها هزینه این وضعیت را پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در سنوات گذشته در خصوص ایجاد زیرساخت برای نگهداری و درمان افراد آسیب دیده اقدامات خوبی انجام داد اما متاسفانه از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: تلاش داریم طرح ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهر تهران را با همکاری دستگاههای متولی و مرتبط این حوزه انجام دهیم، اما باید راهکاری پیدا کنیم که این افراد به دامان خانواده بازگردند.

شجاع پوریان تاکید کرد: شهرداری تهران در دوره جدید بنادارد به طور موثر در حوزه آسیب های اجتماعی وارد شود و کاهش بار این آسیب ها در کلانشهر تهران نیازمند برنامه‌های علمی و کارشناسی جدی در حوزه، برنامه ریزی یکپارچه و هم افزایی نهادها و دستگاه های متولی است.

اکبر نعمتی سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر با رویکرد اجتماعی به ارائه طرح پرداخت و گفت: بناداریم در دو پهنه شرق و غرب یک منطقه را پایلوت کنیم تا کار غربالگری معتادین متجاهر صورت گیرد و شهرداری تهران ضمن دراختیار نهادن زیرساختها برای دستگاه های مرتبط و متولی، هماهنگی ها را در سطح عالی انجام می دهد. البته این طرح هنوز وارد فاز اجرایی نشده و باید پس از تدوین نهایی به تصویب برسد.

همچنین جعفر رحمان زاده مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز توضیحاتی در خصوص طرح های ایجاد حیات شبانه و شهر24ساعته،کافه کتاب و استفاده بهینه از خرده فضاهای شهری در جهت پاسخ به مطالبات شهروندان ارائه داد و همکاری مناطق را در این زمینه ها خواستار شد.

در پایان این نشست، شجاع پوریان ضمن معرفی معاونین جدید اجتماعی مناطق 1، 15 و 20 و تقدیر از تلاش های معاونین سابق مناطق، از آغاز بازدیدهای دوره ای و ارزیابی های ستادی از مناطق خبر داد و بر ضرورت اطلاع رسانی برنامه های «شادستان تهران» و بهره گیری از ظرفیت های تبلیغاتی مناطق برای معرفی به شهروندان، بررسی طرح تبادل کتاب و ارائه جانمایی مناطق در این زمینه، فرهنگ سازی برای پیوستن به «کمپین تهران شهر بدون پلاستیک» و استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در مصرف انرژی، تاکید کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران تهران کافه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت‌های تربیتی در باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر+ تصاویر

معاون فرهنگی شهرداری مشهد گفت: مراقبت‌های تربیتی و آموزش‌های تربیت فرزند از مهمترین اهداف طرح باشگاهی به وسعت شهر است که با پشتیبانی آموزش و پرورش ویژه والدین مشهدی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جوادکیانی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد در حاشیه سومین همایش تربیت فرزند از سری همایش‌های باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: سیاست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد حمایت از باشگاه‌هایی است که در شهرداری ویژه اقشار مختلف جامعه راه اندازی شده است.

وی افزود: در باشگاه مدرسه ای به وسعت یک شهر که مورد حمایت ویژه مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری است در حوزه مراقبت‌های تربیتی و آموزش‌های تربیت فرزند فعالیت دارد و افق ما در این مدرسه بحث تربیت است و این موضوع با همکاری آموزش و پرورش پشتیبانی می‌شود و نگاه تربیتی را به والدین به عنوان مخاطبین طرح منتقل می‌کنیم.

کیانی عنوان کرد:در سال آینده حمایت همه جانبه از طرح مدرسه ای به وسعت شهر خواهیم داشت و به میزان کمی و کیفی در افزایش سطح کیفیت باشگاه‌های شهرداری نظیر باشگاه مانا، مدرسه ای به وسعت شهر،باهم و ... بیشتر می‌پردازیم.

 نگاه انسان محور سبب شکل گیری جامعه پویا می‌شود

یوسف اسماعیل زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد  نیز اظهارداشت:گاهی فکر می‌کنیم عرصه خدمات ما شاید همین زیرساخت‌ها و فضاهای ساختمانی باشد که احداث می‌شود مانند فرهنگسراها که در نقاط مختلف شهر وظیفه خدمت فرهنگی به مردم را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مغفول مانده این است که نباید خدمات را مختص به زیرساخت‌ها و فضاهای ساختمانی محدود کنیم اگر چه وجود این بخش بسیار مهم است .

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به کار ویژه باشگاه‌های مخاطب محور مختلف در شهرداری اشاره کرد و گفت: باشگاه‌های اجتماعی مخاطب محور امروز به عنوان یک فضای خدمات رسانی مبتنی بر اقشار مختلف خاص در شهر خدمت رسانی می‌کنند.

به گفته وی، باشگاه‌ "باهم" یک باشگاه مخاطب محور در حوزه نرم‌افزاری برای زوجین است که شاید حلقه مفقوده خدمات دستگاه‌های فرهنگی باشد که موضوع تعارض زوجین را با نگاه ارتباطی مد نظر دارد.

اسماعیل‌زاده عنوان کرد:"باشگاه‌ صدای پای زندگی" مربوط به زنان باردار و کودکان زیر شش ماه، "باشگاه‌ کهکشان کودکی" برای تربیت کودکان 2تا 6 سال، "باشگاه‌ "جام" برای کودکان 7تا 9 سال، و باشگاه‌های "سراج" و "ملکه" برای دختران و پسران 9 تا 11 سال با دیدگاه آموزش محور در حال اجرا است.

به گفته وی "باشگاه‌ باما" در زمینه مهارت‌های ویژه نوجوانان خدمت رسانی می‌کند که پرمخاطب ترین باشگاه‌ است و بیش از 15 هزار نفر نوجوان در آن شرکت دارند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد افزود: اعضای نوجوان همین باشگاه‌ در میدان شهدا امر خدمت رسانی به زائران را در موکب ها را در ایام اربعین و شهادت امام رضا(ع) بر عهده داشتند که بسیار شایان توجه است.

 اسماعیل زاده تاکیدکرد: اگر قرار است جامعه ای ساخته شود به واسطه ارتباط با نگاه انسان محور میسر می‌شود نه صرفا با ایجاد فضای ساختمانی متفاوت؛ بلکه با توجه به نگاه‌های نرم افزاری و تربیتی که اولویت ویژه ای دارد .

اعتماد به دانش‌آموزان توانمندی آینده آنها را رقم می‌زند

مجتبی مدروانی، رئیس اداره رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز اظهارداشت: بسیار خرسندیم که در خدمت والدینی هستیم که دغدغه تربیت فرزندانشان برایشان اولویت دارد و برای این مهم وقت می‌گذارند.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای ویژه‌ای که طی سال‌های اخیر در شهرداری مشهد به جد پیگیری شده و در حال انجام است، نگاه ویژه به مخاطبین است.

مدروانی ادامه داد: طرح باشگاه‌ مدرسه‌ای به وسعت شهر از جمله این طرح های ویژه است که در آن برنامه مشخصی برای مخاطبین دیده شده است.

رئیس اداره رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: در برنامه مدرسه‌ای به وسعت شهر درصددیم بتوانیم تمام ظرفیت‌های شهر را در خدمت آموزش، پرورش و تربیت فرزندان قرار دهیم و در حال حاضر این فضا شکل گرفته است.

مدروانی تاکیدکرد: هدف ما بر این است که در این طرح به توانمندی فرزندان و دانش آموزان اعتماد کنیم‌ و با مسئولیت دهی و سپردن کارهای اجرایی به آنها توانمند شدن این قشر را رقم بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری صفر تا صد این همایش توسط خود دانش آموزان، توجه به مهارت و اعتماد به این قشر را باعث بالندگی آنها در مسئولیت پذیری آینده قلمداد کرد.

رئیس اداره رویدادهای فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به پیروزی انقلاب که با حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان شکل گرفت خاطرنشان کرد: این اعتماد به نسل جوان و نوجوان مقداری کمرنگ شده در حالی که نسل جوان سرآغاز انقلاب مهدی موعود (عج) هستند و باید به آنها اعتماد کرد.

مدروانی گفت: با میدان دادن به جوانان و نوجوانان باورپذیری در آنها شکل گرفته و با سپردن مسئولیت به این قشر شاهد شکوفایی این نسل در آینده خواهیم بود.

وی ابراز داشت: هر یک از والدین که درصدد دریافت آموزش‌های خاص تربیتی و آموزشی باشند می‌توانند با مراجعه به حوزه فرهنگی شهرداری از این امکان بهره مند شوند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با روش‌ های جدید تامین مالی
  • توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با روش‌های جدید تامین مالی
  • لزوم ارائه گزارش شهرداری از ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت
  • وضعیت ترافیکی امروز پایتخت/ ترافیک صبحگاهی روان در اتوبان‌های اصلی شهر
  • سفره‌های رنگین، مهمان ششمین جشنواره سفره هفت‌سین یزد
  • نشست خبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
  • تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک/ سازمان گردشگری شهرداری تهران تاسیس خواهد شد
  • فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود
  • مراقبت‌های تربیتی در باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر+ تصاویر
  • حرکت کاروان استقبال از بهار در تهران + فیلم