Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد‌تقی امینی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی صبح امروز 26 تیر‌ماه در نشست خبری اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 که در سالن جلسات ساختمان شهید چمران سپا روح‌الله برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه جهادی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اهداف اصلی اردوهای جهادی و طرح هجرت به منزله رنگ‌آمیزی میز و نیمکت و انجام کارهای عمرانی و... نیست بلکه هدف اصلی تاثیرگزاری معرفتی، رفتاری و تربیتی از طریق اجرای برنامه‌های محتوایی در خلال انجام فعالیت‌های عمرانی دانش‌آموزان است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی گفت: با طرح اردوهای طرح هجرت بسیج دانش‌آموزی درصدد هستیم در تربیت دانش‌آموز طراز اول انقلاب اسلامی گام برداریم.
امینی افزود: رشد، تعالی خلاقیت، ابتکار، شکوفایی استعداد و تقویت خودباوری و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان از دیگر اهداف مورد‌نظر اردوهای جهادی و طرح هجرت به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت بسیج دانش‌آموزی زمینه آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ کار و تلاش را فراهم می‌کند. هنگامی که دانش‌آموزان در زیبا‌سازی و تعمیر میز و نیمکت مدارس خود مشارکت کنند به طور قطع این هویت‌دهی باعث می‌شود در حفظ و نگهداری تجهیزات مدارس نیز کوشا باشند.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی افزود: اجرای اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 با همکاری آموزش و پرورش در معرفی عرصه‌‌هایی که زمینه‌ حضور دانش‌آموزان را در مدارس فراهم می‌کند، صورت می‌پذیرد. بسیج طلاب با اعزام روحانی و بسیج سازندگی با تامین لوازم و امکانات اجرای طرح بسیج فرهنگیان با حضور استاد‌کار و فرهنگیان بسیجی را بر عهده دارند.
امینی گفت: اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 برای دانش‌آموزان درقالب اردو‌های یک روزه، هفت روزه و 10 روزه برگزار می‌شود.
وی افزود: دانش‌آموزان در اردوهای یک‌روزه فعالیت‌‌های دیوار‌نویسی و دیوار‌نگاری و همچنین طرح حیاط پویا(طراحی و رنگ‌آمیزی اشکال ورزشی) با مشارکت تربیت بدنی آموزش و ورزش را انجام می‌دهند، آن‌ها در جمع‌آوری محصولات کشاورزی در روستاهای محروم و ایجاد فضای سبز در مدارس نیز مشارکت می‌کنند.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی بیان کرد: دانش‌آموزان در اردوهای هفت روزه در مناطق محروم به صورت شبانه‌روزی حضور پیدا می‌کنند و با اولویت مرمت و بهسازی مدارس فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و تربیتی انجام می‌دهند. در طول این مدت روحانیون نیز برنامه‌های معرفتی برگزار می‌کنند و از دانش‌آموزان برای فعالیت‌های کمک‌آموزشی بکار گرفته می‌شود، حضور در مراسم روستا، پروژه‌های آبرسانی، دامپروری و... از دیگر فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان است.
امینی گفت: دانش‌آموزان در اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 به مدت 9 روز مرمت، زیباسازی و تعمیر میز و نیمکت مدارس را انجام می‌دهند و روز آخر اردوی سیاحتی تفریحی برای آن‌ها برگزار می‌شود. اولویت بسیج دانش‌آموزی در عرصه زیباسازی مدارس، محرومیت‌زدایی است.
وی اظهار کرد: در عرصه دختران نیز دیوار‌نویسی، دیوار‌نگاری و دوخت لباس دانش‌آموزان دختر انجام می‌شود. در کارگاه‌های خیاطی پارچه و لوازم در اختیار بسیج دانش‌آموزی قرار داده می‌شود و لباس‌های دوخته شده به خانواده‌های محروم تحویل داده می‌شود.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی در ارتباط با دیوار‌نگاری مدارس گفت: امسال با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان، در مدارس پرجمعیت و دخترانه طرحی مرکب از تصاویر زیبا از نقش همسران و مادران دردوران دفاع مقدس به صورتی که بتوان این طرح را روایت‌گری کرد، تا پیش از آغاز سال تحصیلی اجرا خواهیم کرد.
امینی گفت: سال گذشته در اردو‌های جهادی و طرح هجرت 747 نفر دانش‌آموز در 118 مدرسه در انجام فعالیت‌های مختلف جهادی مشارکت داشتند، 45 نفر فرهنگی به عنوان استاد‌کار و 34 نفر طلبه به عنوان مبلغ همکاری نمودند. در این فعالیت‌ها 68 هزار و 160 متر کلاس درس رنگ‌آمیزی و همچنین 4 هزار و 366 متر دیوار‌نویسی در مدارس انجام شده است.
وی افزود: سال گذشته در زمینه دوخت لباس مدارس ،210 دست لباس توسط دانش‌آموزان بسیجی دختر در اردوی هجرت 10 روزه انجام شده است. 400 دست میز و نیمکت در سطح استان تعمیر و اقدامات دیگری مانند طراحی و بازسازی زمین فوتبال و فوتسال، تعمیر و تجهیز چند سرویس بهداشتی و... انجام شده است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی بیان کرد: اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 از دو روز گذشته در تمامی استان آغاز شده است و تا پیش از آغاز سال تحصیلی به اتمام می‌رسد. امسال یک هزار و 100 نفر از دانش‌آموزان در اردوهای جهادی یک روزه، هفت روزه و 10 روزه مشارکت می‌کنند و بیش از یکصد مدرسه استان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی استان مرکزی اردوهای جهادی طرح هجرت 3 اراک سپاه روح الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌ها و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تأثیرگذاری دارند.

کد خبر 6085699

دیگر خبرها

  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در طرح تربیتی سپاه شرکت کردند
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور تامین می‌شود
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟