Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@02:14:52 GMT

حجاب اسلامی نماد عفت در پوشش است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۱۰۷

حجاب اسلامی نماد عفت در پوشش است

افسانه تیرانداز، کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: حجاب دستور قرآن است و رعایت آن بر هر مسلمانی تکلیف شرعی به حساب می‌آید.
وی افزود: برخی سعی می‌کنند بین حجاب و عفاف مرز و فاصله قائل شوند اما واقعیت این است که بین دو موضوع حجاب و عفاف رابطه متقابل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیرانداز تصریح کرد: حجاب محصول عفاف و عفاف ثمره حجاب و زندگی عفیفانه منوط به حجاب و عفاف است.
کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی کرمانشاه درادامه اظهار کرد: حیا و غیرت دینی زمینه‎‌ساز حجاب و عفاف در جامعه است.
وی گفت: بانوان با اتکا به ایمان و اعتقادات اهتمام بیشتری در مسیر توسعه و تعمیق عفاف در جامعه داشته باشند.
تیرانداز افزود: حجاب اسلامی نماد عفت در پوشش و از تأکیدات دین اسلام است و این خود موجب تشخص، عزت و کرامت بانوان و صیانت از حریم مقدس خانواده خواهد بود.
کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: اگر جامعه در مقوله حیا و عفت عمومی سقوط کند ارزش‌های انسانی و کرامت والایی سقوط می‌کند که عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه معارف تیرانداز حجاب و عفاف حیا غیرت دینی کرامت انسانی ارزش های انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد

سرهنگ عبدالعلی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بررسی عوامل انتظامی با خبر شدیم یک راننده تاکسی اینترنتی به شهروندانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند خدمات رایگان ارائه می‌کند و آنها را بدون اخذ کرایه به مقصد می‌رساند که با توجه به همکاری ایشان در تشویق افراد جامعه به رعایت حجاب و عفاف توسط عوامل انتظامی از ایشان دعوت به عمل آمد و مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه طرح نور، ضامن صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی است، گفت: اجرای این طرح نیاز به مشارکت همگانی مردم عزیز دارد تا با عوامل انتظامی همگام و همسو باشند و با روشنفکری آگاهانه قوانین جامعه ایران اسلامی را رعایت کنند.

وی افزود: اجرای طرح نور تاکنون رضایت عمومی را به دنبال داشته است و بر اساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر مأموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت.

تشویق بانوان به رعایت حجاب

«رشید رستم پی» راننده تاکسی اینترنتی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر هدف از این اقدام را تشویق بانوان به رعایت حجاب و ترویج این فرهنگ اعلام کرد و گفت: ضمن خدمت رایگان به مسافرانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند به مسافرانی که به نوعی حجاب و پوشش مناسب ندارند نیز تذکر لسانی می‌دهم تا سهمی در راستای نهادینه سازی این فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشم.

کد خبر 6088432

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج