Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا – معاون برنامه ريزي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: 20 درصد بودجه عمراني اين استان معادل 193 ميليارد ريال از بودجه امسال به بحث اشتغال اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا، احمد خداوردي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: مجموعه بودجه عمراني اين استان به سه هزار و 357 ميليارد ريال مي رسد که از آن 20 درصد براي بحث اشتغال کسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: بودجه عمراني هر استاني به طور معمول از سه محل منابع استاني، سه درصد نفت و استفاده متوازن از خدمات کشور تامين مي شود.
خداوردي اظهار کرد: يک سوم از سه درصد درآمد نفت به استان هاي نفت خيز شامل کرمانشاه، خوزستان، فارس، خراسان رضوي، هرمزگان، لرستان، ايلام، کهگيلويه و بويراحمد، بوشهر و قم اختصاص مي يابد.
معاون برنامه ريزي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: سهم زنجان از دو سوم اعتبار سه درصد نفت به 774 ميليارد ريال مي رسد.
وي خاطرنشان کرد: اعتبار بخش توازن معادل سه درصد از کل اعتبارات عمراني کشور است که در سطح کشور متناسب با برخورداري هر استان از مناطق محروم توزيع مي شود.
خداوردي استان زنجان را داراي شهرستان هاي محروم ايجرود، ماهنشان و خدابنده اعلام کرد و ادامه داد: يک روستا در ابهر و يک بخش در شهرستان زنجان محروم محسوب مي شوند و بودجه اختصاص يافته اين بخش در چنين مناطقي هزينه مي شود.
معاون برنامه ريزي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: از محل منابع استاني يک هزار و 255 ميليارد ريال، ملي با پيشنهاد استان که در ابتدا رقم 528 ميليارد ريال بود و به آن 203 ميليارد ريال اضافه شد، سهم سه درصد نفت معادل 774 ميليارد ريال و توزين 597 ميليارد ريال بودجه عمراني به زنجان اختصاص يافته است.
وي اضافه کرد: از سر جمع اين اعتبارات به غير از بخش توزين 20 درصد براي بخش اشتغال کسر شده است.
خداوردي افزود: از ابتداي امسال تا کنون، سه هزارو 930 ميليارد ريال اعتبار عمراني ابلاغ شده است که اين رقم طي سال گذشته به چهار هزار و 90 ميليارد ريال مي رسيد.
معاون برنامه ريزي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: سرجمع درآمد سال گذشته هشت هزار و 350 ميليارد ريال بود که به طور معمول هر سال 100 درصد درآمد پيش بيني شده محقق و دريافت مي شود.
وي تاکيد کرد: به طور معمول نزديک 90 درصد از بودجه سالانه اين استان را درآمدهاي دريافت شده تشکيل مي دهد.
3001/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

اسماعیل آقاجانلو مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: استان زنجان در شاخص های مربوط به بازار کار بر اساس داده های مرکز آمار ایران، رتبه های خوبی در بین استان ها دارد.

وی اظهار کرد: سال گذشته زنجان بیشترین میزان مشارکت نیروی کار، بیشترین نسبت اشتغال در فعالیت‌های اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، عبارت از نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است، نرخ مشارکت اقتصادی به متغیرهایی چون جمعیت فعال و جمعیت در سن کار که در دل خود جمعیت غیر فعال را دارد، وابسته است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: کاهش نرخ بیکاری و از طرفی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی نشانه خوبی است چرا که در این شرایط با اینکه میزان جمعیت زیادی وارد بازار کار شده ولی از آن سو با فراهم بودن زمینه اشتغال، افراد جویای کار توانسته اند برای خود شغل پیدا کنند.

آقاجانلو از تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدفگذاری شده سال گذشته در استان با ایجاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل خبر داد و گفت: برای سال جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • جزئیات بودجه شهرداری همدان در دسترس شهروندان قرار گرفت
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی