Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز امروز سه شنبه ۲۶ تیرماه، در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدا، جوروند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان، ضمن تشکر از اهالی رسانه برای پوشش این رویداد فرهنگی در سطح کشور گفت: استان خوزستان بدون هیچ مبالغه‌ای، با پیشینه درخشان و دیرینه‌ای که دارد در سطح کشور دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانی خاص و ویژه که هر سال با جشنواره فرهنگی «فتح خرمشهر» بیشتر دیده می شود.

وی درباره برگزاری جشنواره تئاتر اهواز اظهار کرد: طرح ابتدایی جشنواره از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه شد. گفتگوهای زیادی صورت گرفت و قرار شد جشنواره‌ای در سطح ملی اما در شهر اهواز برگزار شود. بنا داریم جشنواره‌ای قوی و محکم برگزار کنیم.

در ادامه چنانی دبیر اجرایی جشنواره گفت: امیدواریم با شروع این حرکت فرهنگی اتفاقات خوبی بیفتد. جشنواره ما پاسخی به بخشی از نیاز‌های فرهنگی استان است. شهریور سال گذشته فراخوان جشنواه منتشر و ۱۱۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. آقایان عطالله کوپال، مهرداد بهراد و دکتر اسدی بازبین آثار بودند و نهایتا ۲۳ اثر از ۱۴ استان به جشنواره راه پیدا یافتند. این آثار در چهار محل اجرا دارند و روزانه ۴ اثر نمایش داده خواهد شد که نمایش «گزارش مرگبار» از استان بوشهر نخستین آن‌ها خواهد بود.

نمایندگان استان‌های تهران، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، یزد و خراسان رضوی در این جشنواره شرکت کردند.

ما معتقدیم که گرمای این جشنواره بر گرمای استان خوزستان غلبه خواهد کرد. برنامه جانبی دیگر جشنواره هم تجلیل از پیشکسوتان تئاتر استان خواهد بود.

در ادامه جوروند درباره بودجه این جشنواره گفت: از لحاظ بودجه مشکلی نداریم و اعتبارات مالی ما تکمیل است.

دبیر این جشنواره در پایان در پاسخ به انتقاد‌ها درباره وجود جشنواره‌های استانی متعدد گفت: موضوع را سیاه نبینید. فضای تئاتری که حین برگزاری جشنواره ایجاد می‌شود کمک خوبی به دوستان خواهد کرد. ارتقای دانش هنرمند و آموزش لازم برای آن‌ها یکی از دستاورد‌های جشنواره استانی است.

گفتنی است؛ آیین جشنواره تئاتر اهواز، اول مرداد ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است

نشست خبری هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» (طنز پهلو) با حضور عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو و هادی کافی، دبیر اجرایی جشنواره در ساختمان معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات برگزار شد.

حسین‌نژاد درباره تعداد آثار ارسالی و استان‌های مشارکت‌کننده در جشنواره گفت: شش دوره جشنواره طنز پهلو استانی و از دوره هفتم ملی برگزار شد. امسال هشتمین دوره جشنواره در حال برگزاری است. سال گذشته مجموع آثاری که به دستمان رسید، ۴۶۲ اثر بود. اما مسئولان استانی جوسازی کردند و آمار را بالا بردند. امسال میزان آثار رسیده به دستمان ۱۱۲۹ اثر است. 

دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو ادامه داد: ۲۴۴ اثر برای داستان کوتاه طنز، ۲۲۶ اثر برای کارتون و کاریکاتور، ۲۵۷ اثر برای شعر طنز، ۱۰۱ اثر برای طنز چند رسانه‌ای و ۳۰۱ اثر برای طنز مطبوعاتی به دستمان رسید. به ترتیب پنج استان از جمله تهران با ۲۸۹ اثر، اصفهان ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی ۸۴ اثر به دستمان رسید. یک استان هم در جشنواره شرکت نکرد.

وی با اعلام این خبر که ما از تمام طنز نویسان و کاریکاتوریست‌ها دعوت کردیم، که اگر در رسانه خود اثری تولید می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، افزود: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده است و همه به نحوی در حال تولید محتوا هستند. احساس می‌کنم طنز رسمی به مرور از طنز غیر رسمی عقب افتاده است. ما از آنها دعوت کردیم که در جشنواره ملی «رسانه و طنز» شرکت کنند، تا ما ببینیم آنها در چه سطحی قرار دارند.

کافی به تشریح برنامه‌های معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت و جریان‌سازی موضوعاتی که افکار عمومی به آن نیاز داشت، جشنواره‌های مختلفی از جمله جایزه «مریم» طراحی شد و امسال اولین دوره آن برگزار می‌کنیم. جشنواره دوسالانه «خورشید» با محوریت زنان در سطح بین‌الملل که در مشهد مقدس برگزار شد. جشنواره رسانه و کودک امسال برگزار می‌شود. از طرفی، اولین دوره روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد و امسال سومین دوره آن در بهمن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» ادامه داد: پیشتر مقوله طنز که از موضوعات مهم حوزه رسانه بود، از دولت دوازدهم برگزار شده بود. ما سعی کردیم طنز را در سطح ملی برگزار کنیم. اختتامیه جشنواره ملی «رسانه و طنز» با حضور اهالی طنز و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر فومن برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود