Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:27:10 GMT

پیگیری برای به ثمر رسیدن ۴ پروژه بزرگ شهری در قم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۲۴۱

پیگیری برای به ثمر رسیدن ۴ پروژه بزرگ شهری در قم

مجید اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت پروژه فاز پنج عمار یاسر اظهار داشت: در سه ماه ابتدایی سال مرتب مراحل اجرای این پروژه را از شهرداری پیگیری کردیم و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای تملکات پروژه گذاشته شده است.

وی با اشاره به وجود چهار پروژه کلیدی در قم که نیاز به تملک دارند افزود: فاز پنج عمار یاسر، پروژه سجادیه، ادامه بلوار جمهوری از میدان امام حسین(ع) به کمربندی امام علی(ع) و تقاطع سه سطحه امینی بیات این چهار پروژه هستند که نقش پررنگ ترافیکی در شهر ایفا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آخرین پیگیری درباره این پروژه‌ها اظهار کرد: ظاهرا زمان بندی و برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در طرح پروژه فاز پنج عمار یاسر گفت: عرض مسیر که ۵۵ متر بود به ۴۵ متر کاهش یافت تا حجم تملکات کاهش پیدا کند. ابتدا فاز اول این پروژه از ابتدا تا امتداد کوچه بیگدلی پیگیری خواهد شد.

اخوان ادامه داد: پروژه عمار یاسر طرحی‌ با چند دهه پیشینه است که در بودجه سال جاری مورد تأکید ویژه از سوی شورای شهر قم قرار گرفته. شهردار قم ابتدای سال این پروژه را به دلیل حجم تملکات و نوع آن به باتلاق تشبیه کرده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اما با اشاره به اینکه فاز پنج عمار یاسر بروز فراشهری دارد، گفت: به دلیل حذف خیابان ارم از چرخه ترافیکی و با توجه به شرایط کنونی هسته مرکزی شهر و نابه سامانی که سالهاست در محله جوب شور وجود دارد، حساسیت این پروژه از تمام پروژه‌های کنونی بیشتر است.

وی با اشاره به شکل اجرای کار اضافه کرد: در این پروژه مسیر توسط شهرداری بازگشایی خواهد شد و بدنه هم طراحی و بلوک بندی شده تا چند پلاک با هم تجمیع شده و به صورت سرمایه‌گذاری خرد بدنه شکل بگیرد. در واقع شهرداری در این پروژه نقش تسهیل‌گری دارد و بدنه را بخش خصوصی شکل می‌دهد.

به گفته اخوان، بدنه طوری طراحی شده که آنچنان بلندپروازانه نباشد تا از دسترس دور شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر قم به صورت منظم نسبت به این پروژه از شهرداری مطالبه دارد، ادامه داد: شهرداری قم قول داده امسال بودجه این تملکات ۶۰ درصد محقق شود که البته ما انتظار تحقق بیشتری داریم.

پروژه تقاطع سه سطحه امینی بیات هم از جمله پروژه‌هایی بود که تاخیر در اجرای آن موجب انتقاداتی از سوی برخی اعضای شورای شهر شده بود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید برای تملکات این پروژه ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که عمدتا در منطقه ۶ شهر قم پیگیری خواهد شد.

وی معتقد است نگاه منطقه‌ای در شهرداری قم نسبت به پروژه‌ها وجود ندارد و این پروژه‌هم متناسب با سه پروژه بزرگ دیگر پیگیری می‌شود.

کد خبر 4349535

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قم شورای اسلامی شهر قم قم بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد بیرجند شیراز مجلس شورای اسلامی دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف یاسوج حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به افتتاح رسمی بلوار حضرت جعفر طیار در سفر رئیس‌جمهور به قم گفت: اجرای این پروژه موجب بازآفرینی شهری چهار و نیم هکتار از فضای هسته مرکزی شهر قم شده است.

مجید متین فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌هایی که در سفر ریاست جمهوری به قم افتتاح می‌شود، بلوار حضرت جعفر طیار واقع در فاز پنج محور عمار یاسر است اظهار کرد: مساحت تقریبی این پروژه ۴۵ هزار متر مربع است که موجب احیای بخش بزرگی از بافت میانی ناکارآمد شهر قم شده است.

وی با اشاره به اهمیت ترافیکی پروژه بلوار جعفر طیار افزود: در کنار این کارکرد ترافیکی، به دلیل ایجاد دسترسی‌های بسیار بهتر به محلات قدیمی شهر، امکان بازآفرینی بخش از بافت فرسوده شهر قم فراهم شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پیگیری این معاونت برای به ثمر رسیدن اختصاص ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه خاطرنشان کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان قم این مسئله تصویب و موجب قوت گرفتن پروژه‌های بزرگی مانند فاز پنج عمار یاسر، بهسازی قبرستان نو، بهسازی محله دروازه ری و بهسازی محله چهل اختران شد.

متین فر گفت: حمایت دولت موجب شد پروژه بزرگ فاز پنج عمار یاسر پس از ۵۶ سال در مسیر مثبت قرار گرفته و با تأمین بخشی از هزینه تملک این پروژه توسط دولت، امروز شاهد افتتاح یکی از پروژه‌های بسیار مهم بازآفرینی شهری در قم باشیم.

وی عدم دسترسی خودروهای امدادی به بافت فرسوده و افت سطح خدمات در این بافت را از جمله دلایل مهاجرت ساکنان بومی دانست و افزود: با اجرای پروژه‌هایی مانند بلوار جعفر طیار (ع) که برای آن بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، می‌توان خدمات بهتری در بافت میانی شهر ارائه داده و رضایتمندی ساکنان را ارتقا بخشید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه در جریان سفر نخست رئیس جمهور به قم وحدت نیروهای داخل استان موجب شد اقدامات خوبی برای بازآفرینی شهری صورت بگیرد، اظهار کرد: فعال شدن ۱۰ پروژه هسته مرکزی شهر قم نتیجه این وحدت و همکاری با هدف منافع مردم قم و توسعه این شهر است.

کد خبر 751850

دیگر خبرها

  • افتتاح رسمی خیابان ۲۳۰۰ میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور
  • افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع