Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- شهردار منطقه 22 تهران با بيان اينکه در دوره جديد مديريت شهري پايتخت هيچ پروانه اي خارج از طرح تفصيلي منطقه داده نمي شود گفت: بلندمرتبه سازي در اين منطقه تا سال 96 ادامه داشته است.

«علي نوذرپور» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: در گذشته براساس بندهايي از طرح تفصيلي اختيارات خاصي نيز وجود داشته که به استناد آن اجازه بلندمرتبه سازي داده مي شد و بعد از لغو آن توسط شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور در سال 93 به واسطه اي که اين موضوع از سوي شهرداري مرکز به منطقه ابلاغ نشده بود، منطقه همچنان اقدام به اعطاي مجوز مي کرده و تا ابتداي سال 96 نيز ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا بر اساس طرح تفصيلي پايتخت، منطقه 22 شهر تهران به دليل موقعيت مکاني، وسعت و وجود بوستان جنگلي چيتگر، وردآورد، خرگوش دره، لتمال کن، درياچه خليج فارس و امکانات تفريحي به عنوان قطب گردشگري پايتخت تعريف شد.
بسياري از کارشناسان شهري معتقدند ساخت و سازهاي بي رويه و بلندمرتبه سازي بسياري از فرصت هاي اين منطقه را از بين برده از جمله آنکه «پيروز حناچي» معاون سابق وزير راه و شهرسازي ساخت و سازها در اين منطقه را «بزرگترين تخلف دوران مديريتي قاليباف» خوانده بود.
بلندمرتبه سازي در منطقه 22 يکي از مهمترين محورهاي انتقاداهايي است که به دوران 12 ساله مديريت محمدباقر قاليباف در شهرداري تهران مي شود.
قاليباف از سال 84 تا 96 شهردار تهران بود.
شهردار منطقه 22 تهران در ادامه گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: پس از آغاز دوره جديد مديريت شهري صدور مجوزها براي بلندمرتبه سازي متوقف شد و اعطاي پروانه براساس طرح تفصيلي و در پهنه هاي با تراکم زياد حداکثر تراکم 11 طبقه انجام مي شود.
نوذرپور با بيان اينکه مغايرت ساخت و ساز با پروانه صادر شده خاص منطقه 22 نيست اظهارداشت: اينکه در گذشته در اين خصوص تسامح و اهمال مي شده يا اينکه شهرداري دوست داشته تخلف انجام شود و بعد بتواند عوارض بيشتري بگيرد مساله ديگري است اما در دوره کنوني در منطقه 22 اجازه هيچ ساخت و ساز خارج از پروانه ساختماني داده نمي شود.
وي با بيان اينکه در زمان حاضر در تهران سالانه 12 هزار پرونده تخلف از مقررات معماري و شهرسازي، فني و بهداشتي به کميسيون ماده 100 قانون شهرداري ها ارجاع مي شود تصريح کرد: در يک نظام شهرسازي درست نبايد هيچ تخلفي صورت گيرد اما متأسفانه اين امر در کشور ما به يک عادت و رويه غلط تبديل شده که طي سال ها شکل گرفته و در بعضي موارد کارکنان شهرداري نيز شهروندان را در اين باره راهنمايي مي کردند.
**بيشتر ساخت و سازها از سال 91 تا 93
نوذرپور بيشترين آمار ساخت و سازها در منطقه 22 را مربوط به سال هاي 91 تا 93 دانست و اضافه کرد: در سال گذشته سهم اين منطقه از تأمين بودجه يک هزار و 245 ميليارد تومان بود که کمتر از 145 ميليارد تومان در بخش نقدي و در بخش غيرنقدي نيز به همين ميزان يعني کمتر از 30 درصد بودجه محقق شد.
وي ادامه داد: به همين دليل تلاش شد بودجه سال 97 منطقه 22 را به 600 ميليارد تومان نقدي و غير نقدي کاهش دهيم که البته معتقدم همين مقدار نيز زياد است و منطقه کشش آن را ندارد زيرا زماني اين منطقه ثروتمند و از نظر درآمدزايي قوي به شمار مي رفت و منابع برخي از پروژه هاي سطح شهر از محل عوارض اين منطقه تأمين مي شد.
شهردار منطقه 22 با بيان اينکه براساس طرح جامع مصوب سال 86 سقف جمعيت پذيري اين منطقه 350 هزار نفر است اظهارداشت: آنچه از نظر جمعيتي در طرح تفصيلي منطقه 22 مدنظر بوده 550 هزار نفر است اما آنچه روي نقشه آمده و براي آن `پهنه بندي` شده جمعيت پذيري منطقه را به 625 هزار نفر مي رساند.
وي اظهارداشت: هر چند براساس سرشماري سال 95 جمعيت اين منطقه 176 هزار و 400 نفر است اما در زمان حاضر با توجه به پروانه هاي صادر شده و توافقات صورت گرفته در صورت ساخت پروانه‌هاي ساختماني و مجوزهاي صادره جمعيت بالقوه منطقه 22 حدود 520 هزارنفر خواهد بود.
نوذرپور يادآور شد: در طرح تفصيلي جديد که در حال تنظيم و نهايي شدن و ارائه به کميسيون ماده 5 است مهمترين رويکرد در منطقه 22 تعريف دو پهنه شمال و جنوب منطقه به عنوان پهنه حفاظتي براي فضاي سبز و فراغت و تبديل پهنه وسط به حوزه کار و فعاليت است.
شهردار منطقه 22 تهران خاطرنشان کرد: اينک 520 هزار نفر جمعيت در منطقه 22 بارگذاري و عوارض آن نيز مصرف شده درحالي که سرانه هاي هفت گانه خدماتي منطقه از جمله سرانه آموزشي آن تأمين نشده است.
نوذرپور با اين حال معتقد است که اين منطقه هنوز از فرصت ها و قابليت هاي فراوان براي تبديل به قطب گردشگري برخوردار است.
تهرام/9353 / 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت سریال‌های الف ویژه اظهار‌کرد: دو مجموعه تلویزیونی «الف ویژه» فاخر سلمان فارسی و موسی‌(ع) در دست تولید است‌؛ هر دو مجموعه نمایشی با برنامه‌ریزی منظم، مراحل مختلف آنها در حال پیشرفت است.وی افزود: فناوری تولید مجموعه موسی‌(ع) با سریال سلمان فارسی و همه مجموعه‌های نمایشی که تا‌کنون تولید شده، متفاوت است و براساس تولید مجازی یا همان Visual Production در دست ساخت است که تجهیزات قابل توجهی را باید تأمین کنیم که به تدریج در حال تأمین است. 
  روند سنتی تولید سریال‌های تاریخی تغییرکرد
رئیس سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم امسال دو مجموعه تلویزیونی موسی‌(ع) وسلمان فارسی براساس زیرساخت‌ها و تجهیزات تولید مجازی در تراز روز دنیا قرار گیرند.به نظر می‌رسد تولید مجموعه‌های فاخر الف ویژه اگر بخواهد با شکل فعلی ادامه یابد، هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ زمان تولید چندان به صرفه نباشد‌؛ لذا ما توسعه فناوری جدید «تولید مجازی» را هدف قرار داده‌ایم. وی ادامه داد: درحال حاضر فصل یک سریال سلمان فارسی درخاک ایران از سال گذشته شروع شده و با همان برنامه‌ریزی که پیش‌بینی شده در حال پیشروی است و شاهد حضور مجدد عوامل و بازیگران و برنامه‌سازی در شهرک غزالی صداوسیما هستیم.به گفته رئیس سازمان صداوسیما، سریال سلمان فارسی در سه فصل ساخته می‌شود؛ فصل دوم آن که مربوط به بیزانس بوده، به اتمام رسیده و در حال حاضر فصل ایران در حال تصویربرداری است و فصل پایانی هم که مربوط به بخش حجاز است، بعد از این‌که فصل ایران به مراحل وسط یا پایانی برسد، مراحل پیش‌تولید فصل حجاز آغاز می‌شود. جبلی درباره لوکیشن تصویربرداری سلمان فارسی یادآور شد: عموما لوکیشن‌هایی که برای فصل بیزانس طراحی شد، در مجموعه شهرک سینمایی غزالی سازمان صداوسیما ساخته شد و یک ساخت و سازهای ماندگاری است که برای همه مجموعه‌های تلویزیونی یا سینمایی قابل استفاده است. 
 
صداوسیما سریال‌های نمایش خانگی تراز را خریداری می‌کند
وی در پاسخ به پرسشی درباره خریداری سریال‌های نمایش خانگی ازسوی صداوسیما و پخش در شبکه‌های سیما اظهار‌کرد: اگر در تولید مجموعه‌های نمایشی با ضوابط سازمان صداوسیما و هماهنگی بین تهیه‌کننده و مجموعه صداوسیما، برای شبکه نمایش خانگی برنامه‌ای تولید شود، هم حمایت ‌ و هم خریداری می‌کنیم اما فعلا به مورد مشخصی نمی‌توانم اشاره‌کنم. 
 
سیاست صداوسیما، فصول بعدی‌سازی سریال‌های موفق است
رئیس سازمان صداوسیما درباره ساخت فصول بعدی سریال‌های پرمخاطب سیما بیان کرد: اساسا یکی از پایه‌های اساسی طرح تحول صداوسیما، فصل دوم‌سازی است به این معنا که اگر مجموعه‌هایی به هر دلیلی توفیقاتی داشتند، آن سریال‌ها به‌عنوان ارزش و ویژند صداوسیما مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرند و فصول بعدی آنها تلاش می‌شود ساخته شود‌؛ البته در هر موضوعی فصل‌های جدید باید با موضوعات متنوع و کیفیت بالاتر و بهتر ساخته شود تا به آن برند لطمه وارد نشود. وی ادامه داد: عملکرد صداوسیما در دو سه سال اخیر نشان می‌دهد از برندهای مهم حمایت کرده و برای ساخت فصل‌های بعدی آنها اقدام کرده است؛ مثلا زیرخاکی و «نون‌خ» بخشی از آنهاست‌. درباره ساخت فصول بعدی پایتخت هم قبلا توضیح داده‌ام؛ بنابراین سیاست مذکور ادامه می‌یابد و هر مجموعه‌ای که موفق بوده، مطمئن باشید ساخت فصول بعدی آنها در دستور‌ کار است. 

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!