Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:59:42 GMT

کاهش ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۲۸۷

کاهش ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

آمار سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد در خرداد امسال نسبت به ماه پیش از آن تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی (ره) ۱۱.۱ درصد کاهش یافته است. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که در خردادماه امسال 3 میلیون و 333 هزار و 78 تن انواع کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملکرد در مقایسه با ماه پیش از آن (اردیبهشت 97) با 3 میلیون و 750 هزار و 112 تن بالغ بر 11.1 درصد کاهش یافته است.

 بر این اساس در ماهی که گذشت یک میلیون و 229 هزار و 869 تن کالای اساسی، 289 هزار و 164 تن کالای فلزی، 294 هزار و 673 تن کالای ساختمانی و معدنی و 1923 تن ماشین‌اآلات، وسایل نقلیه، قطعات یدکی و ابزارآلات در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

همچنین در آخرین ماه بهار امسال 254 هزار و 345 تن کود و مواد شیمیایی، 52 هزار و 640 تن منسوجات چرم، پوشاک، الیاف، کاعذ و چوب، 61 هزار و 568 تن کالای کانتینری و یک میلیون و 148 هزار و 896 تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است.

مقایسه عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خیمین طی خرداد امسال با خرداد سال گذشته نشان از کاهش 9.2 درصدی دارد. در خرداد 96 بالغ بر 3 میلیون و 671 هزار و 379 تن انواع کالا در بندر مذکور تخلیه و بارگیری شده بود.

اخبار مرتبط؛

*کاهش 5.2 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

انتهای پیام/

R1012188/P1011117/S7,81/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه آهن زاگرس
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک