Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت- فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت: امروز شرایط سختی بر جامعه حاکم است که باید برای حفظ منافع ملت با مدیریت بحران تدابیری را اتخاذ کنیم که از حداقل ها ، بهره حداکثری ببریم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رییس سازمان صنعت و معدن گیلان در نشست خبری دیروز  گفت: رسالت سنگین اصحاب رسانه و مطبوعات تنویر افکار عمومی است و حرکت جامعه در مسیر تعالی و رشد شناسایی مشکلات موجود و رفع مشکلات جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلق پوش گفت : شرایط اقتصادی که دشمنان کشور بر ایران تحمیل کرده اند ملت را هدف قرار داده است اما مردم ما همواره در صحنه حاضر بوده اند و رسانه ها می توانند با رصد امور فضای امید و مثبت را به جامعه تزریق کنند و دولتمردان را برای فعالیت و خدمت بیشتر به صحنه بیاورند .

وی با بیان اینکه سازمان با همکاری  تشکل های مردم نهاد در حوزه صنعت و معدن و تجارت گیلان با همه ظرفیت ها با یک استراتژی ها و ساماندهی مناسب در جهت حفظ منافع مردم تلاش  می کند گفت: ما موظفیم متناسب با شرایط جامعه ، آرامش و استراتژی و ساماندهی مناسب در جهت حفظ منافع مردم برنامه و راهکار ارائه دهیم.

دلق پوش با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید در کمک به واحدهای تولیدی بسیار اثر بخش بوده است گفت: واحدهای تولیدی در این کارگروه مشکلاتشان را میگویند و با حضور استاندار در همانجا برنامه تدوین می شود.

دلق پوشاهم با برشمردن  اقدامات دولت دوازدهم  از  افتتاح سرای تجاری ایرانیان در آستراخان گفت و افزود: فضای مطلوبی جهت تعمیق و توسعه تجاری و صنعتی کشور، بویژه استان گیلان بعلت همجواری با مرزهای دریایی روسیه حاصل شده است.

وی افزود: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه ایجاد شد که قدمت تجارت ایران با آستاراخان به ۱۰۰ سال می رسد . نزدیک ترین استان به کشورهای حاشیه ی دریای خزر و اوراسیا هستیم و باید از این ظرفیت به نحو احسن بهره گیری کنیم .

دلق پوش برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ایران در انزلی، برگزاری اولین گردهمایی تولیدات شاخص ، آغاز عملیات اجرایی طرح های شاخص صنعتی و معدنی استان (طرح مفتول مسی و آلومینیومی به ظرفیت ۷۶ هزارو ۵۰۰ تن در سال در شهرک صنعتی سپید رود، راه اندازی ۲۲۹ واحد صنعتی با مجموع سرمایه گذاری حدود ۴ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزارو ۷۲۳ نفر در استان ، ثبت محصولات استراتژیک (چای ، برنج و زیتون و برنامه ریزی جهت تکمیل زنجیره فولاد در گیلان را از اهم اقدامات برشمرد.

 او با اشاره به سال حمایت از تولید ملی و ایرانی گفت : از مردم عزیز استان تقاضا داریم که با خرید کالای داخلی از واحدهای تولیدی استان و کشور حمایت کنند .

او در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی گفت: رتبه ی اول را در پرداختی ها و حمایت از واحدهای تولیدی داشته ایم که با دومین رتبه حدود ۳۰۰ واحد فاصله داریم.

وی  از افتتاح واحدهای تولیدی در هفته ی آینده در گیلان خبر داد و اظهار داشت : ۱۹ طرح صنعتی و تولیدی با  دو هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغالزایی ۸۲۹ نفر در استان  ایجاد می شود .

دلق پوش در خصوص واحدهای صنفی استان گیلان گفت : ۱۲۰ هزار واحد صنفی داریم که نیازمند بازرسی برای عملکرد اصناف داریم که به این میزان بازرس وجود ندارد .

دلق پوش در خصوص تعداد واحدهای فعال تولیدی استان گفت : اکثر واحدهای تولیدی استان با ظرفیت کامل خود فعالیت نمی کنند و در خوشبینانه ترین حالت با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت اند .

وی گفت : ما اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و حالت دفاعی داریم و سعی می کنیم به صورت لنگان لنگان پیش رویم.

دلق پوش از تجلیل واحدهای تولیدی در ۳۱ تیرماه خبر داد و افزود : ۳۸ واحد برگزیده صنعتی به مناسبت هفته صنعت و معدن تجلیل می شوند .

رییس خانه صنعت و معدن گیلان در این نشست  گفت: در واحد های تولیدی بالاترین  رکن پارامترهای درون سازمانی و برون سازمانی است هر کدام از چرخه ها دچار تزلزل شود واحدهای تولیدی امکان تولید نخواهند داشت .

فرهمند پورعلی با بیان اینکه امروز سخترین دوران صنعت و تولید در کشور است گفت : بخشی از قطعات برای تولید وابسته به خارج است چرخه تامین قطعات از لحظه سفارش تا ورود به کارخانه ۶ تا ۷ ماه  زمان می برد اگر واحد تولیدی قادر به تامین ارز باشد و در حال حاضر تامین مواد اولیه بزرگترین معضل واحدهای تولیدی است .

وی با بیان اینکه عمده مسائلی که اکثر قریب به اتفاق واحد های تولیدی با آن مواجه هستند تامین مواد اولیه است اظهار داشت : خوشبختانه مسوولین استانی تا حد زیادی همراه و کمک رسان بوده اند و انتظار ما این است که دولتمردان ما بر این مشکلات فایق آیند و اگر نتوانیم بر این معضلات غلبه کنیم در نیمسال دوم ۹۷ واحدهای تولیدی دچار مشکل خواهند شد .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیر 97 گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در نشست خبری  گفت: در حال حاضر برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی اضافه کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

به گفته او،شهرک های صنعتی سال گذشته رتبه اول در صدور ضمانت‌نامه در شهرک‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

صادقی با اشاره به حمایت از توسعه واحدهای صنعتی، گفت: به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر ۱۰۰درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کمک می‌شود.

صادقی گفت: در راستای کمک به حفظ اشتغال و احیای واحدهای تولیدی راکد، تسهیلات و کمک های فنی اعتباری در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس