Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را متهم به تحصیل مال نامشروع در روسیه و تزریق آن به ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون کرد و خواستار بازجویی از آنان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس متن کامل مصاحبه دیروز (دوشنبه) رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در پایان دیدار در هلسینکی پایتخت فنلاند که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده، پوتین در پاسخ به پرسشی در زمینه ادعای دخالت مسکو در امور داخلی آمریکا و حکم جلب 12 افسر اطلاعاتی روس، گفت: از کم و کیف این موضوع آگاهی ندارم، اما رئیس جمهور ترامپ (در جریان مذاکرات) به این مساله اشاره کرد و من آن را بررسی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین افزود: معاهده مساعدت دوجانبه در پرونده های جنایی سال 1999 میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه امضا شد که تمام و کمال اعمال و اجرا می شود. ما به طور میانگین حدود 100 تا 150 پرونده جنایی را به درخواست کشورهای خارجی بررسی می کنیم و به عنوان نمونه سال گذشته یک مورد استرداد به تقاضای ایالات متحده وجود داشت. بنابراین معاهده امضا شده رویه های حقوقی خاصی دارد.

وی پیشنهاد کرد که رابرت مولر دادستان ویژه و رئیس کمیسیون بررسی اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این معاهده را مبنای ارسال درخواست رسمی برای بازجویی ماموران روس از متهمان مد نظر قرار دهد.

پوتین افزود که ماموران روس پس از پایان بازجویی، نتایج را به آمریکا ارسال خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: افزون بر این، ما می توانیم به راه حل میانه ای دست یابیم و گام دیگری برداریم. می توان به نمایندگان رسمی ایالات متحده از جمله اعضای کمیسیون تحت ریاست آقای مولر اجازه دهیم به مسکو آمده و در جریان بازجویی ها حاضر باشند به شرط آنکه چنین تلاش هایی دوجانبه باشند. آن زمان از آمریکایی ها انتظار خواهیم داشت اقدام متقابلی انجام داده و مقام ها از جمله افسران نیروهای انتظامی و اطلاعاتی خود را که به گمان ما با اقدام های غیرقانونی در روسیه ارتباط دارند در حضور نیروی های انتظامی روسی بازجویی کنند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین فاش کرد که به عنوان نمونه ما می توانیم موضوع آقای براودر را مطرح کنیم. همکاران آقای براودر (از فعالیت های خود) در روسیه 1.5 میلیارد دلار درآمد داشتند که بدون پرداخت مالیات به کشور ما و ایالات متحده، این مال را فراری داده و به آمریکا منتقل کردند.

پوتین افزود: آنها مبلغ هنگفتی یعنی 400 میلیون دلار را به عنوان کمک به ستاد هیلاری کلینتون پرداخت کردند. این پرداخت امری شخصی است که ممکن است مشارکتی قانونی باشد اما نحوه تحصیل آن قانونی نیست.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: بنابراین ما دلیل محکمی داریم که باور کنیم برخی افسران اطلاعاتی (آمریکا) این نقل و انتقالات مالی را هدایت و در آن مشارکت داشته اند. پس به سود ما است از آنها بازجویی کنیم. این می تواند گام اول باشد و آن را گسترش داد. گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توان برای آنها چارچوب قانونی مناسبی یافت.

بیل براودر 53 ساله مدیر و یکی از موسسین شرکت مدیریت سرمایه هرمیتج است که زمانی بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در روسیه بود. این سرمایه گذار یهودی که سال 1998 برای فرار از پرداخت مالیات، تابعیت آمریکا را کنار گذاشت، سال 2005 و پس از 10 سال فعالیت در روسیه ممنوع الورود شد.

مسکو دلیل این اقدام را تهدید براودر علیه امنیت ملی روسیه اعلام کرد در حالیکه وی مدعی است به دلیل افشای فساد در این کشور ممنوع الورود شده است.

با وجود تلاش های روسیه برای دستگیری براودر از طریق اینترپل، این نهاد بین المللی با سیاسی خواندن پرونده از دستگیری و تحویل وی به مسکو خودداری کرده است. براودر سال گذشته نیز در کمیته قضایی سنا در مورد دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا شهادت داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد

روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از مقام‌های امنیتی غربی فاش کرد آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا همه داده‌هایشان درباره تهدید اجرای حمله تروریستی در روسیه را به مقام‌های مسکو ندادند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های امنیتی اروپایی و آمریکایی می‌گویند آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا همه اطلاعاتی را که درباره تهدید مربوط به حمله تروریستی رخ داده در سالن کنسرت «کروکوس» در مسکو داشتند در اختیار طرف روس قرار ندادند.

در این گزارش نیویورک‌تایمز آمده که دشمنی میان آمریکا و روسیه به واشنگتن اجازه نداده اطلاعاتی بیشتر درباره برنامه حمله تروریست‌ها در روسیه را «فراتر از آن چه که لازم بود» به اشتراک بگذارد چون آن‌ها نگران بودند که مقام‌های روس احتمالا منابع اطلاعاتی یا شیوه‌های کار آن‌ها را متوجه شوند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اظهار کرد مسکو خبر از اطلاعات ارائه شده از سوی نیویورک‌تایمز درباره اینکه واشنگتن از به اشتراک گذاشتن تمامی اطلاعات مربوط به تهدید حمله تروریستی در ساکن کنسرت کروکوس با طرف روسی امتناع کرده، ندارد.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «خیر ما هیچ چیز را نمی‌دانیم. اما اطلاعاتی که نیویورک تایمز به نقل از منابع خبری داده است اطلاعاتی هستند که باید در زمان ما با احتیاط فراوان با آن‌ها برخورد کرد.»

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...