Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@04:07:45 GMT

اعزام بیش از 84 هزار حاجی به سرزمین وحی از فردا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۳۸۶

اعزام بیش از 84 هزار حاجی به سرزمین وحی از فردا

پول‌نیوز - حسین اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه 84 هزار حاجی از 19 فرودگاه کشور عازم سرزمین وحی می‌شوند ،گفت: حجاج امسال از طریق دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و هواپیمایی سعودی به مکه و مدینه اعزام می‌شوند.بعبارتی 50 درصد از پروازهای حج از طریق شرکت ایران ایر و 50 درصد از پروازها از طریق هواپیمایی سعودی اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسفندیاری تصریح کرد: فرودگاه‌های اصفهان، اهواز، شیراز، کرمان، یزد، بیرجند، همدان و بندرعباس توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و فرودگاه‌های مشهد، گرگان، ساری، تبریز، زاهدان، کرمانشاه، زنجان و رشت از طریق هواپیمایی سعودی اعزام می‌شوند.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: هر دو شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی پرواز دارند.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه پرواز حجاج فردا 5 صبح روز چهارشنبه از فرودگاه امام خمینی صورت می‌گیرد. تصریح کرد:اولین پرواز رفت حجاج  فردا از فرودگاه‌های اهواز، بوشهر، امام خمینی و مشهد انجام می شود.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اعزام آخرین پرواز حجاج 26 مرداد ماه انجام می‌شود ،گفت: عملیات پروازی حج 28 روز است و اولین روز خروج حجاج از مکه تاریخ سوم مهر ماه به مقصد بوشهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جلسات آمادگی پرواز حجاج از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود ،تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به حجاج ،امسال به صورت مستمر با مدیران فرودگاه‌های استان‌های مختلف جلسات برگزار کرده ایم.

اسفندیاری بیان کرد: فرودگاه‌ها باید آمادگی کامل برای اعزام حجاج داشته باشند. تمام سعی خود را می‌کنیم که سرویس و خدمات خوبی  به حجاج  ارائه دهیم.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: بعد از ایام عید فطر اولین جلسه هماهنگی با مدیران فرودگاه برگزار و تذکرات لازم  به آن‌ها ارائه شده است.

وی تصریح کرد: تمامی نقاط ضعف و قدرت پرواز حجاج در سال‌های گذشته بررسی شد و برای امسال سعی کردیم تمامی نقاط ضعف را در فرودگاه‌ها برطرف کنیم.

اسفندیاری یادآور شد: سال گذشته متأسفانه به دلیل مشکلاتی که برای پذیرش حجاج در عربستان بوجود آمد برخی از پروازها با مشکلاتی روبه‌رو شد.از اینرو شرکت های هواپیمایی امسال قول داده‌اند که برنامه پروازی منظم و مشخصی را برای حجاج داشته باشند و با کمترین تأخیر این پروازها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی فرودگاه‌ها مجهز به جایگاهی برای استقبال حجاج شده‌اند افزود: حجاج و همراهان آن‌ها در فرودگاه نگران جای پارک خودرو نباشند. فرودگاه‌های کشور به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی در مسیر فرودگاه‌ها مجهز به پارکینگ‌های اتوماتیک شده اند . در این بین تمامی دستگاه‌های مسئول و شهرداری‌ها همکاری‌های لازم را انجام داده اند.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تأکید کرد: امسال بر مبنای ASQ ،نظارت و رتبه‌بندی فرودگاه‌ها بر اساس کیفیت عملکرد در عملیات حج انجام می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فرودگاه پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور لغو و عملیات پروازی این فرودگاه‌ها آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم مرادی - عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد - با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری کلیه محدودیت‌های پروازی مهرآباد کنسل شده و از ساعت۵:٣٠ صبح فرایند پذیرش مسافری این فرودگاه آغاز شده است، اعلام کرد: رفع تعلیق مشمول تمام فرودگاه‌های ذکرشده در پیام های قبلی هوانوردی نیز می‌شود.

همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که از ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه (۲۷ فروردین۱۴۰۳) پروازهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به حالت عادی برقرار می‌شود.

گفتنی است؛ مسافران برای دریافت بلیت جایگزین پروازهای باطل‌شده به مرکز پاسخ گویی شرکت هواپیمایی مربوطه یا پشتیبانی محل تهیه بلیت تماس حاصل کنند. 

همچنین مسافران جهت اطلاع از وضعیت پروازها می‌توانند از سایت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به آدرس www.ikac.ir  و تلفن‌های  مرکز تلفن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تمام ساعات شبانه‌روز به شماره‌های  0215100118 ,0215100111, 096330 اطلاعات پروازها را کسب کنند.

مسافران شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز در روز دوشنبه (۲۷ فروردین ۱۴۰۳)  با عنایت به تغییر برنامه پروازهای این شرکت لطفا قبل از عزیمت به فرودگاه امام (ره) با مرکز پاسخگویی هما تماس حاصل کنند.

به گزارش ایسنا، به دنبال عملیات گسترده شنبه شب جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوریاسلامی ایران در سوریه اتفاق افتاد، پروازهای فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) و برخی دیگر از فرودگاه‌های غرب کشور ۶ صبح امروز باطل شده بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۷ هزار زائر خانه خدا در حج امسال
  • ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه امام و مهر آباد به حالت عادی
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • پرواز‌های فرودگاه امام تا ساعت ۶ صبح فردا باطل شد
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره) تا ساعت ۶ صبح فردا باطل شد
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • پرواز‌های فرودگاه امام (ره) تا فردا باطل شد
  • ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
  • ضرورت احراز استطاعت زائران حج ۱۴۰۳