Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد یزد گفت: امسال، چهار میلیارد ریال برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال زیر پوشش در استان هزینه شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این نهاد در استان یزد محمدحسین جمال پور افزود: یکهزار و 546 کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوء تغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سرانه در نظر گرفته‌شده برای تهیه سبد غذایی کودکان تحت حمایت و بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه آنان ماهیانه 920 هزار ریال است.
جمال پور با اشاره به اینکه سال گذشته 169 کودک بهبود یافته از برنامه حمایتی کمیته امداد استان یزد خارج شدند گفت: کودکان بر اساس پایش رشد و اندازه‌گیری وزن پس از یک دوره 6 ‌ماهه دریافت سبد غذایی، درصورتیکه شاخص‌های بهبودی در آن‌ها حاصل شد از برنامه تغذیه خارج‌شده و کودکان نیازمند دیگر جایگزین می‌شوند.
وی ادامه داد: کودکان مبتلابه سوءتغذیه در صورت عدم بهبودی برای بررسی بیشتر به پزشک مرکز بهداشتی درمانی معرفی ‌شده و برای دومین دوره 6‌ماهه برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
وی اظهار داشت: کودکان مبتلا به کم ‌وزنی شدید و اختلال رشد توسط پزشکان مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت خدمات به کمیته امداد معرفی می‌شوند.
جمال پور با بیان اینکه سوءتغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان کمتر از پنج سال است افزود: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی و افت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوءتغذیه کودکان است که اثرات نامطلوبی بر جامعه وارد می‌کند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد یادآور شد: سال گذشته هفت میلیارد و 652 میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد.
وی گفت: یک میلیارد و 206 میلیون تومان از این مبلغ به تغذیه هزار و 552 کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اختصاص یافت.
38 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام (ره) استان یزد بهره مند هستند.
2088/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد تغذيه كودك يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌کشی طولی ۲۰ هزار متر معابر حاشیه باغ فدک انجام شد

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: اجرای خط‌کشی طولی معابر اطراف باغ فدک به‌طول ۲۰ هزار متر و هزینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک انجام شده در باغ فدک برای رفاه شهروندان و مسافران نوروزی اظهار کرد: ساماندهی ورودی و خروجی‌های باغ فدک به بلوار فرزانگان شامل خط‌کشی به‌طول ۲۰۰۰ متر، نصب استوانه ترافیکی به تعداد ۷۰ عدد، نصب سرعت‌گیر و جداکننده ترافیکی حدود ۶۵ عدد با هزینه ۹۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی افزود: اجرای خط‌کشی طولی معابر اطراف باغ فدک به‌طول ۲۰ هزار متر و هزینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده به‌شمار می‌رود.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوسازی و تعمیر تابلوهای انتظامی و اخطاری حاشیه باغ فدک و معابر مجاور و منتهی به آن با تعداد ۳۰۰ عدد با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است، ادامه داد: رنگ‌آمیزی پایه چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌های معابر مجاور و منتهی به باغ فدک به تعداد ۵۰ عدد و هزینه دو میلیارد ریالی صورت گرفته است.

کد خبر 739312

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی
  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • خط‌کشی طولی ۲۰ هزار متر معابر حاشیه باغ فدک انجام شد
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲٠٠ آشپزخانه همزمان با ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند
  • دیدار از چهار هزار و ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد توسط خیران قزوینی
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند/ پرواز بادکنک آرزوها در اردبیل