Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برای مساجد و بقاع متبرکه از بودجه استانی ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام سیف اله سهرابی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه گلستان، امروز (26 تیر) در مراسم تودیع خود با بیان اینکه در مدت مسئولیت خود تلاش کرده تا مانند سربازی در خدمت مردم و اهداف نظام باشد، گفت: بیش از 10 سال سابقه مدیریت در اوقاف دارم و در تمامی استان هایی که فعالیت کرده ام تلاشم این بوده که به عنوان یک سرباز بتوانیم در راستای اهداف بلند نظام و خدمت به مردم و اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه گام بردارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در دو سال اخیر در زمینه احیاء موقوفات و ساخت و ساز در بقاع و امامزادگان کارهای خوبی انجام شده و مهمترین اقدام، خوشبین کردن مردم به حوزه وقف بوده است.

 

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: سال گذشته بیش از 90 مورد وقف جدید در استان داشتیم که اجرای نیت واقف برای ما دارای اولویت بوده است.

 

وی بیان کرد: شناسایی و احیاء موقوفات، عمل به وقف و اجرای نیت واقف، اجرای پروژه های درآمدزایی موقوفات از موضوعات و کارهایی بود که در این مدت با جدیت پیگیری و انجام شد.

 

حجت الاسلام سهرابی گفت: تعداد زیادی از موقوفات گرگان فرسوده است و در یکسال گذشته تلاش زیادی صورت گرفت تا از این وضعیت خارج شوند. در همین راستا حدود 50 موقوفه به سازمان معرفی شد و کارهای آن در حال انجام است.

 

وی با اشاره به ساخت و ساز در 12 بقعه استان، افزود: ساخت شبستان امامزاده جعفران معصوم آباد، احداث شبستان امامزاده جعفر ولیک آباد، ایجاد 17 رقبه در زائرسرای دانشمند، ساخت بخش تجاری آق امام آزادشهر، ایجاد غرفه های فرهنگی و خدماتی، تسطیح و ایجاد سرویس های بهداشتی در امامزاده یحیی بن زید (علیه السلام) گنبدکاووس از جمله این اقدامات بوده است.

 

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به جذب اعتبار برای احداث ساختمان اداری، گفت: در این مدت دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان اداری اوقاف جذب شده که قرار است این ساختمان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه داد: همچنین برای مساجد و بقاع متبرکه از بودجه استانی نیز در این مدت 9 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت ترامپ مجلس دولت شیراز شورای نگهبان اردبیل حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع جذب اعتبار مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند