Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:22:22 GMT

طرح تحول فرهنگی اولویت سازمان تبلیغات اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۶۳۹

طرح تحول فرهنگی اولویت سازمان تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی دارابی بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه سفر دوروزه خود به استان سمنان و در دیدار با استاندار به میزبانی دفتر وی، ضمن بیان اینکه یک از اهداف میانی سازمان تبلیغات اسلامی بر طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و ... است، بیان داشت: برای این منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های این نهاد در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه طرح تحول فرهنگی در زمره اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای سال جاری است، افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم این نهاد برای اجرای طرح تحول فرهنگی، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که پرهیز از موازی کاری، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین غنابخشی به برنامه های فرهنگی ازجمله اهداف مهم و کلیدی است.

برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ پایگاه فرهنگی و اجتماعی

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه طرح تحول فرهنگی و اجرای پایگاه‌های فرهنگی در قالب آن، با همراهی وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور اجرا می‌شود، بیان کرد: در فاز نخست سه پایگاه فرهنگی و اجتماعی در کشور پیش‌بینی شد که امروز خوشبختانه در فاز دوم اجرای این طرح، شاهد ایجاد ۱۰ پایگاه در سراسر کشور هستیم.

دارابی بابیان اینکه ارتقای این پایگاه‌ها در زمره اولویت‌های تبلیغات اسلامی در سال جاری است، ابراز کرد: تعداد پایگاه‌های فرهنگی و تبلیغی مذکور در سطح کشور به عدد ۱۰۰ خواهد رسید که این امر البته با همکاری وزارت کشور تحقق خواهد یافت.

وی افزود: این پایگاه‌ها درواقع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق حضور مبلغان و برگزاری دوره‌های آموزشی، گفتمان‌های دینی و تبلیغی، کلاس‌های توجیهی با موضوع اخلاق در اسلام، خانواده، فرایض دینی، سبک زندگی اسلامی و ... فعالیت می‌کنند تا بتوانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در پناه تعالیم دینی باشیم که ان شالله نتایج آن در همین پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی درون استان سمنان دیده خواهد شد.

ضرورت ورود حکیمانه دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: پایگاه های فرهنگی و اجتماعی هم‌اکنون در ۲۵ استان کشور در دست راه‌اندازی هستند که امیدواریم بتوانیم در آینده تعدادشان را به ۱۰۰ پایگاه، ارتقا دهیم.

دارابی در ادامه سخنان خود خواستار تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با روحانیان و شبکه تبلیغی در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها در سطح استان سمنان شد و گفت: بسیاری مسائل باهم اندیشی و ورود حکیمانه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی قابل برطرف شدن است.

وی افزود: ایجاد فضای دوستانه متشکل از مؤثران بخش و یا روستا، روحانیان اعزامی و شوراهای اسلامی روستاها می‌تواند یک زیرساخت برای ترویج مجدد فرهنگ ریش سپیدی برای رفع مشکلات بین خانواده‌ها و مردم روستانشین به‌خصوص در مناطق محروم باشد.

کد خبر 4348017

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی علی دارابی بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد بیرجند شیراز مجلس شورای اسلامی دهه کرامت سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه یاسوج حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری جشنواره دیار علویان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در ۳۰ نقطه ساحلی و تفرجگاه‌های استان توسط گروه‌های جهادی پیش‌بینی شده است.

او افزود: بیش از ۳۲۵ برنامه از آغاز تا پایان ستاد اجرایی خدمات سفر پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این برنامه‌ها در ۲۲شهرستان استان در ۳بخش فرهنگی، هنری و رسانه و تبلیغات برگزار می‌شود.

آهنگر با اعلام اینکه متولی اجرای برنامه جشنواره علوی در سواحل و تفرجگاه‌ها سپاه کربلا مازندران است، از برگزاری محافل انس با قرآن با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج، سازمان تبلیغات، اوقاف و امورخیریه و این اداره کل خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برپایی ایستگاه‌های افطاردهی ساده، جام رمضان با دو ورزش فوتسال و کشتی، ایستگاه سلامت در کنار ایستگاه‌های فرهنگی در همه شهرستان‌های مازندران اشاره کرد و افزود: دربحث اقامه نماز روحانیون به تمام شهرستان‌ها، سواحل، تفرجگاه‌های استان توسط سازمان تبلیغات اسلامی اعزام شدند.

او گفت: نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی، سوغات و مشاغل خانگی در سطح استان با همکاری میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری‌های استان برپا شد.

آهنگر همچنین به برپایی ایستگاه‌های نوروزی در بسیاری از ورودی‌های استان همچون چالوس، آمل، قائم‌شهر، رامسر و گلوگاه اشاره کرد و افزود: اهدا بسته‌های فرهنگی، کتاب، مراسم نوروزخوانی و نصب المان‌های ویژه ماه رمضان و عید نوروز در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • تبلیغات اسلامی کردستان سهم بسزایی در رویدادهای فرهنگی داشت
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • تجلیل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از محفل قرآنی امام‌حسنی‌ها
  • حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر