Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:24:06 GMT

کاروان زیرسایه خورشید در ایرنا البرز

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۶۷۹

کاروان زیرسایه خورشید در ایرنا البرز

کرج-ایرنا- همزمان با دهه کرامت و ایام پربرکت ولادت حضرت ثامن الحجج (ع)، ایرنا مرکز البرز روز سه شنبه میزبان کاروان زیرسایه خورشید متشکل از خادمان بارگاه مطهر رضوی و پرچم مقدس گنبد حرم امام رضا (ع) بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه امروز خدام حرم رضوی و بیرق متبرک امام رضا (ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید، خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز بود و خبرنگاران ایرنا با متبرک کردن وجودشان به این پرچم، عشق و ارادت خود را به آفتاب هشتم و ولی نعمت خود حضرت شمس الشموس ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پرچم بنا به گفته روحانی این کاروان حکم پیراهن یوسف را برای گمشدگان راه حق و حقیقت را دارد و امروز در مکان های مختلف اجتماعی و فرهنگی روحیه بخش بسیاری از مشتاقان زیارت ضامن آهو در مشهد مقدس بوده است.
نمک، نبات و پارچه متبرک شده به ضریح حضرت ثامن الحجج سوغات خادمان رضوی برای دلدادگان به امام هشتم (ع) بود تا علاوه بر زیارت این کاروان و استشمام عطر هشتمین خورشید ولایت، یادگاری از حرم یار داشته باشند.
روحانی کاروان زیر سایه خورشید در جمع خدام رضوی در ایرنا البرز، گفت: در هر مکانی که حضور یافته ایم، فضای روحانی حرم، محیط را در بر گرفته و اشک های زیادی بی اختیار سرازیر می شود.
حجت الاسلام مهدی فاطمی منش افزود: امروز در ندامتگاه مرکزی کرج حضور یافتیم، زندانیان با دیدن پرچم حرم رضوی به سمت ما می آمدند و از امام طلب عفو می کردند، قطعه گمشده این زندانیان شاید همان قطع محبت از اهل بیت (ع) بود که اشک هایشان گواه این بود که نور امید همچنان در دل هایشان زنده است.
وی اضافه کرد: حضور در آسایشگاه سالمندان یکی دیگر از جاهایی بود که خدام حرم رضوی در آنجا حضور یافته اند و به چشم خود دیدیم پدران و مادرانی که دچار بیماری فراموشی بودند اما با دیدن پرچم ذکر یا امام رضا(ع) بر لب هایشان جاری شد.
فاطمی منش گفت: بیمارستان و بخش اطفال از دیگر بخش هایی بود که خدام به همراه پرچم متبرک رضوی حضور یافتند، کبوترهای حرم را به این کودکان تقدیم کردیم و روحیه و عشق بار دیگر در دل این کودکان زنده شد.
وی ادامه داد: زنی بیمار را فراموش نخواهیم کرد که پرچم امام رضا(ع) را رها نمی کرد و با صدای بلند از امام کمک و شفا می خواست.
فاطمی منش با اشاره به اینکه وجود خادمان حرم و پرچم آقا همیشه در میان مردم تاثیرگذار بوده، خاطر نشان کرد: انتخاب ها برای حضور خدام در بین خانواده شهدا، زندانیان و بیماران شاید از نظر ما اتفاقی بوده، اما در واقع اتفاقی نبوده و خواسته و اراده امام رضا(ع) بوده است.
وی ادامه داد: در بازگشت ها هر جا که اذان بگوید، بدون اطلاع قبلی وارد مسجد می شویم، امروز دیدیم نماز گذارانی که با چشمانی اشکبار و با شوق که امام آنها را طلبیده، پرچم را می بوسیدند و آرزوی طلب عفو و بخشش می کردند.
فاطمی منش با بیان اینکه امسال برای یازدهمین سال است که در دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید تشکیل و راهی سراسر کشور می شود، گفت: 84 کاروان برای 480 شهرستان کشور اعزام شده اند و هدف ما این است که حرم امام رضا(ع) را به کل ایران و جهان گسترش دهیم.
فاطمی منش افزود: همچنین سال گذشته 20 کارون به خارج از کشور از جمله کشورهای بلژیک، هلند، کشورهای آفریقایی سفر کرده و پرچم متبرک ضامن آهو را برای مریدان مسلمان و غیرمسلمان اش به اهتزاز درآوردند.
یکی از خدام حرم رضوی نیز در این مراسم، گفت: به مکان هایی صعب العبور برای زیارت اولی ها که می رفتیم، مردم باورشان نمی شود و با دیدن پرچم مقدس حرم رضوی شوق و ذوق تمام وجودشان را فرا می گیرد.
سید حسن حسینی افزود: اگر عنایت امام رضا(ع) نبود، بی شک این لباس نیز بر تن ما نبود و اگر هم عزتی داریم، به واسطه این است که لباس نوکری امام را بر تن داریم.
وی اضافه کرد: ابراز محبت شیعه و غیرشیعه به خدام رضوی تنها و تنها به دلیل عشق به امام رضا(ع) است و بس.
دبیر برگزاری جشن های مردمی کاروان زیر سایه خورشید نیز گفت: این خدام از 25 تیرماه الی 3 مرداد ماه امسال در قالب 3 گروه به مکان هایی چون نماز جمعه، منازل خانواده شهدا، خانواده های دارای مریض، گلزار شهدا حضور خواهند یافت.
حسن قزلباش افزود: خدام حرم رضوی از 25 تیرماه الی 3 مرداد ماه امسال در مکان هایی چون نماز جمعه، منازل خانواده شهدا، خانواده های دارای مریض، گلزار شهدا حضور خواهند یافت.
وی اضافه کرد: این گروه ها تحت عنوان شهدای مدافع حرم شعبان نصیری، شهید حجت الاسلام علی تمام زاده و رضا کارگر برزی در استان به مدت 10 روز حضور یافته اند.
ابراهیم نوروزی فر رییس بسیج رسانه استان البرز نیز در این آیین گفت: رسانه های استان البرز نیز دلداده و مرید امام رئوف حضرت امام رضا (ع) و در راه خدمت به آن امام سر از پا نمی شناسند.
7414/1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي خدام رضوي كاروان زير سايه خورشيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنهای دهه کرامت در استان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه گفت: دهه کرامت از بیست و یکم اردیبهشت امسال همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) همزمان با روز دختر آغاز می‌شود و تا سی و یکم اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت ثامن الحجج امام رضا (ع) ادامه دارد.
امامیان افزود: برنامه‌های امسال این دهه با شعار اقدام و عمل جهادی با پیروی از سبک زندگی اهل بیت برگزار می‌شود.
وی انتظار داریم همه دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه باشکوهتر جشن‌های این دهه پای کار بیایند تا بتوانیم فضایی پرشور و نشاط را در استان رقم بزنیم.
وی با بیان اینکه کاروان زیرسایه خورشید" با حضور خدام حرم  کاروان حامل پرچم متبرک حرم مطهر رضوی یکی از برنامه‌های شاخص دهه کرامت در استان خواهد بود، افزود:  در دهه کرامت سال گذشته دو کاروان خدام حرم رضوی در ۲۵۰ محفل و نشست سطح استان حضور پیدا کردند که امسال در تلاشیم این کاروان‌ها را به سه کاروان برسانیم.
وی  از برگزاری جشن‌های دهه کرامت به عنوان دیگر از برنامه‌ها برای نشاط بخشیدن به دهه کرامت در استان یاد کرد و افزود: در بین جشن‌های متعددی که در این ایام در استان برگزار می‌شود، دو جشن بزرگ تدارک دیده شده که یکی در روز میلاد حضرت معصومه (س) در روز ۳۱ اردیبهشت با حضور دختران و دیگری در روز میلاد امام رضا (ع) در روز دهم خرداد برپا خواهد شد.
 وی در ادامه اشاره‌ای هم به راه اندازی پویش "همه خادم الرضاییم" در استان به مناسبت دهه کرامت داشت و گفت: در تلاشیم تا با برگزاری این پویش مردمی جشن‌های دهه کرامت را به سمت مردمی کردن پیش ببریم.
برپایی سفره‌های اطعام نیازمندان در روز میلاد امام رضا (ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در پنج محله به مدت پنج شب، برگزاری ویژه برنامه عصر شعر ملکوت هشتم، برپایی پیاده روی خانوادگی و ... از دیگر برنامه‌های در حال تدارک برای برگزاری در دهه کرامت در استان است.

دیگر خبرها

  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • برگزاری جشنهای دهه کرامت در استان کرمانشاه
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد
  • سپاه پاسداران پرچم‌دار میدان‌های سخت است