Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@19:25:38 GMT

حوزه فرهنگ و هنر نباید سیاسی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۷۰۲

حوزه فرهنگ و هنر نباید سیاسی شود

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید هادی حسینی در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت: به ذهنیت های سیاسی اشخاص احترام می گذاریم اما این موضوع را نباید در کار فرهنگ و هنر دخالت بدهیم.

وی تاکید کرد: در انتصاب مدیران کل استان ها نیز این مهم رعایت شده و از بکارگیری شخصیت های چپ و راست تندرو پرهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تخصص گرایی را از دیگر اولویت های گزینش مدیران کل فرهنگ و ارشاد کشور برشمرد و گفت: تخصص های رشد یافته در درون وزارت ارشاد به صورت چرخشی مورد استفاده قرار می گیرند و نیروهای مامور به خدمت از سایر وزارتخانه ها به نفع حوزه فرهنگ و هنر نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جابجایی نیروهای در آستانه بازنشستگی با نیروهای جوان و با انگیزه را امری طبیعی در سیستم مدیریت دانست و افزود: فرهنگ و هنر به مدیران خلاق و جوان نیازمند است.

حسینی به توانمندی های معنوی اهالی فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این خانواده بزرگ اگر چه از لحاظ مالی و مادی غنی نیست، اما از ابعاد ادبی و هنری سرمایه های ارزشمند کشور محسوب می شوند.

وی جهش همدان در بخش گردشگری را بسیار ستودنی دانست و اظهار داشت: نقش همدان در پیشینه تاریخی ایران مستند و بارز است و نمی توان آنرا نادیده گرفت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وجود آرامگاه عارفان و دانشمندانی همچون بوعلی سینا، باباطاهر، عین القضات و بسیاری از اندیشمندان برجسته گذشته و حال، دلایل محکمی برای ارتقا جایگاه گردشگری همدان در عرصه بین المللی است.

حسینی با ابراز گلایه از غفلت ورزی به برخی نهادهای فرهنگی کشور، افزود: آموزش و پرورش برای ارتقا فرهنگی و هنر باید خواستگاه و نشانگاه باشد و از این پس در اولویت توجه باشد.

وی اظهار داشت: برای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر به مدارس سراسر کشور باید ورود کرده و برترین های هنری را گلچین و ارتقا سطح بدهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان مستعد نیاز به اعتبار ویژه ای ندارد، گفت: تاکنون از اقتصاد هنر غافل بوده و کمتر به آن پرداخته ایم.

حسینی یادآورشد: برای تعالی فرهنگ و هنر ایران، همه نهادهای فرهنگی کشور باید به صورت یک کل منسجم درآمده و از ظرفیت های تجمیع شده به خوبی بهره مند شویم.

در این آیین علیرضا درویش نژاد با حکم وزیر به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منصوب و از زحمات فاضل عبادی در این سمت قدردانی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد فرهنگ و هنر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا