Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:17:51 GMT

اجرای متفاوت سنگفرش غرب و شرق چهارباغ اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۷۰۸

اجرای متفاوت سنگفرش غرب و شرق چهارباغ اصفهان

عملیات اجرایی سنگفرش چهارباغ عباسی که از شمال و شرق این محور آغاز شده و انتقادات بسیاری را برانگیخته بود در بخش غربی متفاوت اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، پیمایش‌های میدانی خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد بخش غربی پیاده راه چهارباغ عباسی که در روزهای پیش رو برای رسیدن به جشنواره بین‌المللی فیلم‌ها کودکان و نوجوانان با سرعت در حال اجرا است هم‌سطح و هم‌تراز با ارتفاع فعلی خیابان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شرق این محور با کاهش ارتفاعی که در برخی مناطق به بیش از 60 سانتی متر هم می‌رسد اجرا شده بود. مدیران شهری دلیل این اقدام و تغییرات ارتفاع در طول بخش شرقی چهارباغ عباسی را درخواست سازمان میراث فرهنگی برای رسیدن به ارتفاع زمان صفوی این محور بیان کرده بودند.

در مقابل کارشناسان این اقدام را بی دلیل و غیر حرفه‌ای می‌دانستند. اختلاف ارتفاع خلق شده که به بهانه رسیدن به ارتفاع صفوی انجام شده است ارتباط محور پیاده را با واحدهای تجاری چهارباغ قطع می‌کند. همچنین رفت و آمد گروه‌های توانخواه را حتی با وجود طراحی شیب با مشکل رو به رو می‌کند چرا که ویلچرنشینان باید برای گذر از پیاده رو به واحدهای تجاری تا اولین شیب از مقصد خود دور شده و مسیر را بعد از بالا رفتن از شیب بازگردند.

این اقدام همچنین آسیب‌های زیبایی شناسی نیز به این محور وارد کرده است. تغییرات این ارتفاع با تغییرات ارتفاع جدول‌های کنار پیاده‌رو برا حفظ باغچه‌ها جبران شده است که جدول‌های نا متناسبی که ارتفاع‌های متفاوتی دارند کاملا به چشم می‌آیند. همچنین کنترل روان‌آب‌های سطحی نیز با چالش رو به رو خواهد شد. همه این مسائل در حالی است که بازگشت ارتفاع خیابان به زمان صفوی هیچ ارزش و جذابتی ایجاد نمی‌کند.

حالا پیمایش‌ها نشان می‌دهد بخش غربی چهارباغ عباسی، طرح بخش شرقی را نادیده گرفته و همسطح با ارتفاع فعلی خیابان در حال اجرا است؛ اقدامی که علمی، منطقی و کارشناسان بوده و باید از بخش شرقی به همین صورت آغاز می‌شد. سوال این است که تیم کارشناسی و مشاوران طرح که سال‌ها بر روی این پروژه مطالعه داشته‌اند چرا چنین خطایی را در کفسازی مهمترین خیابان ایران مرتکب شده‌اند که تا یک قرن به جز با هزینه سنگین قابل اصلاح نیست؟

آیا اختلاف نظر میان دستگاهی عامل این اتفاق است که در حال حاضر در تعجیلی که شاید برای چهارباغ زیبنده نباشد در حال اجرا است؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام چهارباغ عباسي منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران

مصطفی قدمی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای یکصد برنامه آموزش مفاهیم ایمنی برای ۸ هزار دانش آموز در مدارس حاشیه راه‌های استان در سال گذشته خبر داد.

او افزود: این طرح با هدف ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها و به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، با ارائه آموزش‌های ترافیکی به دانش آموزان و ایمن‌سازی فیزیکی محوطه و اطراف مدارس اجرا شده است.

قدمی با بیان اینکه مدرسه منشأ بسیاری از عادات و رفتار‌ها در دوره کودکی است که در بزرگسالی تکامل و بروز پیدا می‌کند، گفت: اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل و نقل جاده‌ای نشان خواهد داد.

او افزود: به همین منظور هرساله تعدادی از مدارس حاشیه راه‌های استان انتخاب و برحسب اولویت‌بندی، عملیات آموزش و توزیع اقلام کمک آموزشی شامل بازی و سرگرمی با محتوای ترافیکی به مدارس اهدا می‌شود و همچنین ایمن‌سازی فیزیکی در محدوده مدارس با اجرای هاشور و نقوش و نصب علائم اجرا می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه این اداره‌کل در نظر دارد برای سال جاری هر ماه این طرح را در ده مدرسه اولویت‌دار اجرا کند، گفت: طرح ارتقای ایمنی در مدارس حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

پنجمین جشنواره سرود با محتوای ایمنی (نغمه‌های ایمنی) نیز در سال گذشته برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود